Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Zie tevens mijn vorige bericht over verwijderen Windows XP en Ubuntu-formatteren  (gelezen 652 keer)

Offline bruintje

  • Lid
Dag,

mijn probleem is nog altijd niet opgelost.
Ik ben ten einde raad.

Ik heb dus opnieuw en ditmaal Ubuntu 9.10 gedownload. Tot zover geen probleem.
Vermits mijn pc al een oudere versie van Ubunto bevat heb ik bij de opstart terug gekozen voor Windows. Dan ben ik op de C-schijf gaan zoeken naar Ubuntu instal en heb daarna gekozen voor "Demo en volledige installatie"
De pc vroeg dan of ik wilde heropstarten. Dat heb ik dan gedaan maar de installatie wilde niet lukken. Dan koos ik voor hulp bij het installeren (3de mogelijkheid). Ik heb dan CD-helper geïnstalleerd en ook vroeg hij me of ik de oude versie van Ubuntu wilde verwijderen. Ik heb dat dan ook gedaan.
Maar de installatie ging niet verder.

Ook heb ik daarna terug opgestart in de oude versie van Ubuntu met de cd van Ubuntu (9.10) in de lader.
Toen meldde hij me dat er een cd was opgemerkt en vroeg me een wachtwoord om in te geven. Ik heb mijn oude wachtwoord ingegeven maar dit blijkt niet goed te zijn. Ik kan dus niet meer verder.

Heb jij nog een oplossing?

bedankt op voorhand.


Bruno

Offline vanadium

  • Lid
Je geeft de indruk dat je Ubuntu installeert in Windows (een zogenaamde "WUBI" installatie?)

Zorg ervoor dat je eerst de oude Ubuntu versie goed verwijdert via "programma's toevoegen/verwijderen" in Windows.

Beter is dat je Ubuntu in een afzonderlijke partitie installeert. Hiervoer moet de XP partitie verkleind worden.

Zorg ervoor dat je een reservekopie hebt van al je persoonlijke gegevens. Andere besturingssystemen installeren is nooit zonder risico.

Hier vind je een voortreffelijke, toegankelijk geschreven Nederlandstalige site over Ubuntu. http://sites.google.com/site/computertip/Home

Puntje 5 gaat over het installeren van Ubuntu naast Windows op een afzonderlijke partitie.