Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Windows 8 uitgelekt  (gelezen 76719 keer)

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #300 Gepost op: 2011/06/03, 12:43:54 »
emiel +1
Het lijkt me opzich niet verkeerd werken op een tablet, maar op een desktop lijkt het me niks, dat Win 8. Ik vind Unity nog steeds niet heel erg vernieuwend, maar ben het wel met je eens dat het nog het meest op een desktop OS lijkt in vergelijking met Win 8 :) Maar vernieuwend of niet, 1 ding moet ik Canonical nageven: Unity is makkelijk voor nieuwe gebruikers, mensen met minder verstand van computers én voor multitaskers :)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #301 Gepost op: 2011/06/03, 20:38:40 »
Unity is makkelijk maar het geen wat ik mis is informatie voor nieuwe gebruikers.
Zo denken veel nieuwe gebruikers dat ze probleemloos Windows software kunnen installeren en dat is het vreemd opkijken als het niet zo gaat.
Dus ja het is makkelijk werken maar een aantal dingen zijn anders dan in Windows en dat ze daar de mensen wat info over zouden geven.

Je kunt er vanuit gaan dat straks als W8 komt dat je al van alles weet hoe het werkt en waar je de basis instellingen kunt vinden.
Maar Microsoft heeft wel het voordeel dat buiten dat ze bakken met geld hebben, dat alles wat zij op de markt brengen ook door alle computerbladen en sites zoals nu.nl over schrijven.
Dat is iets wat helaas bij Linux niet is maar wat doordat er zoveel distro's zijn ook vrij onmogelijk is.
Zou er 1 Linux distro zijn met 2 a 3 desktops dan is het een heel ander verhaal en zal het ook eerder in overal terug te vinden zijn.
Dit gebeurd al al bijvoorbeeld Ubuntu alleen net zo groot als Apple was.
Nu zijn ze 1 van de zoveel in die 1% van totaal aantal computer gebruikers.

Wat zal er gebeuren als je straks alles met een soort kinect kunt doen.
Linux ondersteund het straks standaard en Microsoft zal ook wel zo iets doen.
Dan word alles anders en dan zijn desktops net als Unity, Gnome 3 en W8 (als het werkelijk zo word) wel interessant.
Dan word de muis eigenlijk vervangen en dan zijn een scherm vol met blokken wel handig om iets te kiezen.
Het is afwachten en zien waar het heen gaat.

Eigenlijk hebben we deze ontwikkeling wat nu met Unity, Gnome en W8 meemaken al op de telefoon gehad.
Oude telefoon gelijk het nummer bellen en klaar.
Bij de nieuwe toestellen klik je eerst naar het menu waar de telefoon verborgen zit en dan kun je bellen.
Je hebt nu ook een touchscreen in plaats van toetsen (er zijn er die beide hebben) en ook het gebruik van de telefoon is anders geworden dan wat men er vroeger mee deed.
Alleen bij de telefoon is de hardware en dergelijke ook veranderd en dat is nu nog niet bij de desktop. Die is nog zoals die was toen Xerox met hun systeem kwamen waar een muis bij zat met 3 knoppen.
Er zijn wel een hoop ontwikkelingen gedaan in de loop van tijd zoals flatscreens, muizen met meer dan 3 knoppen en een scrolwieltje, toetsenborden met nog meer toetsen, CD/DVD speler/brander en nog veel meer.
Maar de manier van werken is niet veel veranderd waarbij als je een telefoon met toetsen naast een telefoon met alleen een touchscreen legt dan is dit wel een andere manier van werken geworden.
Daarom denk ik dat wat Microsoft bedoelt met nieuwe hardware, dat het gebruik van de desktop door nieuwe hardware anders word.
De huidige systemen zijn niet ingericht op hoe de huidige interface is en Gnome 3 en Unity zitten daar nog dicht bij al hebben ze wel iets vernieuwend's kwa interface.





jesse2314

  • Gast
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #302 Gepost op: 2011/06/04, 09:28:15 »

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #303 Gepost op: 2011/06/04, 10:13:00 »
XD

"Alleen legt het developers en applicatiegebruikers wel vast aan die ene browser op dat ene besturingssysteem."
Neelie, do your thing :rolleyes: :evil:

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #304 Gepost op: 2011/06/04, 18:18:13 »
Dat Microsoft laat is met een tablet kun je nog over discussiëren.
Zelf denk ik dat als de prijs zo blijft als die nu is, dat ze nog tijd hebben om met iets te komen.

Dan het geen wat ze willen om alles gelijk te trekken lijkt mij juist de juiste stap die ze zetten en waarmee ze het aantrekkelijker maken om naast Windows 8 ook andere systemen zoals een tablet en een telefoon van Windows te nemen.

Op ieder systeem een zelfde manier van werken is eigenlijk wel slim.
Ken je het ene dan kun je ook met het andere overweg.

HTML 5 moet het worden net als Apple dat wil.
Maar dat komt denk ik omdat ze beide er belang bij hebben.

Het word wat met compatibele producten.
Straks kun je alleen nog doen wat Apple of Microsoft willen wat je gebruikt.
 

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #305 Gepost op: 2011/06/04, 20:05:18 »
Ach, op de tabletmarkt zijn ze nog niet zo laat. Zelfs HP komt in Q3 met een WebOS-tablet en Lenovo met een huge ass-tablet, dus wat dat betreft is er nog veel meer in opkomst.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #306 Gepost op: 2011/06/04, 20:21:26 »
Ach, op de tabletmarkt zijn ze nog niet zo laat. Zelfs HP komt in Q3 met een WebOS-tablet en Lenovo met een huge ass-tablet, dus wat dat betreft is er nog veel meer in opkomst.

Die dingen zijn nog veelte duur in verhouding wat ze kunnen.
Je hebt voor minder een snellere Laptop met meer mogelijkheden dan een tablet.

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #307 Gepost op: 2011/06/04, 22:20:35 »
Dat kun je nu wel zo stellen, maar er zijn nog helemaal geen prijzen bekend van de HP-tablet en de Lenovo-tablet.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #308 Gepost op: 2011/06/04, 22:58:24 »
Dat klopt maar zolang je voor een instap model 500 euro betaald, dan hebben ze nog tijd zat om een tablet op de markt te brengen.
Als je ziet hoeveel mensen een tablet hebben, dan is er nog een enorm marktaandeel over om de grootste te worden.
Velen wachten nog met een tablet tot de prijzen dalen en anderen kopen een goedkope versie die dan op een gegeven moment in een hoek verdwijnt of waar ze andere software op gaan zetten en het een nieuw leven geven maar het dan anders gebruiken dan de bedoeling was.
Veelal vallen nu de goedkopere tablets tegen omdat de hardware niet zo snel is, het kwalitatief wat achter blijft en ook de software verouderd is en beperkter is.
Anderen kopen nog geen tablet vanwege de prijs en omdat het eigenlijk niets extra's te bieden heeft en het op het moment eigenlijk nog niet iets toevoegt.
Internetten, mailen, muziek luisteren en zelfs films kun je kijken op je mobieltje.
Tevens zijn die wat compacter om mee te nemen.
Wil je in de trein werken, dan is een laptop op het moment wat makkelijker werken.

Het betekend niet dat de tablets niet nuttig zijn, maar het is dat het nog in de beginfase staat en dat het nu voor heel veel mensen meer een hebben dingetje is dan een apparaat wat meerwaarde bied.
Veel kan nu met de telefoon en omdat die telefoons ook dualcore hebben en eigenlijk kwa specs niets onder doen aan een tablet, is het dus voor veel mensen nu nog niet een ding wat voor hun een meerwaarde heeft.

Nu zijn er wel gebruikers bij waarvoor de huidige apparaten wel degelijk iets extra's bied maar die groep is zeer klein en de meeste hebben hem als speeltje er bij.
Zodra de prijzen gaan zakken, zullen er meer mensen zo'n ding gaan kopen maar degene die werkelijk meerwaarde kan bieden, zal uiteindelijk de grote winnaar worden.

De markt licht dus nog helemaal open voor HP, Microsoft en al die andere bedrijven.
HP gaat ook alle platformen gelijk trekken met hun systeem.
ik ben dus benieuwd hoe dat gaat werken want dat systeem ziet er ook zeer goed uit.

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #309 Gepost op: 2011/06/04, 23:37:56 »
@emiel: Voor 500 euro kun je ook een Asus Eee Transformer kopen. Dan heb je én een tablet én een fysiek toetsenbord/docking station voor 500 euro. Dan heb je dus toch een tablet plus een soort laptop. Of de Motorola Xoom WiFi voor 499 en dan een toetsenbord-docking erbij voor 50 euro.
Plus je kunt op de Xoom ook Ubuntu 11.04 Unity zetten of Kubuntu Mobile. Dan heb je alsnog een volwaardig OS erop.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #310 Gepost op: 2011/06/04, 23:55:04 »
@emiel: Voor 500 euro kun je ook een Asus Eee Transformer kopen. Dan heb je én een tablet én een fysiek toetsenbord/docking station voor 500 euro. Dan heb je dus toch een tablet plus een soort laptop. Of de Motorola Xoom WiFi voor 499 en dan een toetsenbord-docking erbij voor 50 euro.
Plus je kunt op de Xoom ook Ubuntu 11.04 Unity zetten of Kubuntu Mobile. Dan heb je alsnog een volwaardig OS erop.

Mijn laptop met een i3 processor, 3 gig ram, 320 gig harde schijf koste mij 500 euro.
Met Windows 7 en Xubuntu erop. Heb nu wel 500 gig hdd en 6 gig ram.
Er zit een cd/dvd brander in, een webcam, een kaart reader of hoe heet zo iets en nog wat aansluitingen.

Moet je mij vertellen wat die andere apparaten mij kunnen bieden wat ik nu niet heb en wat de meerwaarde daarvan is.

Het geen wat ik graag zou willen, is dat het straks zo word dat je met je tablet thuis je hd recorder instelt en van daaruit je opgenomen films kunt streamen naar pc, tv of tablet. Je van daaruit ook kunt laten branden via je pc.
Je films vanaf je pc kunt laten streamen op tv, tablet en dergelijke en dat je alle3s bediend vanaf je tablet.
Je eigenlijk alles kunt bedienen via dat ding.
Daarnaast dat je het als een soort veredelde laptop kunt gebruiken en het automatisch met je pc en je telefoon synchroniseert.
Je vanaf dat ding ook als je niet thuis bent je hd recorder kunt instellen (zou ook via de telefoon goed kunnen).
Ik denk dat Microsoft dat met W8 voor een groot gedeelte zal kunnen omdat ze al een systeem hebben waarmee je al tv programma's kunt opnemen.

Het word dus eigenlijk je afstandsbediening in je huis en er buiten kan het een veredelde laptop zijn.
Het zou mooi zijn als je het dan ook kunt dubbelvouwen zodat het apparaat wat compacter word en gelijk je scherm veilig is.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/05, 00:13:29 door emiel1976 »

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #311 Gepost op: 2011/06/05, 00:20:49 »
"Moet je mij vertellen wat die andere apparaten mij kunnen bieden wat ik nu niet heb en wat de meerwaarde daarvan is."

Een touchscreen, makkelijk te bedienen OS en 3G?

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #312 Gepost op: 2011/06/05, 00:37:31 »
"Moet je mij vertellen wat die andere apparaten mij kunnen bieden wat ik nu niet heb en wat de meerwaarde daarvan is."

Een touchscreen, makkelijk te bedienen OS en 3G?

Dat wat ik graag zou willen had ik er neer gezet.
Dat is iets wat ik mooi vind. ik zou graag 1 apparaat hebben wat makkelijk te bedienen is en van waaruit ik alles kan bedienen.
Het kan nu ook al maar dan moet je een hoop zelf in elkaar knutselen en het is toch wat beholpen.
 
Voor mij is een touchscreen wel een toevoeging voor bepaalde dingen maar zoals mailen doe ik liever met een toetsenbord.

3G heb ik op mijn telefoon en ik gebruik het bijna nooit.
Als ik het op mijn laptop wil dan kan ik het daar ook op krijgen maar dat is iets waar ik mijn geld niet aan uit geef.
Als ik zo'n tablet koop dan is 3 voor mij niet nodig.
Genoeg hodspots waar je gratis wifi hebt :D

Misschien werkt het voor jou perfect maar voor mij en veel mensen die ik ken, is het nog geen meerwaarde en word het gezien als een duur speeltje.
ik ken een aantal mensen die zo'n ding hadden en nu verkocht hebben of ergens in een hoek liggen stof te happen of door de kinderen in beslag is genomen om er spelletjes op te doen.

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #313 Gepost op: 2011/06/05, 19:34:09 »
Ik denk het ook Femke.

Re: Windows 8 uitgelekt
« Reactie #314 Gepost op: 2011/06/05, 20:31:30 »
Mijn touch screen, daar wil ik graag alles er op en aan hebben, gewoon omdat het mij lekker lijkt werken. 8-)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.