Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Opera probleem  (gelezen 1830 keer)

Offline vanmill

  • Lid
Opera probleem
« Gepost op: 2021/03/03, 19:59:47 »
Ik heb de Versie: 74.0.3911.160  Opera  Gedownload  maar er is een probleem die ik niet kan oplossen. Als ik videos bekijk in Facebook  dan speelt ie wel af maar heb geen geluid. Als ik de video af wil spelen in  AD online dan krijg ik melding :   Er ging iets mis probeer het later nog eens.  Videos in Youtube spelen wel en met geluid .
Ik kan het probleem niet vinden ook niet in instellingen .  Hopelijk weet iemand raad.

Offline Rik123

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2021/03/04, 08:44:19 »
Had u hier naar gekeken? 
https://nl-nl.facebook.com/help/iphone-app/379772859060113

Trouwens , ik zag dat bij u Firefox ook problemen geeft, sinds kort gebruik ik nu Chromium en ik vraag me nu af of ik terug ga naar Firefox...want Chromium voelt zich wel heel erg prettig op mijn laptop geloof ik  :)

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Opera probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2021/03/04, 13:32:28 »
Zou handig zijn als vermeld word om welke linux distributie het gaat.
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline vanmill

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2021/03/04, 17:00:07 »
Ja dat klopt ,Firefox  loopt regelmatig vast en  gebruik nu ook Chromium en die gaat uitstekend.  Ik gebruik   trouwens Distributie  Body Linux  . Ik kan in Facebook niet vinden wat betreft Media

Offline Tom

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2021/03/04, 18:31:57 »
Had u hier naar gekeken? 
https://nl-nl.facebook.com/help/iphone-app/379772859060113

Trouwens , ik zag dat bij u Firefox ook problemen geeft, sinds kort gebruik ik nu Chromium en ik vraag me nu af of ik terug ga naar Firefox...want Chromium voelt zich wel heel erg prettig op mijn laptop geloof ik  :)

Ik nu Chrome ,gaat lekker vlot ,Firefox nog zelden in gebruik.
« Laatst bewerkt op: 2021/03/05, 10:23:56 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Rik123

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2021/03/04, 20:27:23 »


Ik nu Chrome ,gaat lekke vlot ,Firefox nog zelden in gebruik.

Chromium is een open-source browserproject, Chrome niet .  gewoon nieuwsgierigheid, waarom de keuze voor een browser die nogal omstreden is en  closed-source is gemaakt?
Het is gewoon frustrerend dat Firefox niet meer start, Mozilla is nu ondertussen wel  bestookt met crash berichten  =D   

Offline vanmill

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2021/03/04, 21:21:03 »
Ik heb Opera verwijderd , kreeg die niet goed werkend. Heb naast Chromium , Brave Browser geinstalleerd die werkt ook goed.

Offline Tom

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2021/03/05, 10:27:41 »


Ik nu Chrome ,gaat lekker vlot ,Firefox nog zelden in gebruik.

Chromium is een open-source browserproject, Chrome niet .  gewoon nieuwsgierigheid, waarom de keuze voor een browser die nogal omstreden is en  closed-source is gemaakt?
Het is gewoon frustrerend dat Firefox niet meer start, Mozilla is nu ondertussen wel  bestookt met crash berichten  =D   
Ik vind Google gewoon goed ,gebruik meerdere producten van hun tot volle tevredenheid ,alleen de zoek machine die is van DuckDuck Go.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Rik123

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2021/03/05, 12:40:56 »
off topic:
Chrome is ook gewoon een goede browser Tom.. en ik wil niemand overtuigen dat iets anders beter is... maar er komt een maar  :D  u kan toch met Chromium ook gebruik maken van alle Google diensten? Waarom zou je dan een ppa willen toevoegen als het ook eenvoudiger kan.? 
Geniet van de dingen Tom, ik vroeg het me gewoon af

Re: Opera probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2021/03/05, 12:58:07 »
Chromium zit niet meer in 20.04.
Tenminste niet meer via de repositories.
Wel via snap.
Maar dat moet je maar willen.
En zoals Tom zegt Chrome heeft alles aan boord en wordt goed bijgewerkt
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline HWE64

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #10 Gepost op: 2021/03/05, 13:24:23 »
Zo zal Firefox en Thunderbird ook wel uit de repo verdwijnen en dan zal de snap daarvan wel overblijven. Jammer.
Niet panikeren, er is een Ubuntuforum.

1] Linux Mint 21.3 Xfce (Desktop hoofd pc). 2] LMDE 6 Xfce/LM21.3 Xfce (Clevo laptop) 3] LMDE 6 Xfce (Dell Laptop ). 4] LMDE 6 Xfce/Linux Mint 21.3 Xfce (HP Desktop test pc).   5] Xubuntu 22.04.3 Xfce (Dell desktop). 6] W10 (Dell Desktop)

Offline Tom

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #11 Gepost op: 2021/03/05, 15:33:47 »
off topic:
Chrome is ook gewoon een goede browser Tom.. en ik wil niemand overtuigen dat iets anders beter is... maar er komt een maar  :D  u kan toch met Chromium ook gebruik maken van alle Google diensten? Waarom zou je dan een ppa willen toevoegen als het ook eenvoudiger kan.? 
Geniet van de dingen Tom, ik vroeg het me gewoon af
Heb Chrome  via Pjotr webstek erop gezet ,want ook hij wou niet met snap en dergelijke werken ,zo heb ik het toch begrepen. =D
Heb Chrome via deb geinstalleerd en krijg elke maand een update voor de Chrome stable.
Ik heb geen snap packages dus kan ik niet Chromium erop zetten .
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Rik123

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #12 Gepost op: 2021/03/05, 16:22:01 »
off topic
Chromium zit niet meer in 20.04.
Tenminste niet meer via de repositories.
Wel via snap.
Maar dat moet je maar willen.
En zoals Tom zegt Chrome heeft alles aan boord en wordt goed bijgewerkt
Wat heeft Chrome meer dan Chromium? En snap is weer even wennen denk ik, met  Android zijn we het gewend en klaagt niemand er over. Ik vroeg Tom waarom Chrome en niet Chromium .. niet met de bedoeling om de eeuwig durende discussie te starten welke browser de beste is, want dat is voor iedereen persoonlijk. Ik ken Chrome heel goed, maar merk geen noemenswaardig verschil met Chromium  :)

Bedank Tom, ik maak me niet druk over deze dingen, maar ben zelf tevreden met Chromium

Offline vanadium

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #13 Gepost op: 2021/03/05, 16:37:29 »
Hier een artikel dat wat aanduiding geeft over de verschillen tussen de open-bron browser Chromium en hier hierop aangepaste Google Chrome: https://www.howtogeek.com/202825/what%E2%80%99s-the-difference-between-chromium-and-chrome/

Chrome heeft automatische updates, maar binnen Linux heb je dat ook voor Chromium als je het via een PPA, snap of flatpak installeert (ja, sedert kort is Chromium ook in flathub beschikbaar). Chrome heeft ook ondersteuning voor gesloten-bron mediaformaten aan boord (AAC, H.264, en MP3).

Wel is er nu een beweging van Google om enkele van zijn Google diensten voor Chromium af te sluiten. Dat gaat in over 10 dagen, op 15 maart.

Offline Rik123

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #14 Gepost op: 2021/03/05, 16:44:50 »
.

Wel is er nu een beweging van Google om enkele van zijn Google diensten voor Chromium af te sluiten. Dat gaat in over 10 dagen, op 15 maart.
Oei , dat is een hele goede reden om dan maar over te stappen naar een andere browser  >:(
bedank vanadium, Firefox werkt hier nog steeds niet..zelfs niet in de safe modus

Offline vanadium

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #15 Gepost op: 2021/03/05, 17:21:06 »
Citaat van: Rik123
Oei , dat is een hele goede reden om dan maar over te stappen naar een andere browser  >:(
bedank vanadium, Firefox werkt hier nog steeds niet..zelfs niet in de safe modus
Dat weet ik niet of dat een goede reden is. Het gaat enkel over "luxe" diensten die je nog wat privacy kosten, maar die niets bijdragen tot de functionaliteit als browser of de kwaliteit van het websurfen.

Trouwens, je mist die diensten wellicht niet eens:  die zijn enkel standaard actief op Google Chrome gebruikt. Als je Chromium gebruikt, moet je eerst zelf al initiatief nemen, en weten hoe, om die functionaliteiten te activeren. 

Offline Rik123

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #16 Gepost op: 2021/03/06, 08:51:17 »
off topic:
  Dat weet ik niet of dat een goede reden is. Het gaat enkel over "luxe" diensten 
Ik had naast Ubuntu ook Mint Mate geïnstalleerd omdat Firefox niet meer werkte, ook niet in Mint bleek achteraf. Maar het vreemde is, met Mint kan ik wel inloggen op Google met chromium, maar met Ubuntu niet. Het synchroniseren is voor mij belangrijk want ik heb meerdere pc's in gebruik.  Dus, Google-accountsynchronisatie is nu ineens belangrijk geworden nu firefox ineens geen zin meer heeft in mijn pc.
Trouwens, Mint is in mijn beleving heel erg goed, beter dan Ubuntu ..vele redenen maar daar gaat deze topic niet over  =D

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Opera probleem
« Reactie #17 Gepost op: 2021/03/06, 15:38:46 »
Ondertussen gaat het topic meer om Rik z'n problemen dan om wat anders. Ben blij dat je het zelf inziet. ;) Is overigens het probleem en daarbij het topic van de TS opgelost?
« Laatst bewerkt op: 2021/03/06, 15:40:45 door M_aD »
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.

Offline Rik123

  • Lid
Re: Opera probleem
« Reactie #18 Gepost op: 2021/03/06, 15:47:57 »
Ondertussen gaat het topic meer om Rik z'n problemen dan om wat anders. Ben blij dat je het zelf inziet. ;) Is overigens het probleem en daarbij het topic van de TS opgelost?
Achja, kapen is een groot en onsympathiek woord. ..  Ik geef gewoon antwoorden op reacties en zet er netjes off topic bij zoals het hoort  :)
Maar voel je geroepen om mee te denken:   https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?topic=108898.0 

Moderator  misschien een slotje of mij maar verwijderen van dit forum  :'(

Offline M_aD

  • Forumteam
Re: Opera probleem
« Reactie #19 Gepost op: 2021/03/06, 19:27:40 »
Moderator  misschien een slotje of mij maar verwijderen van dit forum  :'(

Je verwijderen van het forum? Daar is geen reden voor. Niet zo dramatisch en drastisch denken, is nergens voor nodig. LOL ;) :) Slotje hoeft ook niet imho. :)
Ubuntu CoC Signed.
Ubuntu Member sinds Oktober 2020.