Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Myst wordt open source :)  (gelezen 4191 keer)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Myst wordt open source :)
« Gepost op: 2008/12/14, 14:04:23 »
De oudere leden hier zullen Myst zeker nog kennen. 10 jaar geleden één van de meest verkochte games. Het succes ervan zorgde voor verschillende opvolgers: Riven, Exile, Uru, Revelation en End of Ages. Riven was ook een groot succes maar sindsdien ging het eigenlijk alleen maar bergaf. Nu kondigt Cyan Worlds aan dat ze de boel Open Source gaan maken :) http://www.mystonline.com/ Het spel is voorlopig nergens meer te spelen maar er is al 1 iemand die een site wil openen: http://forums.openuru.org/ Nu maar hopen dat we het spel snel weer kunnen spelen :)

Citaat
So, Cyan has decided to give make MystOnline available to the fans by releasing the source code for the servers, client and tools for MystOnline as an open source project. We will also host a data server with the data for MystOnline. MORE is still possible but only with the help from fans.

This is a bit scary for Cyan because this is an area that we have never gone before, to let a product freely roam in the wild. But we've poured so much into UruLive, and it has touched so many, that we could not just let it whither and die. We still have hopes that someday we will be able to provide new content for UruLive and/or work on the next UruLive.

| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Re: Myst wordt open source :)
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/14, 14:16:30 »
Überwreed! Ik heb die game vroeger vaak gespeeld, nu maar hopen dat hij naar Linux komt!

Re: Myst wordt open source :)
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/14, 14:29:23 »
Ik hoor er nu voor het eerst van! De game ziet er echt schitterend uit, ik hoop dat ik hem snel kan spelen!

Offline JvH

  • Lid
Re: Myst wordt open source :)
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/14, 15:53:26 »
Myst... was dat niet dat Quicktime-achtige adventure-spel? Hadden wij vroeger ook op onze PC. Zelf nooit gespeeld overigens.
Had het later nog eens geïnstalleerd, maar helaas draait het op m'n huidige PC veel te snel :(

Re: Myst wordt open source :)
« Reactie #4 Gepost op: 2008/12/14, 19:42:55 »
Ik heb het wel gespeeld, maar nooit uit. Zal mij benieuwen de open source uitvoering.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
Re: Myst wordt open source :)
« Reactie #5 Gepost op: 2008/12/14, 22:52:22 »
Ik heb Myst wel uitgespeeld, samen met men schoonbroer tot 4 uur 's morgens bezig geweest om de laatste eilanden af te werken, echt knap gemaakt. Maar dit heeft niets met Myst te maken zoals het spel bestond voor op de pc, dit is de versie van Myst Uru online. Een versie die tot voor een half jaar nog steeds verbeterd en aangepast werdt. Redelijk recente technologieën dus :)

Ik hoop echt dat een paar ontwikkelaars zich de moeite willen nemen dit spel verder te ontwikkelen en Linuxvriendelijk te maken.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Re: Myst wordt open source :)
« Reactie #6 Gepost op: 2008/12/14, 23:20:56 »
Duidelijk Bartek, toch even afwachten wat het met Myst Uru wordt.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Dwarrel

  • Gast
Re: Myst wordt open source :)
« Reactie #7 Gepost op: 2008/12/15, 00:04:11 »
Bartek misschien is het even handig om in de topic naam te zetten dat het hier alleen om myst online gaat. Alle andere offline versies zullen niet opensource worden.

Quatroking

  • Gast
Re: Myst wordt open source :)
« Reactie #8 Gepost op: 2008/12/15, 01:57:24 »
Ik heb zelf Myst III en IV in mijn bezit, werkelijk fantastische games. Ik had nog nooit gehoord over Myst Online, dus ik ben benieuwd. Het ziet er in ieder geval heel erg mooi uit :)

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
Re: Myst wordt open source :)
« Reactie #9 Gepost op: 2008/12/15, 22:21:33 »
Wow, ben zelf een fan van Myst. heb alleen 5 niet gespeeld. Van de online versie alleen de demo 'vroeger' eens ooit gespeeld. Zag er toen allemaal leuk uit, alleen de meeste puzzels kun je alleen maar met een betaalde account spelen. Dus heb niet echt veel puzzels opgelost. Sindsdien nooit meer ietsvan gehoord. Ik hoop dat er een aantal ontwikkelaars er echt iets moois van kunnen maken.
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal