Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VNC probleem Mac > Ubuntu  (gelezen 910 keer)

Offline Bates

  • Lid
VNC probleem Mac > Ubuntu
« Gepost op: 2011/09/22, 12:01:35 »
Hallo iedereen,

ik ben compleet nieuw wat betreft linux. Gisteren ubuntu succesvol geïnstalleerd op een Dell optiflex GX280. PHP5, Apache en MySQL geïnstalleerd, geen enkel probleem. Daarna heb ik er een headless van gemaakt (display afgekoppeld) en wil ik met m'n Macbook Pro via remote naar de server werken. Dit lukte gisteren prima, ook via de ipad en zelfs de iphone geen problemen. Ik kon ook zonder problemen de 'It works!' pagina van zien als ik in firefox http://192.168.1.5 in gaf. Gisterenavond kon ik opeens niet meer met de macbook pro inloggen, maar wel nog via de ipad. Vandaag kan ik echter met geen enkel toestel nog via vnc inloggen... Via chicken of the vnc krijg ik een time out en ook via shared screen op mac (in de finder) krijg ik de melding dat ik niet kan verbinden. Ik kan ook niet meer surfen naar http://192.168.1.5 , ik krijg dan een page cannot be displayed.

Wat heb ik al geprobeerd?

via de mac terminal een ping naar 192.168.1.5 (ik kreeg antwoord)
via de server (display opnieuw aangekoppeld) een VNC connectie naar de server zelf (geen probleem)
via de server een vnc connectie naar de mac (geen probleem, ik kreeg macosx desktop te zien)

nu weet ik het niet meer... het lijkt of alle toegang naar de ubuntu server opeens afgesloten is... dit terwijl er niets is veranderd. Shorewall draait niet, ubuntu build in firewall staat uit... met vnc gebruik ik 192.168.1.5:5900

wie kan me helpen?

Bedankt
Bates

Re: VNC probleem Mac > Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2011/10/03, 07:41:52 »
Koppel het scherm eens terug aan en kijk of alle instellingen nog juist staan.

Ik heb dat vroeger ook een tijdje gedaan, een pc zonder monitor en vnc. Weliswaar ook op een Optiplex GX280.
En in het begin heb je inderdaad tamelijk wat problemen omdat na een reboot instellingen weer veranderen, dus dat is even zoeken.

Succes
Een trotse linux-beginner!

Re: VNC probleem Mac > Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2011/10/03, 17:12:30 »
Je hebt de desktopversie van Ubuntu, en de standaard VNC-server?

Ben je wel ingelogd als je probeert verbinding te maken via VNC?

Re: VNC probleem Mac > Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2011/10/03, 19:49:27 »
Het probleem is, dat Ubuntu Desktop niet start zonder aangekoppeld scherm.