Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met ubuntu server edition  (gelezen 959 keer)

mstrmind

  • Gast
probleem met ubuntu server edition
« Gepost op: 2008/10/12, 15:27:57 »
Ik heb een probleem met ubuntu server edition.
Na het installleren wanneer je voor het eerst je gebruikersnaam en w8woord moet ingeven kan ik enkel mijn gebruikersnaam ingeven en niet m'n wachtwoord waardoor ik dus niet kan inloggen!

Kan iemand me helpen?
alvast bedankt!

ps: ik ben nieuw op dit forum dus m'n excuses als deze post op de verkeerde plaats staat

Offline Anco

  • Lid
probleem met ubuntu server edition
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/12, 15:34:40 »
Ik weet niet hoe met server editie zit, (die is  toch ook zonder grafische schil?) maar normaal moet je eerst je gebruikers naam ingeven dan vraagt die om je wachtwoord. Is dit niet het geval? geeft die ook een foutmelding?
Linux user #485563

mstrmind

  • Gast
probleem met ubuntu server edition
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/12, 15:40:54 »
Citaat van: Anco
Ik weet niet hoe met server editie zit, (die is  toch ook zonder grafische schil?) maar normaal moet je eerst je gebruikers naam ingeven dan vraagt die om je wachtwoord. Is dit niet het geval? geeft die ook een foutmelding?
het is deze versie: Ubuntu Server Edition 8.04 LTS (Hardy Heron) ik weet niet of hy grafisch is
het probleem zit zo: als ik voor de eerste keer opstart na installatie vraagt hij het wachtwoord en gebruikersnaam (dit hed ik eerder al moeten ingeven by de installatie). by gebruikersnaam kan ik wel iets typen maar bij wachtwoord komt er wel een cursor maar kan ik niet typen.

(ik hoop dat dit iets duidelijker is)

hy geeft ook geen foutmelding ofzo
mstrmind

Offline Anco

  • Lid
probleem met ubuntu server edition
« Reactie #3 Gepost op: 2008/10/12, 15:43:06 »
Nee, dat klopt, het is zeker gewoon zwart scherm met witte letters?
Het klopt dan dat je bij wachtwoord niks ziet, dit doet hij om niks te verraden, zodat als iemand toevallig kijkt ook niet kan zien hoeveel letters je wachtwoord is.
Dus gewoon je wachtwoord typen en op enter drukken.
Linux user #485563

mstrmind

  • Gast
probleem met ubuntu server edition
« Reactie #4 Gepost op: 2008/10/12, 15:44:23 »
Citaat van: Anco
Nee, dat klopt, het is zeker gewoon zwart scherm met witte letters?
Het klopt dan dat je bij wachtwoord niks ziet, dit doet hij om niks te verraden, zodat als iemand toevallig kijkt ook niet kan zien hoeveel letters je wachtwoord is.
Dus gewoon je wachtwoord typen en op enter drukken.
ja idd het is een zwart scherm met witte letters

ah ok bedankt voor de hulp!!

Offline Anco

  • Lid
probleem met ubuntu server edition
« Reactie #5 Gepost op: 2008/10/12, 15:47:02 »
Graag gedaan, daar zijn we hier voor ;)
Linux user #485563