Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Agenda afdrukken: hoe kan ik écht zélf beslissen hoeveel uren, dagen, weken ...  (gelezen 955 keer)

Offline Jenske

  • Lid
Ik wil een agenda afdrukken, maar op _mijn_ manier, t.t.z. met mijn eigen keuze van of ik 1, 2, 3, ... dagen per bladzijde wil weergeven, wélke uren per dag.
Je vindt op het internet heel wat agendaweergaves voor afdruk, maar het aantal layouts is té beperkt. Zo heb je meestal slechts de keuze tussen 1 week per (landscape) A4, 1 dag per A4 (portrait), 1 maand per (landscape) A4 enzovoort.
Maar bestaat er zoiets als een volledig zelf vorm te geven agenda?
Maar wat het lastiger maakt: graag zou ik in die agenda reeds de door mij digitaal in Google Calendar ingevulde evenementen willen laten invullen. Het moet dus niet zomaar een soort blanco-kalender zijn, maar wel eentje die gekoppeld kan worden aan Google Calendar*.


*Elke export vanuit Google Calendar leidt tot problemen, of je er nu een CSV van maakt, ical of wat dan ook. Google slaagt erin om zijn inhoud écht wel onbruikbaar aan te leveren in exports. Zelfs het datumformaat komt er in verschillende vormen uit bij een csv-export.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline vanadium

  • Lid
Voor zover het nog zinvol is een kalender te printen, heb je al eens geprobeerd te printen vanuit Google Calender zelf?

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Hallo Jenske,

In Scribus zit een prachtige kalender functie en er zijn heel wat kalenderscripts op Internet te vinden. Google calender kopieren? Nee, maar je gaat toch niet na elke toevoeging opnieuw printen, wel? Neem een balpen en schrijf. Zo doen we het hier.

Al vast staande data zijn wel zinvol, maar automatisch? Niet dat ik weet. Vind dat gezien de tijd die nodig is en de benodigde selectie ook niet erg zinvol. Ik doe wel altijd alle verjaardagen, maar zelfs dat is even werk.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Jenske

  • Lid
Die kalenderfunctie in Scribus is inderdaad verdomd krachtig.Maar ze is té beperkt in mogelijkheden. Ik wil namelijk bv. een week verspreid over 2 staande A4's.
Het printen van een Google Calendar geeft enigszins wat vrijheden, maar je kan niet kiezen hoe en wat er juist wel of niet en in welke vormgeving op je blad terecht komt. En dan is Google er (zoals vaak) in geslaagd om zijn geëxporteerde agenda zo inconsistent te maken dat je er verder niets mee aankan. Zelfs een CSV-export leidt tot geknoei met (onze) datums.
Zelfs een export van google calendar in csv-vorm naar een google spreadsheet lukt niet.
.. Kubuntu 23.10 op een ...
.. geen idee welk computermerk, 32 Gbyte RAM, 4 Gbyte video-RAM

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Is dat niet te doen via het ombouwen van een van de scripts dan?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021