Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: emesene en empathy openen niet.  (gelezen 2509 keer)

Offline vanmill8

  • Lid
emesene en empathy openen niet.
« Gepost op: 2011/11/08, 19:34:09 »
hallo , ik heb het volgende probleem ;  ik kan sinds vanavond mijn emesene en ook empathy niet meer openen. beide staan gewoon te laden en te laden.
de account en wachtwoord zijn gewoon goed, snap er niets van. wat mij opvalt is dat dit bij windowslive account is en niet bij yahoo !
in  mijn pidgin account kan ik trouwens wel in windowslive messenger komen. wat kan hier nu aan de hand zijn ? 
ik heb ubuntu 11.10 en ben in ubuntu 2 D .  ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/08, 19:37:51 »
Bij mij wilt MSN nergens meer aan gaan (Hotmail.com werkt slecht, Empathy werkt het niet, Ebuddy werkt het niet). Een vriend van me heeft er ook last van.
Ik denk niet dat er een oplossing is op dit moment. Het zal wel weer wachten geblazen zijn. Waarschijnlijk weer zo'n protocol verandering van MSN of een andere grap ofzo. (altijd hetzelfde >:()
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline vanmill8

  • Lid
Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/08, 19:43:30 »
ahh  ok.  goed dat ik weet dat er meer zijn die problemen hiermee hebben. ik dacht alweer te moeten gaan herinstalleren . ja .... dat moeten we maar afwachten .
iedergeval bedankt voor je reactie .

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/08, 19:48:33 »
Bij mij werkt empathy ook niet. Net nog wel ingelogd bij e-buddy, en die deed het wel. Naja we zijn dus niet de enige met dit probleem :)
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/08, 19:54:55 »
@Idroy
Goede tip, e-buddy is natuurlijk wel een handig alternatief voor wie de MSN messenger echt even nodig heeft.

Het lijkt idd een algemeen probleem met MSN want ik kom er ook niet op. Paar dagen terug lukte het nog wel. Heeft iemand Pidgin? misschien kan je het daarmee proberen maar ik vrees dat ze onder motorkap van dezelfde bibliotheek gebruik maken om met MSN te verbinden, weet iemand daar meer over?

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/08, 20:00:07 »
Pidgin doet het inderdaad nog goed op MSN.

Kan het niet zijn dat empathy en emesene dezelfde library gebruiken?

<ooit is dit al eens eerder voorgekomen, microsoft had een protocolverandering, empathy scheide er mee uit, maar pidgin bleef werken, of andersom ;) >

Offline vanmill8

  • Lid
Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/08, 20:12:08 »
ja dat klopt  !  pidgin werkt bij mij ook wel. 

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/08, 20:21:41 »
De ontwikkelaars van Emesene zitten blijkbaar niet stil: http://www.omgubuntu.co.uk/2011/11/emesene-not-connecting-quick-fix/

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/08, 20:26:07 »
Lijkt me toch wel een nachtmerrie voor die ontwikkelaars, zo werkt het goed, zo stopt het er volledig mee en wordt je van alle kanten volgestort met klachten...

Wel mooi dat ze het al gefixt hebben...

Offline vanmill8

  • Lid
Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/08, 20:51:27 »
ik heb de emesene snapshot gedownload , het is een zipbestand , ik heb ,m geopent maar ik weet niet hoe dat werkt, sorry . weet iemand hoe je dat dan installeert?

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/08, 20:55:16 »
Je hoeft niets te installeren het is een compleet pakket. Alleen het bestandje in de uitpaklocatie genaamd 'emesene' uitvoeren.

Citaat
extracted folder > emesene > double click on the ‘emesene’ file and choose ‘Run’

Offline vanmill8

  • Lid
Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #11 Gepost op: 2011/11/08, 21:12:44 »
nou ... schiet mij maar lek . ik heb er opgeklikt er staat ; uitvoeren in terminalvenster of uitvoeren. dat laatste heb ik gedaan maar emesene opent nog steeds niet .

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #12 Gepost op: 2011/11/08, 21:31:10 »
Ga dan in een terminal naar de bewuste map toe en doe eens:

./emesene

Offline vanmill8

  • Lid
Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #13 Gepost op: 2011/11/08, 22:06:47 »
gedaan, maar geeft aan map of bestand bestaat niet.       attributeError: 'NoneType' object has no attribute '_cid'
./emesene

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #14 Gepost op: 2011/11/08, 22:29:44 »
ok, heb het zelf ook maar even getest. Even om duidelijk te krijgen of je wel in de goede map zit: Als ik m uitpak in de map Downloads is dit bij mij het correcte pad:
~/Downloads/emesene-emesene-79c36ab/emeseneDaar ga ik naar toe en dan voer ik het bestand uit:
erik@erik-desktop:~/Downloads/emesene-emesene-79c36ab/emesene$ ./emeseneVervolgens start emesene hier (heb Ubuntu 10.04).

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #15 Gepost op: 2011/11/08, 22:30:43 »
Bij mij werkt empathy weer. Ik heb op askubuntu gelezen dat je het pakket "telepathy-butterfly" moet verwijderen. Ik heb even uitgelogd daarna weer ingelogd (bij ubuntu natuurlijk), empathy opgestart, toen vroeg die bij mij om een account toe te voegen aan empathy (dat normale schermpje).

Hier is de link naar askubuntu
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #16 Gepost op: 2011/11/09, 01:19:13 »
Ja, alleen is dat helaas niet dé oplossing. Butterfly is verwijdedd hier, maar Empathy doet het nog steeds niet.

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #17 Gepost op: 2011/11/09, 09:00:47 »
Er staat nog een andere oplossing in dat linkje van Idroy, op ubuntuforums.org lees ik dat die methode bij veel mensen wel werkt. Overigens werkte het bij mij wel weer na het verwijderen van telepathy-butterfly. Moest alleen wel even opnieuw mijn accountgegevens voor MSN invoeren.

Offline Idroy

  • Lid
    • yddegraaf
Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #18 Gepost op: 2011/11/09, 13:27:33 »
Moest alleen wel even opnieuw mijn accountgegevens voor MSN invoeren.

Ja, dat moest ik ook doen.
Wil jij ook graag bijdragen aan Ubuntu NL? Kijk eens bij Mwanzo!

Offline vanmill8

  • Lid
Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #19 Gepost op: 2011/11/09, 20:32:13 »
ik heb het precies gedaan zoals hier vermeld werd , emesene opent maar inloggen nog steeds niet. alleen maar laden meer niet. wat nu?  afwachten.
trouwens  amsn  werkt wel !  dus kan toch weer chatten !   :)

Re: emesene en empathy openen niet.
« Reactie #20 Gepost op: 2011/11/09, 20:38:02 »
vanmill8 +1