Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloze tv  (gelezen 1236 keer)

Offline sosso

  • Lid
draadloze tv
« Gepost op: 2013/07/15, 19:24:00 »
Forum,
bij windows is het mogelijk een DVB-T-tuner  aan te sluiten op een usb poort om draadloos een tv signaal op te pikken( ned 1 2 en 3 gratis)

Is er iets dergelijks voor Xubuntu?

Met vriendelijke groeten
sosso

Offline joop905

  • Lid
Re: draadloze tv
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/15, 19:29:12 »
Ja dat kan, gebruik zelf de PCTV nanoStick (73e)

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=856069

ik gebruik Kaffeïne
« Laatst bewerkt op: 2013/07/16, 17:48:52 door joop905 »

Offline aartje

  • Lid
Re: draadloze tv
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/16, 11:26:31 »
En gebruik Kaffeïne om TV-kanalen te zien via je DVB-T usb-stick. Daar kan je ook mee opnemen.
Je neemt je stream dan op in mpeg2-ts formaat. Die is niet af te spelen met iedere afspeler,
maar wel als je converteert naar mpeg2-ps formaat. En dat kan je doen met het programma project-x
Dat zit bij de standaard te installeren programma's.

Kaffeïne is wel een KDE-programma , dus je laadt een hoop KDE-libraries
mee. Er zijn gebruikers die zeggen dat dat problemen kan geven, ik persoonlijk heb daar nu al een jaar
of zes nooit problemen mee gehad..... Ik ga die discussie dus niet meer aan, dat mogen anderen doen...

Re: draadloze tv
« Reactie #3 Gepost op: 2013/07/16, 12:59:48 »
En gebruik Kaffeïne om TV-kanalen te zien via je DVB-T usb-stick. Daar kan je ook mee opnemen.
Je neemt je stream dan op in mpeg2-ts formaat. Die is niet af te spelen met iedere afspeler,
maar wel als je converteert naar mpeg2-ps formaat. En dat kan je doen met het programma project-x
Dat zit bij de standaard te installeren programma's.

Kaffeïne is wel een KDE-programma , dus je laadt een hoop KDE-libraries
mee. Er zijn gebruikers die zeggen dat dat problemen kan geven, ik persoonlijk heb daar nu al een jaar
of zes nooit problemen mee gehad..... Ik ga die discussie dus niet meer aan, dat mogen anderen doen...

Je kan eventueel ook ME-TV gebruiken (https://launchpad.net/me-tv)
OS: Ubuntu Gnome 22.04/Xubuntu 22.04; Windows 10 (dualboot) en RPI 2, 3 en 4: Bitwarden en Pihole (rpi2) Bullseye xfce, Retropie en Twister
***Steunpunt***  voor andere steunpunten: https://kaart.ubuntu-nl.org/
                    "Echte wijsheid is weten wat je niet weet"

Re: draadloze tv
« Reactie #4 Gepost op: 2013/07/16, 20:04:00 »
Of Xbmc.

Re: draadloze tv
« Reactie #5 Gepost op: 2013/07/17, 10:27:29 »
Of Xbmc.
Met XBMC alleen kom je er niet, je zult dan een back-end nodig hebben, zie http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR/Backend#Linux . Ik raad zelf Tvheadend aan vanwege de gemakkelijke configuratie.

Offline aartje

  • Lid
Re: draadloze tv
« Reactie #6 Gepost op: 2013/07/17, 14:46:35 »
Mijn mening blijft dat Kaffeïne veel simpeler is dan Xbmc, maar
ieder zijn mening, veel succes, ik haak af...

Re: draadloze tv
« Reactie #7 Gepost op: 2013/07/17, 17:09:58 »
Mijn mening blijft dat Kaffeïne veel simpeler is dan Xbmc, maar
ieder zijn mening, veel succes, ik haak af...
Dat kan, maar zoals je wel begrijpt kunnen we allemaal onze inbreng geven, jouw oplossing is niet noodzakelijk de beste, dat weet TS zelf namelijk.

Offline aartje

  • Lid
Re: draadloze tv
« Reactie #8 Gepost op: 2013/07/17, 22:23:51 »
Mijn mening blijft dat Kaffeïne veel simpeler is dan Xbmc, maar
ieder zijn mening, veel succes, ik haak af...
Dat kan, maar zoals je wel begrijpt kunnen we allemaal onze inbreng geven, jouw oplossing is niet noodzakelijk de beste, dat weet TS zelf namelijk.
Ja, maar wel de simpelste. De TS is niet een super ervaren Linux gebruiker en vraagt alleen om een mogelijkheid
om Ned1,2,3 via een DVB-T stickje te zien. xbmc is misschien wel een betere oplossing in het algemeen maar zeker
niet de simpelste... Het lijkt wel op de vraag van een beginnend gebruiker, die zonder te zeggen hoe zijn systeem
er uit ziet, welk systeem hij op zijn computer wil installeren.  Iedereen struikelde over elkaar heen om te vertellen
welke versie het beste was, zodat er een stuk of tien mogelijkheden voor bij kwamen.  Volgens mij heeft de TS daar
zelf, terecht, afgehaakt. Maar nu stop ik echt met  op dit topic te antwoorden
« Laatst bewerkt op: 2013/07/17, 22:28:21 door aartje »

Re: draadloze tv
« Reactie #9 Gepost op: 2013/07/18, 00:43:34 »
Tiental mogelijkheden? Ik zie er maar een paar. Kaffeine, Me-TV en XBMC.

En dat Kaffeine voor jou makkelijker is wil niet zeggen dat het in zijn algemeenheid makkelijker is.

Offline Tom

  • Lid
Re: draadloze tv
« Reactie #10 Gepost op: 2013/07/18, 10:41:05 »
Zo zie je maar weer voor elk wat wils ...simpel toch met al die keuze´s.  :D
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.