Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verschil kde-desktop en kubuntu-desktop  (gelezen 1402 keer)

Offline Jobbes94

  • Lid
verschil kde-desktop en kubuntu-desktop
« Gepost op: 2009/07/14, 14:01:22 »
ik ben de laatste tijd bezig met het installeren van een opdracht-regel besturingssysteem en vandaar uit een complete kubuntu installatie bouwen (sudo apt-get install kubuntu-desktop) maar ik had ergens gelezen dat je ook (sudo apt-get install kde-desktop) kan intypen. Nou is mijn vraag wat is het verschil?

Offline woteb

  • Lid
Re: verschil kde-desktop en kubuntu-desktop
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/14, 15:31:23 »
Met kde-desktop installeer je een 'normale'  KDE, met kubuntu-desktop de aanpassingen van Kubuntu erin, dus aangepaste thema's e.d.
Je kunt het ook allemaal zelf doen, je hebt dan alleen xorg en kdebase nodig. Dan heb je een minimalistische KDE waarop je dan zelf het een en ander kunt installeren.
Kijk maar eens op dit forum naar de blokkendoos-topics voor meer informatie
Laptop, HP 550, Dual Core 1 GB RAM/2 Ghz:: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie) Fluxbox / IceWM / XFCE4 / Openbox / LXDE.
3 Werkstations + 1 laptop: Debian 5.0 Testing (Squeeze)  (lite-blokkendoos editie Gnome/XFCE/IceWM)
Server: Debian 5.0 Stable (Lenny)

Offline Jobbes94

  • Lid
Re: verschil kde-desktop en kubuntu-desktop
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/14, 21:10:55 »
dus dan typ ik:
sudo apt-get update
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get install xorg kdebase

MVG,

Jobbes94

Re: verschil kde-desktop en kubuntu-desktop
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/14, 21:19:48 »
Uhm, kdebase bestaat uit meerdere pakketten ;)

Offline Jobbes94

  • Lid
Re: verschil kde-desktop en kubuntu-desktop
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/14, 21:23:00 »
ik ben al meer met blokkendoos installaties bezig geweest. Maar gnome is de enige omgeving die mij is gelukt. Bij ander omgevingen (oa KDE) moest ik een heleboel pakketten intypen waar die er altijd wel 5 niet van kon vinden. dus ik dacht in code intypen en die installeert een basissysteem. (Wil best zo'n lijst overtypen, maar dan moet het wel werken ;) )

Jobbes94

Re: verschil kde-desktop en kubuntu-desktop
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/14, 21:29:14 »
sudo apt-get install kdebase kdebase-bin kdebase-data kdebase-plasma kdebase-workspace kdebase-workspace-bin kdebase-workspace-data kdebase-workspace-libs4+5 kdebase-workspace-wallpapers kdebase-runtime kdebase-runtime-bin-kde4 kdebase-runtime-data kdebase-runtime-data-common

Het is makkelijker als je gewoon kubuntu-desktop installeert, dan heb je gelijk al deze pakketten erbij, alleen dan is je systeem wel "af", om het maar even zo te noemen. Dus dan hoef je niet zelf nog Xorg enzo te installeren.

Offline Jobbes94

  • Lid
Re: verschil kde-desktop en kubuntu-desktop
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/15, 08:07:21 »
nee, ik heb liever een kde blokkendoos installatie, omdat ik het op een aardig oude laptop installeer. (1,8 Ghz 20GB HD, 256MB ram). Ik weet zelf ook wel dat ik xfce moet installeren. Maar ik kan gewoon het beste met KDE overweg en die vind ik gewoon het mooist.

Misschien moet ik dan toch het werkgeheugen uitbreiden. Maar in upgraden van LAPTOPS weet ik niets af. Dus ik durf hem niet open te maken. Jullie misschien tips?

Met vriendelijke groeten,

Jobbes94

Re: verschil kde-desktop en kubuntu-desktop
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/15, 11:07:39 »
Werkgeheugen uitbreiden in een Laptop is nix anders dan in een normale pc.

Luikje openschroeven, chippie erin drukken, luikje dichtschroeven.

 XD
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Jobbes94

  • Lid
Re: verschil kde-desktop en kubuntu-desktop
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/15, 12:03:42 »
okee