Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: geen iconen in menu's  (gelezen 516 keer)

Offline belticor

  • Lid
geen iconen in menu's
« Gepost op: 2011/11/22, 13:11:52 »
Als ik een menu opent (vb.: Bestand, Bewerken, Beeld, Extra's, Help, .....)  van eender welk programma verschijnt er enkel de naam van de selecties die men kan kiezen. Het vakje voor de naam waar een icoontje zou moeten verschijnen blijft leeg.
Spijtig kan ik geen schermopname maken voor dit te tonen. Telkens ik een opname wil maken verdwijnen de mogelijke selecties.
Moet in een plug-in instaleren?

Offline ThomasN

  • Lid
Re: geen iconen in menu's
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/22, 13:24:28 »
Er horen daar geen icoontjes te verschijnen. De ruimte voor de verschillende opties is bedoeld voor een "vinkje", bij opties die je aan en uit kan vinken.

Offline belticor

  • Lid
Re: geen iconen in menu's
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/22, 13:42:28 »
Daar zijn normaal wel iconen. Vb: als de selectie een map is zou er voor de naam van de map een icoontje staan die aanduid dat dit een map is. Vb 2:bij The Gimp zou er voor: Afbeelging ---> Afbeelding schalen, het icoontje moeten staan van "afbeelding schalen".
in de bijgevoegde video zie je als de persoon in het menubalk een menu opend, op sommige plaatsen een icoon staan voor de optie
 
http://www.youtube.com/watch?v=hHvKWzJKEpo&feature=related

Offline ThomasN

  • Lid
Re: geen iconen in menu's
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/22, 14:10:39 »
Weet je zeker dat je die iconen in Ubuntu ooit wel hebt gezien? In het filmpje wordt de Windows-versie van Gimp gebruikt.
Bij mij (Ubuntu 11.10) staan er geen iconen en ik kan me ook niet herinneren ze ooit gezien te hebben. Ik heb er nooit echt op gelet, dus ik kan me natuurlijk vergissen. Stonden ze er bijvoorbeeld in een oudere versie van Ubuntu wel?
« Laatst bewerkt op: 2011/11/22, 14:14:08 door ThomasN »

Offline Roc.am

  • Lid
Re: geen iconen in menu's
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/22, 14:15:37 »
Spijtig kan ik geen schermopname maken voor dit te tonen. Telkens ik een opname wil maken verdwijnen de mogelijke selecties.

Open het progje schermafdruk
Laat de selectie "Gehele bureaublad" staan
Stel de wachttijd in op zeg 3 seconden.
Druk op schermafdruk maken.
Selecteer het menu wat je wil afdrukken.

Tijd tekort om het menu te selecteren: tijd hoger instellen.

- Roc

Offline belticor

  • Lid
Re: geen iconen in menu's
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/22, 15:32:36 »
ja bij een oude versie stonden die er.
ik heb het zelfde bij firefox en die waren nog aanwezig op mijn vorige versie

(bedankt voor de tip; wachttijd)