Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: docx bestand wil niet openen in LibreOffice Writer  (gelezen 587 keer)

Offline avl

  • Lid
docx bestand wil niet openen in LibreOffice Writer
« Gepost op: 2019/03/08, 10:38:42 »
Een .docx bestand als bijlage in een mail wil niet (eigenlijk: verknipt) openen in Writer. Ik werk met Ubuntu 18.04 met bijbehorend Libreoffice.
In W-10 op een andere machine gaat het prima. Ik ga het nog proberen op de laptop met hetzelfde Ubuntu.
Moet ik 18.04 opnieuw installeren?

Offline avl

  • Lid
Re: docx bestand wil niet openen in LibreOffice Writer
« Reactie #1 Gepost op: 2019/03/08, 10:43:52 »
Ik heb eea op de laptop (met hetzelfde systeem) geprobeerd en daar opent het bestand prima.
Er is dus iets mis met het programma op de pc. Dus toch opnieuw installeren?

Offline vanadium

  • Lid
Re: docx bestand wil niet openen in LibreOffice Writer
« Reactie #2 Gepost op: 2019/03/08, 11:49:33 »
Dit lijkt inderdaad op een probleem met de specifieke software. Zijn de versies van Libreoffice op je laptop en je computer waar het niet werkt identiek? Indien nee, dan kan het aan de versie liggen. Indien ja, dan moet het inderdaad een installatie/configuratieprobleem zijn.

Indien ja, ga dan zo verder. Installatieprobleem op systeemniveau lijkt me onwaarschijnlijk. Test eerst eens met een verse gebruikersconfiguratie. Sluit Libreoffice geheel af. Open je bestandsbeheer, zet "toon verborgen folders" aan. Ga naar folder .config in je home folder. Daarin vind je de folder "libreoffice". Hernoem die folder naar "libreoffice_bak". Nu zal Libreoffice opstarten met een versie configuratie. Treed het probleem nog steeds op?

Indien ja, dan toch eens proberen herinstalleren (lijkt mij weinig waarschijnlijk dat dat het probleem zal oplossen).

Offline DeBaas

  • Lid
Re: docx bestand wil niet openen in LibreOffice Writer
« Reactie #3 Gepost op: 2019/03/08, 12:45:08 »
Mogelijke weergave problemen worden regelmatig veroorzaakt door de oudere onboard ati of intell video kaart/chips.
In een aantal gevallen is dit op te lossen door de harware video versnelling uit te zetten.
Voorbeeld:
https://unix.stackexchange.com/questions/408582/how-to-disable-hardware-acceleration-in-linux
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline vanadium

  • Lid
Re: docx bestand wil niet openen in LibreOffice Writer
« Reactie #4 Gepost op: 2019/03/08, 13:23:34 »
Tja, het juiste probleem is natuurlijk niet helemaal duidelijk uit de vraag, maar als het inderdaad een weergaveprobleem is, dan zal het uitzetten van de hardwareversnelling in LO zeer waarschijnlijk het probleem verhelpen.