Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ik kan niet meer op Windows komen =(  (gelezen 2135 keer)

Gast

  • Gast
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Gepost op: 2006/06/24, 20:31:59 »
Goeden Dag =)

Uitleg:
Okey waar zou ik beginnen. Als eerste:
Mijn PC had 3 Stations. C:(NTFS) D:(NTFS) en G:(EXT3)
Om linux te instaleren had ik 1 station meer nodig, voor swap. Die probeerde ik aan te maken via de install, Bij manual pertication (ofzo heete die). Maar toen ik dat probeerde, kreeg ik een fout bij het instalatie. Dus keerde ik terug naar de install, omdat het goed te zetten.
Wat nou bleek was dus dat mijn Swap station die ik probeerde aan te maken, een filesystem had genaamd: Unknown. Hij wist dus niet wat voor filesystem het was. Maar hetzelfde gebeurde met mijn Local Station C: (Windows).
Ik heb een andere manier gevonden om de stations te veranderen naar een ander filesystem (Disks Manager). Maar daarbij kan je aleen Station C veranderen naar FAT32. En dat ondersteunt mijn Windows XP niet.
Dus ik kan nu niet meer op Windows XP =(

Vraag:
Dus, hoe kan ik de filesystem van mijn Lokaal station C: (Windows) Veranderen naar NTFS via linux (Unbuntu), of DOS, zonder te formateren?

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #1 Gepost op: 2006/06/24, 21:01:25 »
Ik vermoed dat je half op weg was om een gedeelte van je C te gebruiken om een swap te maken?
Ik vrees dat je windows verloren is. Je kan proberen kiezen voor opstart via install cd en kiezen voor 'herstel XP'. Anders wat je nodig hebt eraf halen en herinstalleren.

Xano

  • Gast
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #2 Gepost op: 2006/06/24, 21:13:37 »
Is het niet handiger van tevoren alles te recoveren en te backuppen? Het hangt er wel even vanaf op welke partities je belangrijke data had.

Gast

  • Gast
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #3 Gepost op: 2006/06/24, 21:16:26 »
Ik had belangrijke data staan op zowel C: als D:
Ik heb dan ook geen backup gemaakt, want ik had geen ruimte meer. Maar wel systeem herstel, aleen daar hebben we nu niks aan.

budster

  • Gast
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #4 Gepost op: 2006/06/24, 21:17:59 »
Wat je nu nog aan data heb zou ik maar even op een cd of dvdtje fikken.

Gast

  • Gast
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #5 Gepost op: 2006/06/24, 21:24:27 »
Dus is het dan ECHT niet mogelijk om gewoon de filesystem van mijn station te veranderen naar NTFS? Gewoon via DOS (Ik heb een boot.ini flopje)? Want opnieuw instaleren heb ik geen zin in =(

budster

  • Gast
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #6 Gepost op: 2006/06/24, 21:27:23 »
Je kan je schijf natuurlijk in een andere windhoosdoos hangen en het zo veranderen.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #7 Gepost op: 2006/06/24, 21:55:16 »
Als je verandert van filesystem formateer je meteen. Je kan wel XP installeren bovenop XP, eruithalen wat moet en dan echt installeren (en eerst formateren)

budster

  • Gast
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #8 Gepost op: 2006/06/24, 21:56:25 »
Ik weet niet veel van windows maar ik weet redelijk zeker dat je filesysteem kan veranderen zonder te formateren.

Offline zappa

  • Lid
    • http://www.c3c.be
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #9 Gepost op: 2006/06/24, 22:00:58 »
Citaat van: budster
Ik weet niet veel van windows maar ik weet redelijk zeker dat je filesysteem kan veranderen zonder te formateren.
Ja, dat is waar. Ik herinner mij vaag dat ik in WIN95 (of 98?) nog 'live' ben overgegaan van fat32 naar NTFS. Maar ik vrees dat dat niet veel zal helpen. De C-schijf is gewoon onbruikbaar gemaakt vrees ik :(

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #10 Gepost op: 2006/06/24, 22:07:14 »
Win9x ondersteunde volgens mij geen NTFS .....
Wat wel kon, door de steeds grotere drives, van FAT(16) naar FAT32 !
Of dit met XP en NTFS kan, weet ik niet.....

't is maar een reactie,
Ron
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

budster

  • Gast
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #11 Gepost op: 2006/06/24, 22:13:17 »
Citaat van: zappa
Citaat van: budster
Ik weet niet veel van windows maar ik weet redelijk zeker dat je filesysteem kan veranderen zonder te formateren.
Ja, dat is waar. Ik herinner mij vaag dat ik in WIN95 (of 98?) nog 'live' ben overgegaan van fat32 naar NTFS. Maar ik vrees dat dat niet veel zal helpen. De C-schijf is gewoon onbruikbaar gemaakt vrees ik :(
ah, ik lees eigenlijk nu pas de openings post, het enige wat hij moet doen is vanuit linux kijken of er nog wat leeft op zijn "windows" partitie (er nog bestanden op staan) als er niets meer op staat hoeft hij ook geen verdere actie te ondernemen om zijn winOS te herstellen die is toch dood.

Offline woteb

  • Lid
Ik kan niet meer op Windows komen =(
« Reactie #12 Gepost op: 2006/06/24, 22:48:36 »
Citaat van: Thanatios
Goeden Dag =)

Uitleg:
Okey waar zou ik beginnen. Als eerste:
Mijn PC had 3 Stations. C:(NTFS) D:(NTFS) en G:(EXT3)
Om linux te instaleren had ik 1 station meer nodig, voor swap. Die probeerde ik aan te maken via de install, Bij manual pertication (ofzo heete die). Maar toen ik dat probeerde, kreeg ik een fout bij het instalatie. Dus keerde ik terug naar de install, omdat het goed te zetten.
Wat nou bleek was dus dat mijn Swap station die ik probeerde aan te maken, een filesystem had genaamd: Unknown. Hij wist dus niet wat voor filesystem het was. Maar hetzelfde gebeurde met mijn Local Station C: (Windows).
Ik heb een andere manier gevonden om de stations te veranderen naar een ander filesystem (Disks Manager). Maar daarbij kan je aleen Station C veranderen naar FAT32. En dat ondersteunt mijn Windows XP niet.
Dus ik kan nu niet meer op Windows XP =(

Vraag:
Dus, hoe kan ik de filesystem van mijn Lokaal station C: (Windows) Veranderen naar NTFS via linux (Unbuntu), of DOS, zonder te formateren?
Eerst een paar vragen:

Eerste vraag: C: en D:, dan G:. Heb je soms twee CD stations of een tweede HD in je systeem hangen waardoor E: en F: hier niet bij staan?

Tweede vraag: Op welke partitie heb je Windows XP staan, op C: of op D:..?

Deze vraag kan belangrijk zijn omdat ergens in XP een bestandje staat, ik meen boot.ini, waar de partities staan vermeld. Omdat je nu z
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)