Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Experiabox V10 werkt goed met 1 pc, de 2de pc valt steeds uit (bedraad)  (gelezen 1406 keer)

Hallo,
Ik heb het volgende probleem: ik heb de experiabox V10 (kpn) met één pc bedraad (ubuntu). Als ik een tweede pc bedraad (mint 18) aansluit op één van de andere drie lan poorten dan werkt internet van pc 2 max 10 min en valt dan uit, pc 1 blijft werken. Bij netwerk (pc 2) staat wel dat de verbinding intact is ook al is dat niet zo. Pas als ik de netwerkkabel uit pc 2 trek en een paar seconden later er weer in steek dan werkt internet weer, maar opnieuw slechts voor een paar minuten.
Ik heb dit al met een paar pc's geprobeerd dus daar ligt het niet aan. Als pc 1 niet aan staat dan gaat het ook mis met pc 2. Als ik de netwerkkabel van pc 1 in pc2  steek dan gaat het ook mis.
Moet ik pc 2 (bedraad) op een andere manier aansluiten of ergens iets aan instellingen veranderen? In de handleiding van de experiabox staat niets daarover. Misschien is de experiabox niet goed of doe ik iets verkeerd? Heeft het eventueel iets te maken met ip adressen die niet toegekend worden of elkaar in de weg zitten? 
Kortom, weet iemand hoe ik 2 pc's bedraad op internet kan aansluiten zonder bovenstaande storing?
Alvast bedankt.
Annalouisa

Offline RikRik

  • Lid
Re: Experiabox V10 werkt goed met 1 pc, de 2de pc valt steeds uit (bedraad)
« Reactie #1 Gepost op: 2016/10/10, 13:00:39 »
Als hier niemand met een oplossing komt, dan kan je het beste je klacht naar de KPN sturen. Het is volgens mij geen specifiek Ubuntu probleem.
Het regent klachten over de Experiabox op internet.
Het adres voor je klacht:

krcmt@kpn.com

http://email-telefoon-klantenservice-kpn.blogspot.nl/

Re: Experiabox V10 werkt goed met 1 pc, de 2de pc valt steeds uit (bedraad)
« Reactie #2 Gepost op: 2016/10/12, 09:35:02 »
Annaloisia,
heb je al geprobeerd om de PC1 en de PC2 aansluiting om te ruilen?
dan kun je namelijk uitsluiten ofdat het probleem daarin ligt.
de aansluitingen zelf zouden defect kunnen zijn en dat is een goede reden om m om te ruilen.

2e vraag welke netwerkkaart gebruikt pc 2, ik heb op mijn  2e pc een conflict met de realtec netwerkaart
deze werkt deels wel onder windows maar abs niet met Linux ( ja soms alleen heel kort en stopt daarna met werken)