Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nog een cd-rom probleem  (gelezen 1854 keer)

Offline vis

  • Lid
Nog een cd-rom probleem
« Gepost op: 2008/11/03, 21:52:11 »
Als ik een DVD brandt met K3B dan wil ik de DVD na het branden uit mijn brander halen. Als ik hem open met de knop van mijn Brander, dan gaat hij niet open en moet ik een paperclip gebruiken. Wel wordt de CD elke keer gemount en "geunmount". Als ik in de konsole eject doe, gaat hij wel altijd open, maat sluit weer direct, dus moet erg snel zijn om mijn DVD eruit te halen. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want op het forum las ik dat iemand anders het omgekeerde probleem had. Deze persoon heeft hem er toen uitgehaald en vervolgens terug geplaatst, maar dit werkt voor mij niet. Ik gebruikt Intrepid.

Vis.

Nog een cd-rom probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/11/03, 23:33:52 »
Kan je in K3B niet de opdracht geven de cd/dvd uit te spugen ??
Vet kans namelijk dat door dit proces de lade geblokkeerd blijft.

en sja ?
je zal nog wel meer dingetje tegenkomen in Intrepid, tis en blijft een testversie.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline vis

  • Lid
Nog een cd-rom probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/11/04, 00:10:27 »
Citaat van: Gandyman
Kan je in K3B niet de opdracht geven de cd/dvd uit te spugen ??
Vet kans namelijk dat door dit proces de lade geblokkeerd blijft.

en sja ?
je zal nog wel meer dingetje tegenkomen in Intrepid, tis en blijft een testversie.
Heb de functie binnen k3b gebruikt om automatisch de cd la te openen na het branden. Dit doet hij keurig, maat gaat ook gelijk weer dicht. Geen verschil dus met het verhaal wat hierboven staat.

Vis.

Nog een cd-rom probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/04, 02:00:21 »
Hmz lastig dus ??

Sja Intrepid zou met alles een stuk sneller worden, misschien iets te snel ?? :P
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline heir4c

  • Lid
Nog een cd-rom probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/05, 00:48:00 »
Citaat van: vis
Als ik een DVD brandt met K3B dan wil ik de DVD na het branden uit mijn brander halen. Als ik hem open met de knop van mijn Brander, dan gaat hij niet open en moet ik een paperclip gebruiken. Wel wordt de CD elke keer gemount en "geunmount". Als ik in de konsole eject doe, gaat hij wel altijd open, maat sluit weer direct, dus moet erg snel zijn om mijn DVD eruit te halen. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want op het forum las ik dat iemand anders het omgekeerde probleem had. Deze persoon heeft hem er toen uitgehaald en vervolgens terug geplaatst, maar dit werkt voor mij niet. Ik gebruikt Intrepid.

Vis.
Heb dit ook voorgehad na branden. Maar niet alleen dan, ook op het einde van de installatie wanneer hij herstart en vraagt om de cd er uit te halen en dan Enter te drukken moet de cd lade normaal vanzelf open gaan. Dat doet hij dus niet en druk ik toch op Enter en haal hem er later uit. Daarna nog verschillende malen voorgehad.
Het is wel een niet zo nieuwe cd-writer. Een HP cd-writer Plus 8200 series en CD-R80 52x speed (TDK). Heeft dit er iets mee te maken? te nieuwe cd in combinatie met een oudere cd-writer...???
Ofwel toch maar iets verkeerds gedaan. Ach ja komt wel goed.  En zoals Gandyman zegt: 8.10 is een soort van testversie. Nog wat updates en dat komt allemaal goed.
Dat je cd speler niet opengaat met het knopje is logisch. Deze word gemount en dan word hij automatisch 'geblokkeerd'
En die paperkclip: Niet doen hoor.
Bij mij sluit hij ook direct, ik moet vlug zijn om de cd eruit te nemen.
Probeer misschien nog eens een cd te branden met K3b, dan lost het misschien vanzelf op. Ga dit ook eens proberen.
Tip: https://makkelijkelinuxtips.blogspot.com/p/1.html en http://wiki.ubuntu-nl.org/   Upload-site:http://imgur.com/
be Open be Free be Ubuntu

nom001

  • Gast
Nog een cd-rom probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/11/05, 07:09:44 »
Citaat van: heir4c
Citaat van: vis
Als ik een DVD brandt met K3B dan wil ik de DVD na het branden uit mijn brander halen. Als ik hem open met de knop van mijn Brander, dan gaat hij niet open en moet ik een paperclip gebruiken. Wel wordt de CD elke keer gemount en "geunmount". Als ik in de konsole eject doe, gaat hij wel altijd open, maat sluit weer direct, dus moet erg snel zijn om mijn DVD eruit te halen. Ik hoop dat iemand een oplossing heeft, want op het forum las ik dat iemand anders het omgekeerde probleem had. Deze persoon heeft hem er toen uitgehaald en vervolgens terug geplaatst, maar dit werkt voor mij niet. Ik gebruikt Intrepid.

Vis.
Heb dit ook voorgehad na branden. Maar niet alleen dan, ook op het einde van de installatie wanneer hij herstart en vraagt om de cd er uit te halen en dan Enter te drukken moet de cd lade normaal vanzelf open gaan. Dat doet hij dus niet en druk ik toch op Enter en haal hem er later uit. Daarna nog verschillende malen voorgehad.
Het is wel een niet zo nieuwe cd-writer. Een HP cd-writer Plus 8200 series en CD-R80 52x speed (TDK). Heeft dit er iets mee te maken? te nieuwe cd in combinatie met een oudere cd-writer...???
Ofwel toch maar iets verkeerds gedaan. Ach ja komt wel goed.  En zoals Gandyman zegt: 8.10 is een soort van testversie. Nog wat updates en dat komt allemaal goed.
Dat je cd speler niet opengaat met het knopje is logisch. Deze word gemount en dan word hij automatisch 'geblokkeerd'
En die paperkclip: Niet doen hoor.
Bij mij sluit hij ook direct, ik moet vlug zijn om de cd eruit te nemen.
Probeer misschien nog eens een cd te branden met K3b, dan lost het misschien vanzelf op. Ga dit ook eens proberen.
Ik herken het probleem ook. Als ik een DVD of CD brand dan geeft K3B aan het eind van het brandproces aan dat ie niet in staat is om de CD/DVD eruit te werpen. En ik heb in het menu al die optie van CD/DVD uitwerpen al aan- en uitgevinkt, niks helpt. En ook dat de lade opent en direct sluit, soms erg storend en lastig (CD/DVD half in speler, moet je dat er weer uit zien te krijgen).
Ik heb ook 8.10

nom001

  • Gast
Nog een cd-rom probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/11/05, 11:48:01 »
Citaat van: femke98
Wat ik heb met K3b is dat als hij een cd/dvd heeft gebrand, hij de lade opent en daarna weer dichtdoet omdat hij dan controleert of alles okee is. Zodra dat zo is, kan ik gewoon de lade openen op de normale manier.
Misschien zijn jullie iets wat ongeduldig?

Do not eject medium after write process
dat hebben jullie niet aangevinkt?
Nee, staat niet aan bij mij. Das niet het probleem bij mij. Zal denk ik wel de onstabiliteit van 8.10 zijn.