Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu-tablet komt!!!  (gelezen 20171 keer)

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #100 Gepost op: 2012/01/29, 20:04:57 »
Eerste indruk so far:

Opstarten

Opstarttijd: nog geen 30 seconden. Erg verbluffend, dat is een pak sneller dan webOS en Android 3.x die er beiden zo'n 1-1,5 minuut over doen.

1 -1,5 minuut voor Android? Mijn Galaxy Tab 10.1 met Android 3.2 start van 0 tot scherm op in 34 seconden.



En hoe werkt het met TV terugkijken via uitzending gemist enzo? Daar is mijn Android erg sterk in.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/29, 20:06:43 door flyerman »
Server: Ubuntu 14.04 server edition
1 x Desktop: Mint 17.1
Netbook: Acer Aspire One Xubuntu 12.04.
Laptops: 1 x Asus Linux Mint 17.1, 1 x Acer XUbuntu 12.04

Offline RikRik

  • Lid
Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #101 Gepost op: 2012/01/29, 20:18:11 »
Dat heb je mooi voor elkaar gekregen Vistaus, Ubuntu-tablet komt!!! niet, die is er al  :D

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #102 Gepost op: 2012/01/29, 20:37:37 »
Eerste indruk so far:

Opstarten

Opstarttijd: nog geen 30 seconden. Erg verbluffend, dat is een pak sneller dan webOS en Android 3.x die er beiden zo'n 1-1,5 minuut over doen.

1 -1,5 minuut voor Android? Mijn Galaxy Tab 10.1 met Android 3.2 start van 0 tot scherm op in 34 seconden.



En hoe werkt het met TV terugkijken via uitzending gemist enzo? Daar is mijn Android erg sterk in.

Hij heeft een HP touch en die is van oorsprong WebOS, vandaar dat het waarschijnlijk trager op start.

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #103 Gepost op: 2012/01/29, 21:25:01 »
@emiel: Ik had het niet over Android op mijn HP Touchpad, dat heb ik namelijk niet. Ik hou niet van Android.
Ik had het over Android 3.x op mijn voormalige Motorola Xoom. Aangezien de specs aardig gelijk zijn, is het dus een eerlijke vergelijking.

webOS op HP Touchpad: 1-1,5 minuut
Ubuntu op HP Touchpad: nog geen 30 seconden (tot aan inlogscherm, daarna nog ong. 7 seconden)
Android 3.x op Motorola Xoom: 1-1,5 minuut

@Rik: Ja he :D

@flyerman: Ik weet het niet, maar toch is het echt zo dat de Motorola Xoom 1-1,5 minuut er over doet.
Uitzending Gemist heb ik nog niet kunnen testen op Ubuntu aangezien ik het touchscreen iets minder gevoelig moet zetten vooraleer ik iets kan doen.
Op webOS werkt Uitzending gemist prima als je op Flash gebruiken klikt (webOS heeft Adobe Flash Player).

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #104 Gepost op: 2012/01/29, 22:45:38 »
Mooi vistaus, hoe zet je het onscreen toetsenboard aan in unity? In GNOME Shell kan je dat gewoon in het menu inschakelen? Werkt WIFI wel?
Meer weten over Ubuntu? Bezoek mijn site dan eens:
Simpelbuntu


Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #105 Gepost op: 2012/01/29, 23:20:49 »
Wifi werkte wel, maar nu weer niet. Bovenste balk werkte eerst ook niet, maar vandaag ineens wel. Je kunt wel merken dat het nog een testversie betreft, maar er wordt hard aan gewerkt en het andere dev team (Arch Linux met GNOME Shell naar de HP Touchpad) werkt nauw samen met dit team.

Onscreen toetsenbord zet je aan door op het inlogscherm op dat assisterende middelen-icoontje te klikken. Na opstart kun je dat regelen en autostarten via Systeeminstellingen.

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #106 Gepost op: 2012/12/06, 16:28:14 »
Beste Mensen Ik zag aan het bericht over het Ubuntu-tablet,dat het er kennelijk aan zit te komen. Dat wou ik graag weten.
Vooral de prijs vind ik belangrijk,evenals wat er allemaal mee mogelijk is,want ik heb er zeer zeker interesse voor.
De Ubuntu 12.04 met de Unity-interface kost niets,maar de prijs van het tablet is wel een heel ander verhaal,t.o.v.mijn AOW/AIO-budget.
Wie kan mij laten weten hoeveel dat Ubuntu-tablet gaat kosten? Uiteraard wil ik ook graag weten wat ik ermee kan.
Hierbij zou ik diverse usb-poorten en stekkers voor aansluitingen op b.v.mijn PC wel erg handig vinden,want je weet maar nooit.
Als ik mijn kleine digitale camera met usb-kabeltje er op kan aansluiten,lijkt mij dat helemaal fantastisch.   Op mijn "oude dag :laugh:
Vorige maand werd ik 73 jaar en dan is het heel handig om een Ubuntu-tablet te kunnen gebruiken op mijn oude dag :laugh:
Nu kan ik er alleen maar van dromen om die compacte dingen te kunnen combineren. 
Ik weet nog niet,wanneer dat tablet "op de markt"verschijnt.                                                                                                                               
Bijvoorbaat mijn dank voor de mogelijke info en ik groet jullie vriendelijk.   Anton Doove
Anton Doove

Re: Ubuntu-tablet komt!!!
« Reactie #107 Gepost op: 2012/12/06, 20:07:30 »
Een tablet heeft doorgaans maar 1 of 2 USB-poorten dus vele aansluitingen moet je niet verwachten...