Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Aanpassen pictogrammen  (gelezen 2245 keer)

Aanpassen pictogrammen
« Gepost op: 2013/03/05, 00:11:51 »
Na lang weg geweest te zijn, ben ik weer terug gegaan naar Linux.
Echter zijn er veel wijzigingen de afgelopen jaren geweest, hierdoor weet ik niet meer hoe ik het volgende kan wijzigen:
 - Waar kan ik kiezen welke pictogrammen ik wil (die ik bijv download van gnome-look.org)

Ik draai op dit moment Ubuntu 12.10

Alvast bedankt

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Aanpassen pictogrammen
« Reactie #1 Gepost op: 2013/03/05, 00:18:54 »
De werkomgeving van Ubuntu is tegenwoordig Unity, en niet meer Gnome (ofschoon die wel is gebaseerd op Gnome 3).

Als je geen zin hebt in Unity, dan zijn er vele goede alternatieven. Zoals deze bijvoorbeeld:
https://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Maar ook Linux Mint is het overwegen waard:
https://sites.google.com/site/computertip/mint

Kortom: keuze genoeg.  :)

Re: Aanpassen pictogrammen
« Reactie #2 Gepost op: 2013/03/05, 00:22:07 »
De werkomgeving van Ubuntu is tegenwoordig Unity, en niet meer Gnome (ofschoon die wel is gebaseerd op Gnome 3).

Als je geen zin hebt in Unity, dan zijn er vele goede alternatieven. Zoals deze bijvoorbeeld:
https://sites.google.com/site/computertip/klassiek

Maar ook Linux Mint is het overwegen waard:
https://sites.google.com/site/computertip/mint

Kortom: keuze genoeg.  :)

Dat is geen antwoord op de vraag van TS.

1. Installeer "Gnome Tweak Tool" uit het Softwarecentrum
2. Ga naar je Persoonlijke map, druk op Ctrl+H, maak een map .icons voor pictogrammen en .themes voor thema's. Pak nu je thema uit in de corresponderende map
3. Stel het nieuw geïnstalleerde thema in middels Gnome Tweak Tool (te vinden in de Dash).
(mogelijk moet je opnieuw aanmelden).
bron: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1991292

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Aanpassen pictogrammen
« Reactie #3 Gepost op: 2013/03/05, 00:26:52 »
Dat is geen antwoord op de vraag van TS.
Dat is *een* antwoord, waarbij ik eerder heb gelet op de onderliggende behoefte dan op de letterlijke vraag. Bewaar je commentaar a.u.b. voor technisch onjuiste antwoorden.

Re: Aanpassen pictogrammen
« Reactie #4 Gepost op: 2013/03/05, 00:39:12 »
Dat is geen antwoord op de vraag van TS.
Dat is *een* antwoord, waarbij ik eerder heb gelet op de onderliggende behoefte dan op de letterlijke vraag. Bewaar je commentaar a.u.b. voor technisch onjuiste antwoorden.
Dat is het helemaal niet. TS maakt weliswaar de opmerking dat Ubuntu 12.10 voor hem wennen is, maar jij speelt daar gelijk (en onnodig) op in door hem een andere werkomgeving aan te raden, of zelfs een andere distributie. Dit heeft werkelijk niets met deze vraag te maken, sterker nog, je brengt het hele onderwerp "pictogrammen niet eens aan de orde", of denk jij van wel?

Nee, ik houd mijn commentaar niet voor me. Hoor en wederhoor. ;)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Aanpassen pictogrammen
« Reactie #5 Gepost op: 2013/03/05, 00:46:32 »
Zucht.... als je nou eens gewoon je eigen advies geeft, zonder andermans bijdragen te bekritiseren?  :o

Kritiek op andermans advies is alleen dan aan de orde, wanneer dat advies *technisch* onjuist is. De vraagsteller is mans genoeg om zelf te kiezen uit de verschillende adviezen die hem bereiken.

"Hoor en wederhoor" past in een strafproces, niet op een forum als dit. Vertel je *eigen* verhaal, en laat het daarbij. Anders ben je gewoon irritant bezig.

Re: Aanpassen pictogrammen
« Reactie #6 Gepost op: 2013/03/05, 01:01:14 »
Zucht.... als je nou eens gewoon je eigen advies geeft, zonder andermans bijdragen te bekritiseren?  :o

Kritiek op andermans advies is alleen dan aan de orde, wanneer dat advies *technisch* onjuist is. De vraagsteller is mans genoeg om zelf te kiezen uit de verschillende adviezen die hem bereiken.

"Hoor en wederhoor" past in een strafproces, niet op een forum als dit. Vertel je *eigen* verhaal, en laat het daarbij. Anders ben je gewoon irritant bezig.
I rest my case
« Laatst bewerkt op: 2013/03/05, 01:11:47 door Cumulus007 »

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Aanpassen pictogrammen
« Reactie #7 Gepost op: 2013/03/05, 15:39:46 »
Enfin, terzake. @Matthijs Moerman: je hebt, tussen de ruis door, inmiddels een paar tips gekregen waar je hopelijk goed mee uit de voeten kunt.

De tip van Cumulus007 is prima (indien je bij Unity wil blijven), en dat geldt ook voor mijn tips (indien je je meer thuis voelt bij een traditionelere werkomgeving). Kortom: vrijheid blijheid, en keuze zat.  :)

Re: Aanpassen pictogrammen
« Reactie #8 Gepost op: 2013/03/05, 19:25:09 »
@pjotr: Bedankt, met de 'oude' weergave ben ik een stuk blijer.

@Cumulus007: Bedankt, werkt dit ook in combi met de optie van Pjotr?

Daarnaast vind ik, dat je ieder zijn antwoord moet respecteren.
Fijn dat zowel jij (Cumulus007) en Pjotr antwoordt willen geven!

Re: Aanpassen pictogrammen
« Reactie #9 Gepost op: 2013/03/05, 23:20:06 »
@pjotr: Bedankt, met de 'oude' weergave ben ik een stuk blijer.

@Cumulus007: Bedankt, werkt dit ook in combi met de optie van Pjotr?

Daarnaast vind ik, dat je ieder zijn antwoord moet respecteren.
Fijn dat zowel jij (Cumulus007) en Pjotr antwoordt willen geven!
Gnome Tweak werkt in ieder geval voor Unity en Gnome. Voor de rest kan ik niet spreken. Ik zou Gnome Tweak niet installeren in een andere werkomgeving, want dan sleep je een hoop afhankelijkheden mee.