Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [Opgelost] Welke versie Grub-menu  (gelezen 547 keer)

Offline sidonia

  • Lid
[Opgelost] Welke versie Grub-menu
« Gepost op: 2012/10/13, 09:28:38 »
Hoi,

Mijn vraag is, hoe ik weet welke versie van het grub-menu bij Ubuntu 10.04 gebruikt wordt. Is dit reeds versie 2, of is het nog de vorige versie.

Ik heb namelijk Android op mijn netbook staan. Als ik Ubuntu er naast zet, kan ik Android niet meer opstarten, omdat die niet in het grub-menu voorkomt.

Nu is er op http://www.webupd8.org/2012/03/how-to-dual-boot-android-x86-and-ubuntu.html een oplossing, door het grub-menu aan te passen.

Dat wil ik graag doen, maar daar wordt uitgegaan van versie 2 van het grub-menu.
Ik wil die aanpassing graag doen, maar het zal niet werken met een oudere versie van het grub-menu, vandaar mijn vraag.

Sidonia
« Laatst bewerkt op: 2013/05/29, 13:49:23 door sidonia »

Re: Welke versie Grub-menu
« Reactie #1 Gepost op: 2012/10/13, 10:41:05 »
In 10.04 wordt nog een oudere versie van Grub gebruikt.

Maar vermits het nu toch niet werkt zou ik eens proberen met de opgegeven stappen of je het niet voor elkaar krijgt met die oude Grub. (?)

Anders kan je de PPA toevoegen van Grub en zodoende de nieuwste versie van Grub installeren op 10.04 (ik vermoed dat dat geen problemen zal geven). Heel belangrijk: stel eerst je data veilig, mocht er onverhoopt iets mis gaan.

klik hier voor een howto met Grub 2
« Laatst bewerkt op: 2012/10/13, 16:50:17 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline HarzG

  • Lid
Re: Welke versie Grub-menu
« Reactie #2 Gepost op: 2012/10/13, 11:52:37 »
In 10.04 wordt nog een oudere versie van Grub gebruikt.
Klopt, maar dat is ook een Grub2 (1.98-1ubuntu13).

Als Android na Ubuntu werd geïnstalleerd, dan neemt de Grub2 van Ubuntu "de toko over".
Je moet dan de stappen uitvoeren die in de howto beschreven staan (aanpassen van 40_custom).
Let wel op de versienummers (heb je android-4.0-RC1 of iets anders?) en op de plaats van de Android-installatie (hd0,0 of iets anders?).
Xubuntu 20.04; siduction-15.1.0 Xfce

Offline sidonia

  • Lid
Re: Welke versie Grub-menu
« Reactie #3 Gepost op: 2012/10/13, 18:33:53 »
Hoi, Ik heb het geprobeerd, maar helaas, het wilde niet werken.
Ik had precies gedaan wat er stond, maar toch lukte het niet.
Ik had al wel een Android grub-menu, waar ook windows 7 instond, maar ik wilde ook Ubuntu erbij hebben.

Ik had de partitie waarop Android stond, gekopieerd naar usb.

Na veel vijven en zessen, heb ik Android opnieuw geïnstalleerd over de oude versie heen.

Daarna de Android partitie die ik opgeslagen had, weer terug gekopieerd naar de harde schijf, en dat werkte.
Alle instellingen, en alles wat ik had geïnstalleerd, was weer gewoon aanwezig.
Dus ik ga nog eens aan de slag, om te proberen of ik het voor elkaar krijg.

Bedankt voor jullie reacties