Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] gtkpod iPod manager: kan geen muziek naar iPod Nano 4G kopiëren  (gelezen 1216 keer)

M.b.v. Sound juicer een aantal Cd's geripped, opgeslagen in folder 'Muziek' en toegevoegd aan Music library van gtkpod manager. De iPod (16 Gb, Nano4e Gen.) geload.
Geprobeerd vanuit de Music library muziek naar de iPod te kopiëren door het album te selecteren en te kiezen voor 'Copy selected tracks to'. Het album staat hierna op het scherm onder de iPod.
Na 'Save changes' krijg ik de volgende mededeling:

The iPod could not be ejected. Please fix the problems mentioned below and then eject the iPod again. Pressing 'OK' will re-schedule the failed tracks for conversion and transfer.
En:
The following has occurred: Conversion of 'An Architect's Dream' failed: '/usr/share/gtkpod/scripts/convert-2mp3.sh  ' returned exit status 5.

Een album direct toevoegen vanuit de folder 'Muziek' geeft dezelfde meldingen.
Mijn dochter heeft deze iPod al eerder via iTunes gebruikt (en dat kan nu nog steeds, de iPod werkt dus wel). Heeft een van jullie een oplossing voor mij? Via de handleiding kom ik niet verder.
alvast bedankt! Jacqueline
« Laatst bewerkt op: 2011/01/05, 15:36:02 door Jacqueline Beettjer »
Samsung Series 3; Intel® Core™ i3-2370M CPU @ 2.40GHz × 4; 32-bit
Ubuntu 12.04.2 LTS (Dual boot met Windows 7)

Re: gtkpod iPod manager: kan geen muziek naar iPod Nano 4G kopiëren
« Reactie #1 Gepost op: 2011/01/03, 10:48:02 »
Beste Jacqueline,

Ik gebruik altijd banshee om te syncen met mijn ipod touch. Dit werkt zeer goed. Je moet alleen wel de nieuwste ppa versie van het programma draaien en dan loopt alles als een zonnetje.
https://launchpad.net/~banshee-team/+archive/ppa

succes,

\BoudewijnD
Desktop: AMD AThlon II X4 630 2.8 GHz, ATI Radeon HD 5450 1 Gb, 4 GB, 1.5 TB. Ubuntu 12.04 LTS
----------------------------------------------------------------------
Linux user number 519529
Registreer als Linux gebruiker op: http://counter.li.org/

Offline kriekske

  • Lid
Re: gtkpod iPod manager: kan geen muziek naar iPod Nano 4G kopiëren
« Reactie #2 Gepost op: 2011/01/03, 18:50:41 »
Ik gebruik ook gtkpod, maar om deze te gebruiken dien ik met het commando sudo op te starten in de terminal. Dus sudo gtkpod en uw wachtwoord ingeven.
Ik heb dacht ik een 5G en enkel gtkpod werkt goed bij mij. Hopelijk helpt dit voor u.

Re: gtkpod iPod manager: kan geen muziek naar iPod Nano 4G kopiëren
« Reactie #3 Gepost op: 2011/01/04, 22:34:48 »
Heel erg bedankt Boudewijn - Banshee werkt inderdaad prima.
Kriekske: ik probeer op een ander moment jouw tip, heel hartelijk bedankt voor je reactie.
Samsung Series 3; Intel® Core™ i3-2370M CPU @ 2.40GHz × 4; 32-bit
Ubuntu 12.04.2 LTS (Dual boot met Windows 7)