Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kubuntu geïnstalleerd/getest in VB  (gelezen 652 keer)

Kubuntu geïnstalleerd/getest in VB
« Gepost op: 2017/08/22, 22:56:45 »
@ Forum,

een mens moet bezig blijven.
Vandaag 5 linux-distro's in VB geïnstalleerd, geüpdatet, gefinetuned en getest.
( op een laptop Medion Akoya P6624 met 4GB Ramgeheugen - besturingssysteem= PCLinuxOS64-Kde5 Plasma - )
( PCLinuxOS64-LXDE, PCLinuxOS64-XFCE, PCLinuxOS64-tde -Trinity Desktop Environment- , Kubuntu 16.04.3 LTS-64bit- en LinuxMint 18.1- Kde - 64bit -).

Kubuntu 16.04.3 LTS-64- is niet mis, werkt fijn en vlot.
LinuxMint 18.1 - Kde - 64bit - is ook vlot en aangenaam om mee te werken.
De PCLinuxOS -en zijn voor mij ook een aangename verrassing, werken vlot en snel.

Wat vinden jullie van Kubuntu 16.04.3 LTS -64bit - als besturingssysteem?

Als mededeling.
Groet,
spievensterke.
« Laatst bewerkt op: 2017/08/22, 23:04:13 door spievensterke »
Maté - Rolling Release 64bit. Test LinuxMint 21.xx.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Kubuntu geïnstalleerd/getest in VB
« Reactie #1 Gepost op: 2017/08/23, 00:17:07 »
Vooral een kwestie van smaak, hoor.... KDE is ongetwijfeld goed spul, hoge kwaliteit.

Maar mijn hoogstpersoonlijke, zeer bevooroordeelde en onrechtvaardige mening is: KDE is een drieletterwoord dat begint met een k.  =D

Offline MKe

  • Lid
Re: Kubuntu geïnstalleerd/getest in VB
« Reactie #2 Gepost op: 2017/08/23, 08:30:07 »
Inderdaad een kwestie van smaak. KDE is iets lichter dan GNOME, en blinkt voornamelijk uit in de mogeijkheden om het aan te passen. Als je graag volle controle wilt hebben over je desktop zit je bij KDE op de goede plek. In hun suite zitten een aantal zeer krachtige en handige tools als KRITA, KDENLIVE, digiKAM etc.
Ikzelf vind het een een prettige desktop omgeving. Apps zijn goed geintegreerd en goed doordacht. Tegenwoordig lijkende instabiliteitsproblemen van KDE verleden tijd met plasma5.

Een suggestie: kijk ook eens naar Manjaro KDE. Voor mij een van de beste KDE implementaties.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: Kubuntu geïnstalleerd/getest in VB
« Reactie #3 Gepost op: 2017/08/23, 09:52:45 »
KDE met zijn programma's is een goed en doordacht systeem, waarmee erg veel grafisch mogelijk is op de desktop, niets mis mee!

Voor mij is het niets, maar dat is (alweer) persoonlijk :lol:
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: Kubuntu geïnstalleerd/getest in VB
« Reactie #4 Gepost op: 2017/08/24, 22:37:10 »
Kubuntu 16.04.3 fijn en vlot, dan moet er al heel wat gebeurd zijn na 16.04.2, waar nog steeds de driver manager niet werkte, KDE 5.5 zo onstabiel als het maar kan en dat voor een LTS...

Upgraden naar nieuwere KDE verbeterd heel wat, maar out of the box vind ik het eigenlijk gewoon een slechte release.