Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Externe harde schijf Western Digital  (gelezen 2175 keer)

Offline Vaganzza

  • Lid
Externe harde schijf Western Digital
« Gepost op: 2009/08/12, 08:02:02 »
Draait elke harde schijf van Western Digital op Ubuntu? Je hebt daar meestal 2 versies: de "gewone" versie en de mac versie. Ik heb op dit moment nog een WD My Book (draait nu op windows xp)

Offline Duckie

  • Lid
Re: Externe harde schijf Western Digital
« Reactie #1 Gepost op: 2009/08/12, 08:42:01 »
Ik heb hier de MyBook 1 Terabyte, welke prima werkt onder Ubuntu (en iedere andere versie van Linux die ik tot nu toe geprobeerd heb).
Ik heb 'm wel geformatteerd als ext3 maar in principe moet je 'm met ntfs ook kunnen gebruiken. Al zou ik dat laatste persoonlijk alleen doen als je 'm ook onder Windows wilt blijven gebruiken.

Edit:
Nog even een aanvulling:
Ik denk (maar heb natuurlijk niet iedere externe harde schijf persoonlijk in bezit om te proberen) dat je in principe iedere externe harde schijf kunt gebruiken onder Linux. Dat er een speciale uitvoering voor de Mac is, was mij niet bekend maar ik neem aan dat het enige verschil is dat deze anders geformatteerd is. Als je die dan b.v. ext3 maakt dan is ie ook te gebruiken onder Linux.

Misschien een tip:
Als je iets nieuws wilt kopen maar bang bent dat het niet onder Linux werkt, zoek dan ook eens op www.google.nl/linux of er iets over te vinden is. Als er negatieve ervaringen zijn dan zul je die daar in ieder geval mee vinden.
« Laatst bewerkt op: 2009/08/12, 08:52:32 door Duckie »
____________________________________________

Offline Vaganzza

  • Lid
Re: Externe harde schijf Western Digital
« Reactie #2 Gepost op: 2009/08/12, 10:05:49 »
Ok bedankt voor de uitleg. Nu weet ik dat ik geen schrik moet hebben om alle bestanden te verliezen die op de externe schijf staan.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Externe harde schijf Western Digital
« Reactie #3 Gepost op: 2009/08/12, 10:52:42 »
Tip: koppel de externe schijf eerst los, voordat je Ubuntu installeert. Voor alle zekerheid.  :)

Re: Externe harde schijf Western Digital
« Reactie #4 Gepost op: 2009/08/12, 21:46:09 »
Mijn Western Digital Elements geformatteerd in NTFS doet het perfect onder Ubuntu, Kubuntu en openSUSE :) Van de MyBook hoor ik ook goeie ervaringen, tevens van de MyPassport. Dus inderdaad werken veel Western Digital externa harde schijven perfect op Linux :)

Re: Externe harde schijf Western Digital
« Reactie #5 Gepost op: 2009/08/12, 21:51:15 »
Ik heb mijn wd my book gewoon in fat gelaten.Daar stond hij al standaard op,echt een perfecte externe schijf.
Kubuntu 20.04

Offline chaos7

  • Lid
Re: Externe harde schijf Western Digital
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/13, 22:35:15 »
ik heb mijn WD My book 500GB geformatteerd naar ntfs ivm de grotere bestanden meer dan 4 GB.
werkt perfekt op ubuntu maar ook op die andere.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt