Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vraag omtrent Belkin...  (gelezen 789 keer)

Vraag omtrent Belkin...
« Gepost op: 2007/10/25, 18:11:35 »
Op het bureel boven draaien nu twee computers met elk in de poort een USB-Link. De ene een D-Link, de andere een Belkin.
Ik ondervind dat Belkin me beter op het internet aansluit.
Mijn vraag nu...
- Mag ik door middel van 1 uitwendige meervoudige uitwendige-USB verbonden aan de poorten van de twee pc's met 1 enkele Belkin-Stick werken ?
Dus één kabel in de poort van de ene pc en één kabel in de poort van de andere pc, daartussen een meervoudige uitwendige USB en daar dan één enkele Belkin-Stick in.
Misschien domme vraag maar... Weet niet beter. Zo zou Ubuntu daar erg goede ontvangst hebben, D-Link geeft minder kwaliteit.
Graag een beetje raad aub.
Groet,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux

Offline ruujan

  • Lid
Vraag omtrent Belkin...
« Reactie #1 Gepost op: 2007/10/25, 20:45:35 »
Nou, dat lijkt me niet. Wat je bedoelt is dat je er een USB-switch tussen zet, Dat werkt misschien wel voor printers, maar voor een netwerk kan dat niet werken, ook al zullen ze allebei de adapter misschien kunnen herkennen. Elke pc heeft echter zijn eigen IP-adres en MAC-adres nodig, anders is het niet bekend waar een bepaalde response op een IP-pakket naar toe moet. Een USB-stick heeft echter één vast MAC-adres, dus daar loop je in ieder geval op stuk.

Vraag omtrent Belkin...
« Reactie #2 Gepost op: 2007/10/26, 12:54:32 »
Citaat van: ruujan
Nou, dat lijkt me niet. Wat je bedoelt is dat je er een USB-switch tussen zet, Dat werkt misschien wel voor printers, maar voor een netwerk kan dat niet werken, ook al zullen ze allebei de adapter misschien kunnen herkennen. Elke pc heeft echter zijn eigen IP-adres en MAC-adres nodig, anders is het niet bekend waar een bepaalde response op een IP-pakket naar toe moet. Een USB-stick heeft echter één vast MAC-adres, dus daar loop je in ieder geval op stuk.
Bedankt voor je antwoord, was maar om er geen Belkin bij te moeten kopen. Zal dat nu wel doen, want met D-link boven op het bureel is het gene vette. Belkin werkt serieus beter.
Groetjes,
Freddy
Packard Bell desktop 1024MB : Ubuntu 11.04
Intel computer 512MB : Xubuntu 11.04
HP - paviljon 1024 MB : Bodhi Linux