Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video  (gelezen 8473 keer)

Offline katraus

  • Lid
Hallo


Ik heb een dochter die veel zit op youtube en die hierop dan ook liedjes vind die ze wel op haar mp3 of op een cd wilt zetten. Als ik daarna deze liedje zoek op limewire of frostwire vind hij deze niet terug. Bestaat er een mogelijkheid dat ik dan de liedjes download van yutube en dus zonder de video en als een mp3 bestand?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #1 Gepost op: 2011/04/07, 12:41:53 »
Dat kan met de Firefox add-on Video Download Helper.  :)

Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #2 Gepost op: 2011/04/07, 12:49:30 »
Dat of de clip uit de cachemap van mozilla kopieren en dan met ffmpeg omzetten naar mp3, heb je nog wat controle over de kwaliteit. Maar wat Pjotr suggereert is een stuk makkelijker  :)

Offline vanadium

  • Lid
Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #3 Gepost op: 2011/04/07, 13:44:57 »
...of downloaden als video met "Video Download helper", en dan de audio eruit omzetten.

Offline Kazart

  • Lid
Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #4 Gepost op: 2011/04/07, 13:48:47 »
Dat kan met de Firefox add-on Video Download Helper.  :)


Al verscheidene malen pogingen gedaan met downloadhelper om een video van youtube te converteren naar MP3,ffmpeg is via terminaal venster geïnstalleerd .Bij aanklikken om te converteren krijg ik dit:





de video is wel gedownload maar geen conversie naar mp3,wat moet ik hier nog aanpassen?
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Offline Mikkel

  • Lid
Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #5 Gepost op: 2011/04/07, 20:01:09 »
Met WinFF (te installeren via Synaptic pakketbeheer) kun je de audio van een YouTube-filmpje opslaan als o.a. een mp3- of wav-bestand.

Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #6 Gepost op: 2011/04/08, 09:50:57 »
Heb je al gekeken of je uit het Ubuntu software centrum de "Niet vrije Multimedia extra's voor ubuntu" hebt geinstalleerd?
« Laatst bewerkt op: 2011/04/08, 09:52:38 door donpedroII »
Ubuntu Pocket Guide and Reference - LinuxCommands.org - Manual Pages (man)

PC: Ubuntu 18.04 LTS /  Intel Core i5 8600 / Gigabyte B360M DS3H / Samsung 970 EVO / Corsair Vengeance LPX 16GB

Offline oemoeta

  • Lid
Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #7 Gepost op: 2011/04/08, 11:23:00 »
Ik gebruik daarvoor al maanden tot grote tevredenheid onderstaande firefox-addon:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/youtube-mp3/

Voegt een "download als mp3"-knop bovenaan je youtube-filmpje toe, er gaat een nieuw tabblad open en je slaat je mp3 rechtstreeks op waar je het wil.

Offline Kazart

  • Lid
Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #8 Gepost op: 2011/04/08, 11:33:32 »
Ik gebruik daarvoor al maanden tot grote tevredenheid onderstaande firefox-addon:
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/youtube-mp3/

Voegt een "download als mp3"-knop bovenaan je youtube-filmpje toe, er gaat een nieuw tabblad open en je slaat je mp3 rechtstreeks op waar je het wil.


Ik gebruikte ook deze,kon niet beter,maar aangezien ik FF4 heb binnengehaald is joutube mp3 niet compatibel met de 4(spijtig genoeg)
Ubuntu Mate  22.04.2 LTS
Linux user  # 515489
Your dog is the only one that loves you more than loves himself
     ---------------------------------------------------------------

Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #9 Gepost op: 2011/04/10, 15:33:38 »
Het simpelste is toch gewoon het adres van de youtube pagina kopiëren en plakken [urlhttp://www.youtube-mp3.org/]op deze website?[/url] Men dient wel eerst de oude youtube link te wissen? Vervolgens klikt men op de knop Convert Video en ziet men de downloadlink verschijnen. 't Is maar een gedacht?  :rolleyes:

Re: muziek pakken van youtube ,maar ik wil enkel de muziek en niet de video
« Reactie #10 Gepost op: 2011/06/17, 13:59:11 »
Hallo


Ik heb een dochter die veel zit op youtube en die hierop dan ook liedjes vind die ze wel op haar mp3 of op een cd wilt zetten. Als ik daarna deze liedje zoek op limewire of frostwire vind hij deze niet terug. Bestaat er een mogelijkheid dat ik dan de liedjes download van yutube en dus zonder de video en als een mp3 bestand?
Ik doe dit met een online youtube-mp3 converter:

http://www.youtube-mp3.org

of

http://www.video2mp3.net
« Laatst bewerkt op: 2011/06/17, 14:01:04 door bcmerlin »