Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Upgraden van een LTS versie.  (gelezen 874 keer)

Upgraden van een LTS versie.
« Gepost op: 2014/02/22, 12:11:44 »
Over een tijdje komt Ubuntu 14.04 uit. Tijdens mijn snuffelen op internet kwam ik volgende tegen:

Citaat
Note that the page under https://wiki.ubuntu.com/PrecisePangolin/ReleaseNotes/UbuntuDesktop#Upgrading_from_Ubuntu_10.04_LTS_to_Ubuntu_12.04_LTS says: “It is generally recommended that users of Ubuntu 10.04 LTS wait until the first point release, due in August, before upgrading.” Follow the instructions there if you want to upgrade earlier since the following instructions will probably not work until then.

Ik gebruik nu 12.04.

Als 14.04  uitkomt, kan ik dan beter wachtern tot augustus (of wanneer de eerste punt release uitkomt) ?  Of geldt dat ondertussen niet meer?
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)

Re: Upgraden van een LTS versie.
« Reactie #1 Gepost op: 2014/02/22, 12:45:31 »
Dat hangt eravanaf. In principe als 14.04 stabiel verklaard is en uitgebracht wordt, dan kun je erop vertrouwen dat het wel snor zit. Maar natuurlijk kunnen er, ondanks het grondige testen, toch nog een paar schoonheidsfoutjes in zitten. Als je écht garantie van 100% stabiliteit wilt op je werkpaard, dan kun je beter wachten tot de eerste puntversie. Als je ook met een paar *evt.* optredende schoonheidsfoutjes akkoord gaat, dan kun je ook een paar dagen na uitgave van 14.04 wel overgaan.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Upgraden van een LTS versie.
« Reactie #2 Gepost op: 2014/02/22, 12:54:55 »
Door pas na 2 maanden over te gaan naar de punt-versie, maak je 2 maanden later pas kennis met een paar verbeteringen van het systeem.
Echter je bestaande installatie wordt nog lang ondersteund, dus v.w.b. veiligheid en stabiliteit moet je vooral geen haast maken.
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Upgraden van een LTS versie.
« Reactie #3 Gepost op: 2014/02/22, 12:57:25 »
Vanaf de '1e punt uitgave' (14.04.1) krijgen gebruikers van 12.04 LTS de mogelijkheid voor een automatische upgrade naar 14.04 LTS.

Voor dit tijd krijgen alleen gebruikers van 13.10 deze optie aangeboden of kan je 'handmatig' een upgrade uitvoeren.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Upgraden van een LTS versie.
« Reactie #4 Gepost op: 2014/02/22, 13:21:08 »
Vanaf de '1e punt uitgave' (14.04.1) krijgen gebruikers van 12.04 LTS de mogelijkheid voor een automatische upgrade naar 14.04 LTS.

Voor dit tijd krijgen alleen gebruikers van 13.10 deze optie aangeboden of kan je 'handmatig' een upgrade uitvoeren.

Je bedoelt net als bij 12.04 toen een deel van de 10.04-gebruikers al in de eerste paar weken na release van 12.04 de automatische upgrade kreeg aangeboden?

Offline aartje

  • Lid
Re: Upgraden van een LTS versie.
« Reactie #5 Gepost op: 2014/02/24, 11:56:14 »
Maar waarom zou je upgraden ? Zolang je dezelfde hardware gebruikt en je geen klachten hebt
over het gebruik van 12.04 hebt zou  ik geen reden zien  om over te stappen. Het enige wat
ik sinds 12.04 heb ge-update buiten de normale release om is Libre-office. Ubuntu 12.04 wordt
nog tot april 2017 (!) ondersteund, dus waarom zo'n haast (buiten de reden natuurlijk  dat je het
leuk vind om te upgraden....)

Re: Upgraden van een LTS versie.
« Reactie #6 Gepost op: 2014/02/24, 13:39:16 »
Maar waarom zou je upgraden ? Zolang je dezelfde hardware gebruikt en je geen klachten hebt
over het gebruik van 12.04 hebt zou  ik geen reden zien  om over te stappen. Het enige wat
ik sinds 12.04 heb ge-update buiten de normale release om is Libre-office. Ubuntu 12.04 wordt
nog tot april 2017 (!) ondersteund, dus waarom zo'n haast (buiten de reden natuurlijk  dat je het
leuk vind om te upgraden....)

Veel betere performance, nieuwe Unity met meer gebruikersgemak, op laptop betere accuduur, etc... Om maar even een paar dingen te noemen. Natuurlijk hoef je niet te upgraden maar er kan genoeg reden zijn om dat wel te doen.

Re: Upgraden van een LTS versie.
« Reactie #7 Gepost op: 2014/02/24, 22:53:02 »
.....................................................................
.....................................................................
 (buiten de reden natuurlijk  dat je het
leuk vind om te upgraden....)

Je slaat de spijker op z'n kop.    ^-^
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)