Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: HP iPAQ HW6915 laten synchroniseren met Evolution  (gelezen 2000 keer)

HP iPAQ HW6915 laten synchroniseren met Evolution
« Gepost op: 2008/04/01, 17:42:18 »
Ik wil mijn HP iPAQ (HW6915) gaan gebruiken om Evolution en mijn iPAQ te synchroniseren maar daar liep ik direct in vast. Ik ben ook een absolute Newbie. Volgens mij gaat het onder Systeem>voorkeuren alleen over PalmOS apparaten. Ik heb wel gezocht in Synaptic pakketbeheer en wel het een en ander gevonden maar weet eigenlijk niet wat ik moet gebruiken en hoe in te stellen, kan iemand mij hier een beetje bij op weg helpen?

Ik werk met Ubuntu 8.04 Beta voor mijn Acer Aspire 7520 en dat werkt Top!

Groetjes
Kees
Groetjes
Kees

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
HP iPAQ HW6915 laten synchroniseren met Evolution
« Reactie #1 Gepost op: 2008/04/01, 18:15:22 »
Ik heb ook even gezocht op het Engelstalige forum. Gruwelijke kleuren ineens daar, trouwens: zal wel een 1-april-grap zijn van de beheerders....  :-)

Het lijkt erop, dat dit een enorme klus wordt (met heel veel Spaans), als het überhaupt al lukt. Niet echt een leuke klus voor beginners met Linux....

Ik denk dat het verstandig is, als je dit een paar maanden laat rusten en gewoon Linux goed leert kennen. Je kunt de Ipaq natuurlijk nog steeds bedienen vanuit Windows.

Bijkomend voordeel: in de tussentijd kan er ineens een makkelijke oplossing beschikbaar komen.

Groet, Pjotr.

HP iPAQ HW6915 laten synchroniseren met Evolution
« Reactie #2 Gepost op: 2008/04/01, 20:08:57 »
Op dit moment gebruik ik daar windows nog steeds voor maar omdat Evolution in windows niet wil opstarten had ik mijn contactpersonen via mijn PDA in Evolution willen krijgen. Dus eigenlijk moet ik er wel voor gaan.... Ik zie wel waar het schip strand, tenslotte kan ik nu al een beetje watertrappen :D

Groetjes
Kees
Groetjes
Kees

DirkJanvanderWal

  • Gast
HP iPAQ HW6915 laten synchroniseren met Evolution
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/06, 17:06:08 »
Je zou hier eens kunnen kijken:

http://www.ruminationsonthedigitalrealm.org/2008/04/10/evolution-synchronizing-my-ipaq

Voor de iPaq van mijn vrouw werkt het, voor die van mij (nog) niet.

Succes,
Dirk Jan

HP iPAQ HW6915 laten synchroniseren met Evolution
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/06, 17:14:00 »
Even Windows Mobile 5 (iPaq OS) en Ubuntu gegoogled

https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/WindowsMobile

Zo te zien moet de oplossing op mijn website (zie boven) ook werken voor Windows Mobile 5.

Succes

Jan

DirkJanvanderWal

  • Gast
HP iPAQ HW6915 laten synchroniseren met Evolution
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/09, 17:29:19 »
Bij mij lukt het nog steeds niet (iPaq h5550). Ik heb netjes de howto gevolgd en tot slot via de prompt

sudo synce-serial-start
dccm

Er wordt verbinding gemaakt (ook zichtbaar op de PDA), Multisync ziet de iPaq ook (er zijn wijzigingen) maar sluit af als ik Sync of Resync doe.

Als ik multisync opstart via de terminal en dan resync doe krijg ik het volgende resultaat:


dirkjan@dirkjan-laptop:~$ multisync
plugin_API_version
short_name
long_name
plugin_init
always_connected
[evo2-sync] DEBUG: start: sync_connect
[evo2-sync] INFORMATION: Loading state from file /home/dirkjan/.multisync/3/remotesettings
[evo2-sync] DEBUG: end: load_palm_state
[evo2-sync] DEBUG: end: sync_connect
tasks length msyncid3 0
[evo2-sync] INFORMATION: Done searching for changes. Found 0 changes
Segmentation fault

En dat bij een eerste keer synchroniseren...

Edit: ik gebruik Hardy

Suggesties zijn zeer welkom. (Of moet ik toch maar overstappen op een Palm?)

Groet,
Dirk Jan
newbie

Re: HP iPAQ HW6915 laten synchroniseren met Evolution
« Reactie #6 Gepost op: 2009/09/05, 14:56:47 »
Mijn kennis van het engels is erg slecht maar ik heb m'n stoute schoenen aan gedaan en de site genoemd door Dirk Jan opgezocht en stap voor stap uitgevoerd wat daar staat. Het leek allemaal te vlotten, dus geen foutmeldingen e.d. tot het synchroinseren zelf daar krijg ik de volgende foutmelding:

All clients sent changes or error
Pipe closed! Exiting.
Pipe closed! Exiting.
Pipe closed! Exiting.
Pipe closed! Exiting.
Segmentatiefout

Iemand ideeën??
Groetjes
Kees

Re: HP iPAQ HW6915 laten synchroniseren met Evolution
« Reactie #7 Gepost op: 2009/09/05, 16:14:26 »
Hallo Kees,

Ik heb het uiteindelijk opgegeven. Maak nu gebruik van Google calendar en Goosync, werkt perfect via mobiel internet. Maak verder ook gebruik van Google apps voor mijn eigen domein dus alles lekker geïntegreerd.

Ondertussen hoop ik op een betere integratie van Evolution met Google calendar zodat ik op mijn eigen werkplek Evolution als frontend kan gebruiken. Misschien dat in de toekomst Ubuntu One nog uitkomst gaat bieden als backend.

edit: tikfautje :-)