Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mounten folder windows server  (gelezen 869 keer)

bommetje

  • Gast
Mounten folder windows server
« Gepost op: 2008/02/22, 13:44:11 »
Hallo, hoe mount je een folder op een windows-server?
Ik moet vanuit een programma de datafile via de server draaien, deze kan ik echter vanuit het programmaniet benaderen via bladeren, alleen via rechtstreekse locatie-ingave.
Via smb is het nog niet gelukt.

Mounten folder windows server
« Reactie #1 Gepost op: 2008/02/22, 19:08:52 »
Kijk eens rond op de wiki of de ontwerpwiki pagina's, daar staan enkele documentaties over smb en samba

WLSRL

  • Gast
Mounten folder windows server
« Reactie #2 Gepost op: 2008/02/23, 18:43:47 »
Misschien kunnen onderstaande stappen je al een stukje vooruit helpen.

Deze manier van werken gebruik ik op een HP portable met Ubuntu 7.10 om te connecteren naar een Windows 2003 member server in een Active Directory domain.

Maak dat je op je Linux machine reeds SMBFS hebt geïnstalleerd.  Dit kan via Synaptic package manger en daar zoek je in het rechterscherm naar SMBFS.

Zelf leg ik steeds een connectie naar de volledige schijf (niet naar een share) op een member windows 2003 server.
Hiervan heb je het paswoord van een Administrator nodig.

Op je linux pc maak je onder de /mnt directory een foder aan bv: winshare_d (_d voor d drive).
Open nu een terminal en maak gebruik van de sudo odpracht (sudo mkdir /mnt/winshare_d) om de directory aan te maken.

In de terminal voer je nu de volgende opdracht uit:

sudo mount -t cifs -o setuids,user=administrator,pass=windowspasswoord,uid=linuxuser,gid=linuxgroep,noperm,dir_mode=0777,rw //Windowsserver/d$ /mnt/winshare_d