Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Na installatie Ati radeon hd 3200 driver beeldscherm out of range  (gelezen 1378 keer)

mailvanstefanie

  • Gast
Ik ben nu al een paar dagen bezig het installeren van de Ati radeon hd 3200 driver onder Ubuntu 9.10. Heb de driver van de Ati website geplukt. Alles volgens de handleiding op de ati website geinstalleerd. Na het opnieuw starten geeft het beeldscherm een out of range melding. Ik ben een echte newbee en snap er geen snars van. Ben er nu wel achter dat je een of ander bestand; xorg.conf kunt aanpassen. en heb gewoon de volgende regels er in getypt en het bestand opgeslaan, in de hoop dat er iets gebeurd:
Section "Screen"
        Identifier   "Screen0"
        Device       "Radeon 3200HD - fglrx"
        Monitor      "Monitor0"
        DefaultDepth    24

        Subsection "Display"
                Depth       24
                Modes       "1600x1200" "1400x1050" "1280x1024" "1280x960" "1152x864" "1024x768" "800x600" "640x480"
        EndSubsection

EndSection

Helaas dit pakt hij niet.. Ik heb ook al geprobeerd xorg -configure uit te voeren, maar hier reageert de shell niet op. waarschijnlijk doe ik iets verkeerd en ben ik een kneus. Ik had gedacht dat linux simpel zou zijn, maar helaas voor mij dus niet. Kan iemand mij in iedergeval een beetje de basis uitleggen van beeldscherm instellingen configureren..want ik kom er niet meer uit...ik heb geprobeerd om er via deze forums uit te komen, maar het meeste is voor mij abracadabra. Kunnen jullie mij op een eenvoudige manier een beetje bekend maken met deze materie?
Ik heb trouwens een 17" LCD beeldscherm van albatron en zoals ook al boven staat vermeld een Ati radeon hd 3200 videokaart. Verder draai ik Ubuntu 9.10

Offline track

  • Lid
Re: Na installatie Ati radeon hd 3200 driver beeldscherm out of range
« Reactie #1 Gepost op: 2009/11/04, 11:36:30 »
Hoi Stefanie,

welkom op het forum !

Bij Uby 9.10 werken die oude handleidingen niet meer, er zijn er nu automatische toestanden voor.
Kijk even hier:  http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld

Dus, opstarten naar de "recovery mode" en daar "xfix" uitvoeren.  (kijk even in de menu's waar die zit)
Daarna kun je normaal weer opstarten.

track

mailvanstefanie

  • Gast
Re: Na installatie Ati radeon hd 3200 driver beeldscherm out of range
« Reactie #2 Gepost op: 2009/11/04, 12:33:06 »
Gaaf dat ik zo snel een antwoord krijg! Dankjewel. Deze handleiding vond ik inderdaad ook op dit forum, maar wist niet zeker of dit inderdaad werkt. Ik heb try to fix X-server via de Recovery mode al geprobeerd, maar zonder resultaat helaas. Daarna ben ik naar de Tip voor gevorderden gegaan, omdat ik het idee had dat ik het handmatig moest instellen, aangezien ubuntu deze beeldscherminstellingen niet automatisch detecteerd. Nu zie ik al wat ik verkeerd deed.. ik heb geen hoofdletter en spatie gebruikt in het commando Xorg -configure  ..sja ghehe dan werkt het inderdaad niet he.. haha en daardoor ben ik nu al zo'n 3 dagen bezig. Ik ga het vanavond thuis even proberen. Jeetje als het inderdaad dit is ben ik een boon..

hihi..ben in iedergeval erg blij met jou.