Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ramp !!!!!!  (gelezen 5390 keer)

Offline LooseEnds

  • Lid
Ramp !!!!!!
« Reactie #25 Gepost op: 2008/05/25, 02:31:44 »
Citaat van: Johanvd
Veel plezier in Windows dan.
Bedoel je mij? Win draait probleemloos wat je van 8.04 nu niet bepaald kunt zeggen gezien de vele probleem-vragen die deze versie lijkt te veroorzaken.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Ramp !!!!!!
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/25, 02:38:14 »
Ga naar een willekeurig Windows forum en je zal ook alleen maar problemen tegenkomen.
Zo probleemloos is het dus niet, gezien de vele probleem-vragen die dit besturingssysteem lijkt te veroorzaken.

Offline LooseEnds

  • Lid
Ramp !!!!!!
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/25, 03:15:16 »
Citaat van: Johanvd
Ga naar een willekeurig Windows forum en je zal ook alleen maar problemen tegenkomen. Zo probleemloos is het dus niet, gezien de vele probleem-vragen die dit besturingssysteem lijkt te veroorzaken.
Mijn kale Windows installatie [incl. Sp2] geeft in tegenstelling tot Ububtu 8.04 geen problemen.  Het gaat mij niet om WIN versus Linux. Feit is: Win doet het - Ubuntu laat het afweten. Ik wil van Linux hetzelfde installatiegemak als Windows.

Kan dit door Linux bij benaderings niet geboden worden zal hun OS altijd als een marginaal systeem worden aangemerkt. Windowsgebruikers willen GUI, geen terminal opdrachten.

Offline Hanssun

  • Lid
Ramp !!!!!!
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/25, 06:45:22 »
Citaat van: LooseEnds
Citaat van: Johanvd
Ga naar een willekeurig Windows forum en je zal ook alleen maar problemen tegenkomen. Zo probleemloos is het dus niet, gezien de vele probleem-vragen die dit besturingssysteem lijkt te veroorzaken.
Mijn kale Windows installatie [incl. Sp2] geeft in tegenstelling tot Ububtu 8.04 geen problemen.  Het gaat mij niet om WIN versus Linux. Feit is: Win doet het - Ubuntu laat het afweten. Ik wil van Linux hetzelfde installatiegemak als Windows.

Kan dit door Linux bij benaderings niet geboden worden zal hun OS altijd als een marginaal systeem worden aangemerkt. Windowsgebruikers willen GUI, geen terminal opdrachten.
Goedemorgen LooseEnds,

Je moet gewoon wat meer geduld hebben en eerst goed alle Documentatie  doornemen voor dat je überhaupt met installatie begint , ik had in het begin ook de nodige problemen maar op dit forum kan je bijna alle oplossingen vinden  , en mij ervaring is  als je iets van Linux af weet je het ook wat meer gaat begrijpen , en wat je het eerst moet doen voor dat je aan een grote verandering begint op je computer is een  Back-ups maken zo dat je alles heb veilig gesteld.


Gr Hans,

Ramp !!!!!!
« Reactie #29 Gepost op: 2008/05/25, 10:10:16 »
Citaat van: LooseEnds
Mijn kale Windows installatie [incl. Sp2] geeft in tegenstelling tot Ububtu 8.04 geen problemen.  Het gaat mij niet om WIN versus Linux. Feit is: Win doet het - Ubuntu laat het afweten. Ik wil van Linux hetzelfde installatiegemak als Windows.

Kan dit door Linux bij benaderings niet geboden worden zal hun OS altijd als een marginaal systeem worden aangemerkt. Windowsgebruikers willen GUI, geen terminal opdrachten.
LooseEnds, geef het nog maar even een kans.
Het is inderdaad zo dat op sommige pc's niet alles direct vlekkeloos loopt. Op de meeste trouwens wel.
Maar goed, als je zo'n pechvogel bent, stel je gewoon je vragen op het forum en volgens mij is de kans toch heel groot dat je de zaak draaiende krijgt.
Ik heb hier 1 pc waarop Hardy prima draait en 1 waarop het niet goed gaat. Dat laatste komt omdat ik niet een fatsoenlijke grafische kaart heb. Nou ja..... dat zijn van die problemen die je snel hebt opgelost.

Wat betreft die terminal: daar werk ik zelden mee. Dat hoeft ook niet.
Maar soms is het heel erg handig als je wat informatie wilt hebben wanneer iets. bv niet goed gaat.
Je hebt hier natuurlijk echte terminalridders zitten die van alles uit de computer weten te toveren, maar voor de doorsnee gebruiker is veel kennis van de terminal echt niet nodig.
Als je in de breedte groeit,||groei je dan ook in de diepte?

Ramp !!!!!!
« Reactie #30 Gepost op: 2008/05/25, 10:36:42 »
Citaat van: LooseEnds
Citaat van: Johanvd
Ga naar een willekeurig Windows forum en je zal ook alleen maar problemen tegenkomen. Zo probleemloos is het dus niet, gezien de vele probleem-vragen die dit besturingssysteem lijkt te veroorzaken.
Mijn kale Windows installatie [incl. Sp2] geeft in tegenstelling tot Ububtu 8.04 geen problemen.  Het gaat mij niet om WIN versus Linux. Feit is: Win doet het - Ubuntu laat het afweten. Ik wil van Linux hetzelfde installatiegemak als Windows.

Kan dit door Linux bij benaderings niet geboden worden zal hun OS altijd als een marginaal systeem worden aangemerkt. Windowsgebruikers willen GUI, geen terminal opdrachten.
Wow dan ben jij de eerste wie zijn XP sp2 geen updates heeft na een clean install en daarbij ook geen extra drivers nodig heeft.
Ik durf te zeggen dat ik genoeg weet van windows OS en ken ook genoeg van linux.
Een windows installatie duurt bij mij +-4h en een ubuntu installatie + configuratie kan ik binnen het uur rond krijgen. Trouwens voor de installatie gebruik ik geen commandline.

Ik geef toe dat je bij windows alle drivers online vindt en dat je bij linux de zoekfunctie van dit forum moet gebruiken. Echter zal je wel even moet opnieuw leren hoe je pc ingedeeld wordt. Dit heb je ook moeten doen voor windows de eerste keer je een PC aanraakte. Maar als je er een maandje de moeite in wilt steken, zie je dat het onder linux gewoon logischer in elkaar zit. Je moet er gewoon even moeite voor doen...

Veel succes en hopelijk geef je het een try.

Arvid

Offline mcgyver

  • Lid
Ramp !!!!!!
« Reactie #31 Gepost op: 2008/05/25, 10:48:39 »
Citaat van: LooseEnds
Citaat van: Johanvd
Ga naar een willekeurig Windows forum en je zal ook alleen maar problemen tegenkomen. Zo probleemloos is het dus niet, gezien de vele probleem-vragen die dit besturingssysteem lijkt te veroorzaken.
Mijn kale Windows installatie [incl. Sp2] geeft in tegenstelling tot Ububtu 8.04 geen problemen.  Het gaat mij niet om WIN versus Linux. Feit is: Win doet het - Ubuntu laat het afweten. Ik wil van Linux hetzelfde installatiegemak als Windows.

Kan dit door Linux bij benaderings niet geboden worden zal hun OS altijd als een marginaal systeem worden aangemerkt. Windowsgebruikers willen GUI, geen terminal opdrachten.
Vandaar dat Johan dus zei:
Citaat
Veel plezier in windows dan.
Ik denk er exact zo over. Het is wat mij betreft graag of niet. We zullen echt geen jachtgeweer tegen je slaap houden om je te dwingen.

Wij blijven bij ons marginaal systeem en steeds meer mensen met ons.

Offline mcgyver

  • Lid
Ramp !!!!!!
« Reactie #32 Gepost op: 2008/05/25, 11:04:11 »
Voor Postma: Als je met iets nieuws begint moet je je je wel (laten) informeren. Ik heb toen ik pas begon met Ubuntu in één week zeker 20 keer gepartitioneerd en geherinstalleerd om het te snappen. Ik gebruikte alle opties om te zien wat die allemaal in hielden. Ik deed dat UITERAARD niet op een schijf met data die ik niet mocht verliezen.

Je zegt dat Ubuntu een melding moet geven de tweede keer, dat deed hij ook, dat weet ik zeker. Je moet wel GOED lezen en SNAPPEN wat je leest voor je "ja" klikt.

Als je zegt dat Ubuntu een waarschuwing moet geven, wil ik je de volgende vraag stellen: Geeft Windows een waarschuwing als je het NAAST EEN BESTAANDE Ubuntu installatie wil installeren? (nee, ik schreeuwde niet ;) )

Geen probleem voor mij. Je zet geen (onterechte) grote mond op dus ik help je met alle genoegen waar ik het kan.

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Ramp !!!!!!
« Reactie #33 Gepost op: 2008/05/25, 11:19:27 »
Citaat van: LooseEnds
Brrr..., ben een n00b die graag een linux distro zou hebben willen uitproberen maar na wat ik hier en elders lees begin ik er niet aan. Wat mij erg bevreemd is dat ubuntu na alle gemeldde problemen hun live cd niet aanpast! De bytes op de live CD zijn nog steeds hetzelfde!

Ik heb 8.04 een aantal keren gedownload en via de cd geprobeerd te connecten [gedraad] maar dat lukte mij gewoon niet. Als de ubuntu live cd bij mij al geen toegang tot inet geeft ga ik dit OS zeker niet op mijn HD installeren.

Zolang de linux procedure aan elkaar hangt van eerst een installatie om daarna heel veel updates te moeten installeren en dan maar afwachten of het goed komt is linux voor mij geen optie.
De aanhouder wint !

Dacht je dat mijn eerste installatie van Ubuntu vlekkeloos verlopen was?
Nee niet echt om eerlijk te zijn, ik heb hem ook keer op keer opnieuw moeten installeren.
Maar dit zijn allemaal leerfases. Hoe wil je nu leren als alles goed gaat? Ik leer van mijn fouten, weet niet hoe dat bij jou is.
Maar bij mij komt er geen windows meer op, ja alleen via VirtualBox, maar dat ook omdat ik nog niet alles van Ubuntu snap.
Maar als je volhoudt, dan kom je er wel. Gaat bij mij ook steeds beter en beter. En daarbij heb je nog een heel behulpzame Ubuntu gemeenschap hier.
Dus waarom niet gewoon volhouden?
Ubuntu user#: 24352

Offline BMF

  • Lid
    • The Rock Temple
Ramp !!!!!!
« Reactie #34 Gepost op: 2008/05/25, 11:28:57 »
Citaat van: mcgyver
Voor Postma:
Je zegt dat Ubuntu een melding moet geven de tweede keer, dat deed hij ook, dat weet ik zeker. Je moet wel GOED lezen en SNAPPEN wat je leest voor je "ja" klikt.
@ Postma:

Idd wat mcgyver zegt, gewoon lezen. Maar ja, mij was het eerlijk gezegd in het begin ook niet opgevallen.
Bij de tweede keer zag ik dat ie de grootst mogelijke vrije ruimte nam om te installeren en de eerder aangemaakte 3 linux partities onaangeraakt liet.
Heb gewoon al mijn data gebackuped, en windows eraf gepleurd en de hele schijf voor Ubuntu genomen.
Heb er tot op heden GEEN spijt van. Beste wat ik heb kunnen doen in jaren!

Als je dan nog Windows ernaast wilt laten draaien, doe het zoals ik en vele anderen met mij, gebruik gewoon Virtual Box van Sun en laat XP virtueel draaien voor de zekerheid. Je kunt XP naadloos laten draaien naast Ubuntu. Ik heb 2 tft schermen, op het ene staat full screen Ubuntu en op de andere full screen XP en alles gewoon aan elkaar gekoppeld.

Dit zou mijn advies dan ook zijn, voor zover ik als n00b adviezen kan en mag geven, om het zo te doen.
Ubuntu user#: 24352

Ramp !!!!!!
« Reactie #35 Gepost op: 2008/05/25, 12:02:48 »
Mijn eerste installatie verliep vrij vlekkeloos.  Was nog Edgy. Maar dat was net na de release van Feisty en dus kreeg ik dadelijk vanaf dag één de mogelijkheid, grafisch, om Feisty te installeren.  Waarschijnlijk verliep dat ook vlekkeloos, maar ik zal het nooit weten, want ik kwam in een commandlijn terecht en wist niet wat doen.  Heb het drie keer geprobeerd, drie keer.  Dan maar bij Edgy gebleven en via dit forum ben ik op een paar maanden tijd alles te weten gekomen wat ik nodig heb.
(Had gewoon "exit" moeten typen... :P )
Maar elke installatie kostte me amper een uur.  

Dat is bij Windows dan toch even anders.  Laatst heb ik XP op een nieuwe harde schijf gezet en het heeft me letterlijk dagen zoeken gekost alleen maar om alle updates te vinden en dan nog eens een uur voor de drivers.  En waarschijnlijk had ik daarbij dan gewoon geluk. ;)

Ondertussen kan ik m'n computer als het ware laten opzitten en pootjes geven...
En daar heb ik heus geen uren op gestudeerd, alleen maar hier wat rondgehangen.
Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline Hanssun

  • Lid
Ramp !!!!!!
« Reactie #36 Gepost op: 2008/05/25, 12:16:02 »
Ik ben wat anders gaan zoeken omdat het bij mij juist anders om was "Windows gaf bij mij alleen maar waarschuwingen" :) , en echt van die onduidelijke waarschuwingen waar ik totaal de logica niet van in kon zien zo wel bij Windows 98 en in mindere mate bij Xp , nee ik ben blij dat mij computer nu op Ubuntu , Kubuntu en PClinuxOs foutloos draait ik zou echt niet anders meer willen.

Gr Hans,

Offline vanadium

  • Lid
Ramp !!!!!!
« Reactie #37 Gepost op: 2008/05/25, 13:51:45 »
@Looseends:
* Niet iedereen heeft dergelijke problemen. Bovendien zijn problemen dikwijls een gevolg van verkeerde keuzes. In een forum komen vooral de problemen aan bod. Zo lijkt het onterecht dat het één grote miserie is.
* Het lijkt me dat voor jou op dit moment een wubi installatie aan te bevelen is. Hiermee installeer je Ubuntu met een Windows installer als een bestand op je windows partitie. Staat het je niet aan, dan haal je er die zo weer af. Staat het je wel aan, dan gewen je een beetje aan Ubuntu en als je Windows niet meer gebruikt, dan herinstalleer je Ubuntu eens en laat hen de ganse schijf gebruiken. Wubi staat nu ook standaard als een installatieoptie op de Hardy live CD.
*
Citaat
Zolang de linux procedure aan elkaar hangt van eerst een installatie om daarna heel veel updates te moeten installeren en dan maar afwachten of het goed komt is linux voor mij geen optie.
Is dit verschillend in Windows?

Linux is anders. Het is moeilijk om radikaal van besturingssysteem te veranderen. Ik ben zowat meer dan een jaar in één klap volledig overgestapt. Ik kan je verzekeren dat het ondertussen voor mij nu net zo moeilijk geworden is naar Windows over te stappen als voor jou om naar Linux over te stappen.

Offline Jan E.

  • Lid
Ramp !!!!!!
« Reactie #38 Gepost op: 2008/05/25, 22:30:32 »
daarom heet'ie ook "losse eindjes"... :-)
is dus ook helemaal op zijn plek in het spaghetti-geprogrammeerde Windows.


Dell Vostro 3360
Ubuntu 20.04