Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: firefox werkt niet  (gelezen 1114 keer)

jeanv

  • Gast
firefox werkt niet
« Gepost op: 2007/02/08, 00:06:44 »
sinds vorig weekeinde heb ik een oude versie van ubuntu (5.10) op de tweede hd van m'n pc geïnstalleerd (speciaal daarvoor gekocht) op de andere hd heb ik win xp staan.  via dualboot kan ik kiezen welk os ik wil starten. met de ubuntu kon ik in het begin zowel het mailprogrmaa als firefox gebruiken, maar nu werkt firefox niet meer (mails wel).  ondertussen heb ik de nieuwere versies van ubuntu bemachtigd.  zowel 6.06 als 6.10.  hoe installeer ik die (en welke ?) het beste ?  eerst de hd met ubuntu formateren en alles opnieuw installeren ?   ga ik dan geen problemen krijgen in de boot ? nog ter info : is een 64bit amd-pc.  wat de beide nieuwe ubuntu's zijn weet ik niet.  download ik dan beter een 64bit image vd site ?  veel vragen inderdaad, maar ik ben dan ook een echte beginner.  alvast véél dank en vrgr.

Offline wutnubu

  • Lid
firefox werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2007/02/08, 06:42:41 »
Je kunt er gewoon overheen installeren, er wordt gevraagd wat je wilt als de installatie iets vindt.
Hoe of wat met AMD kan ik je niet vertellen, daar heb ik geen ervaring mee.

Succes

Offline Soul-Sing

  • Lid
firefox werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2007/02/08, 08:38:53 »
Citaat van: jeanv
sinds vorig weekeinde heb ik een oude versie van ubuntu (5.10) op de tweede hd van m'n pc geïnstalleerd (speciaal daarvoor gekocht) op de andere hd heb ik win xp staan.  via dualboot kan ik kiezen welk os ik wil starten. met de ubuntu kon ik in het begin zowel het mailprogrmaa als firefox gebruiken, maar nu werkt firefox niet meer (mails wel).  ondertussen heb ik de nieuwere versies van ubuntu bemachtigd.  zowel 6.06 als 6.10.  hoe installeer ik die (en welke ?) het beste ?  eerst de hd met ubuntu formateren en alles opnieuw installeren ?   ga ik dan geen problemen krijgen in de boot ? nog ter info : is een 64bit amd-pc.  wat de beide nieuwe ubuntu's zijn weet ik niet.  download ik dan beter een 64bit image vd site ?  veel vragen inderdaad, maar ik ben dan ook een echte beginner.  alvast véél dank en vrgr.
gebruik gewoon de 32-bit versie van dapper of edgy. installeer het op de oude partitie waar 5.10 staat geinstalleerd, en kies voor formateren van die partitie in ext3, daarna installeren. de swap kun je zo laten.

Offline Dave

  • Lid
firefox werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2007/02/08, 14:17:01 »
zolang je zorgt dat de ubuntu schijf als eerste in de opstart staat en daar ook de bootloader komt blijft het MBR van je windows schijf ook intact.

jeanv

  • Gast
firefox werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2007/02/09, 21:57:53 »
hallo ubuntu-ers, hartelijk dank voor de hulp.  heb 6.10 geïnstalleerd (met formatering) en alles werkt terug 100 % !

Offline Soul-Sing

  • Lid
firefox werkt niet
« Reactie #5 Gepost op: 2007/02/09, 22:06:05 »
Citaat van: jeanv
hallo ubuntu-ers, hartelijk dank voor de hulp.  heb 6.10 geïnstalleerd (met formatering) en alles werkt terug 100 % !
perfect!