Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl  (gelezen 3604 keer)

Jeroenphp

  • Gast
Mijn kinderen klagen. Ik heb zelf gebrowst op internet met firefox dat is niet geweldig maar t voldoet. Als mijn kinderen op spele.nl zitten word de hele browser zwart/wit en de spelletjes worden grijs en lopen vast. " Pap waarom heb je dat ubuntu op de pc gezet? Windows xp was toch altijd prima? Nou leg dan maar eens uit dat je scannen om de dag op spyware zat was. Maar hoe lossen we dut op? Kent iemand dit probleem? Ik had al gezien dat flash niet de sterkste kant is van de Ubuntu/firefox combi dat heb ik al eerder gemeld op het forum.

Jeroen

Offline Mij

  • Lid
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #1 Gepost op: 2008/05/03, 21:26:45 »
Citaat van: Jeroenphp
Mijn kinderen klagen. Ik heb zelf gebrowst op internet met firefox dat is niet geweldig maar t voldoet. Als mijn kinderen op spele.nl zitten word de hele browser zwart/wit en de spelletjes worden grijs en lopen vast. " Pap waarom heb je dat ubuntu op de pc gezet? Windows xp was toch altijd prima? Nou leg dan maar eens uit dat je scannen om de dag op spyware zat was. Maar hoe lossen we dut op? Kent iemand dit probleem? Ik had al gezien dat flash niet de sterkste kant is van de Ubuntu/firefox combi dat heb ik al eerder gemeld op het forum.

Jeroen
heb je flashplugin geïnstalleerd of gnash?
gnash is wel leuk, maar gewoon niet altijd even compatibel.
gnash deïnstalleren via synaptic en flashplugin-nonfree installeren als het nog niet zo was.

Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #2 Gepost op: 2008/05/03, 21:27:41 »
Indien een scherm grijs word, is de cpu heel druk met een proggie,
vastlopen zal niet zomaar gebeuren, en mocht een applicatie niet verder willen kan je die gewoon hard uitzetten.
Hiervoor kan je een knop op de bovenbalk bijmaken, zodat je op ieder moment een applicatie kan killen , zoals dat heet.

Zoek ff op het forum op Flash.
Er staan waanzinnig veel vragen over met de juiste antwoorden die de oplossing bieden.

Zal je een hint geven, er zijn 2 soorten flash, en 1 ervan werkt idd niet goed.

Daarnaast zou je, indien FF niet aan je wensen voldoet ook eens Opera kunnen proberen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline ivo

  • Lid
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #3 Gepost op: 2008/05/03, 21:32:38 »
Geen probleem hier met spelen.nl
Net even die Sonic-Ulimate-Flash geprobeerd en die gaat als een banaan.

Dit opvolgen

http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Ik zou ook nog

sudo apt-get install flashplugin-nonfree

uitvoeren.

En dan graag hier terugkomen met de nieuwe status.
There are only 10 types of people in the world; those who understand binary and those who don't.

Offline Mij

  • Lid
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #4 Gepost op: 2008/05/03, 22:00:52 »
eerst wel gnash deïnstalleren ;)

Jeroenphp

  • Gast
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #5 Gepost op: 2008/05/03, 23:19:45 »
Ik had in een eerder stadium alles opgevolgd Gnash gedeinstalleerd etc. Nu heb ik maar even bij software toevoegen/ verwijderen flash als zoekargument opgegeven en ik krijg nu Swfdec Flash -speler als mogelijkheid die installeer ik ook maar even. De zoekfunctie op dit forum doet het niet ik krijg daar alleen maar een error. Ik gebruik ff op mijn iMac en op mijn windows laptop ff is super volgens mij maar Ubuntu laat diverse steken vallen ook afsluiten en opstarten werkt nog niet goed bij ubuntu.

Jeroen

Offline Bobbie

  • Lid
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #6 Gepost op: 2008/05/03, 23:48:20 »
Wanneer je deze aanwijzingen gevolg hebt
 
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

Zit de flashplugin-nonfree in het pakketje "Ubuntu restricted extras"
dan is het niet meer nodig  om  Swfdec Flash -speler te installeren, deze kan je weer verwijderen.

gr
nb ook een spelletje gedaan hocky

Jeroenphp

  • Gast
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #7 Gepost op: 2008/05/04, 00:43:07 »
Ik heb dit commando gegeven sudo apt-get install flashplugin-nonfree     en ik kreeg de melding dat dat sofware pakket al was geinstalleerd maar Flash is op mijn laptom met ubuntu te slecht om een flash spelletjes site te bezoeken.

Mijn dochter zit zo'n beetje de hele dag op hyves en die heeftdan geen problemen met ubuntu. Voor spele.nl laat ik mijn zoon maar op mijn iMac dus het idee om mijn oude laptop met ubuntu in te richten zodat mijn kinderen van mijn nieuwe iMac af zouden blijven moet ik toch laten varen kennelijk kan Ubuntu zich op multimedia gebied echt niet meten met een Mac (of een pc met xp). Alle waar naar z'n geld :-)

Jeroen

Offline Bobbie

  • Lid
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #8 Gepost op: 2008/05/04, 00:53:22 »
heb je wel dit pakketje weer verwijdert?  Swfdec Flash , anders gaan ze elkaar in de weg zitten.

wat zijn dan je specificatie van je laptop?
is het deze: Toshiba Satellite A40 -261 met 1Gb werkgeheugen en P4 processor.
dat zou genoeg moeten wezen.

Jeroenphp

  • Gast
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #9 Gepost op: 2008/05/04, 01:05:56 »
Hoi Bobbie, Ja, dat dacht ik ook. Ik zie vooralsnog het voordeel ten opzichte van xp (wat er eerst op zat) dat ik niet steeds hoef te scannen op spyware maar daat houden de voordelen wel echt meteen weer mee op helaas. Ik had me misschien teveel van Ubuntu voorgesteld :-(


Jeroen

Offline Bobbie

  • Lid
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #10 Gepost op: 2008/05/04, 01:15:34 »
Dan zou er iets meer aan de hand zijn, ik heb ook even gespeeld en heb zelf een p3 processor  met 1 gb geheugen.
heb je voor je multimedia deze aanwijzing gevolgt
http://computertip.googlepages.com/multimediainubuntulinux

want daarin wordt sun-java gebruikt en OpenJDK eruit gehaald omdat deze niet alles ondersteund, waarschijnlijk ook de spelletjes niet.

gr

Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #11 Gepost op: 2008/05/04, 01:29:40 »
@
Citaat
Ik had me misschien teveel van Ubuntu voorgesteld :-(
Je kan wel iedere keer blijven flamen naar Ubuntu, iets wat je zo'n beetje in elke post doet.

Echter je bent wel 1 van de weinige die er last van heeft.
Vraag me toch af of het nu aan Ubuntu ligt of gewoon aan jouw omdat je het fout doet.

Lijkt me dus vrij onlogisch om Ubuntu de schuld te geven omdat jij de boel domweg niet goed kan instellen.

Citaat
De zoekfunctie op dit forum doet het niet ik krijg daar alleen maar een error.
Allebij de zoekfuncties doen het, daar is ook niets mis mee...
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline rja

  • Lid
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #12 Gepost op: 2008/05/04, 01:43:17 »
Citaat van: Jeroenphp
moet ik toch laten varen kennelijk kan Ubuntu zich op multimedia gebied echt niet meten met een Mac (of een pc met xp). Alle waar naar z'n geld :-)

Jeroen
Dat ligt niet aan Ubuntu, maar aan Adobe die Linux schijnbaar niet belangrijk vind.

Maar dat komt waarschijnlijk verandering in, omdat Adobe de specificaties van Flash gaat vrijgeven.

Die site, doet bij mij, alleen het eerste spelletje doet het niet, de rest wel.

Jeroenphp

  • Gast
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #13 Gepost op: 2008/05/04, 09:33:51 »
Ik zie dat de zoek fubctie op dit forum weer werkt. Ik heb tot nu to ALLES in detail opgevolgd om ubuntu succesvol te laten draaen op mijn laptop. Het zal dus wel zo zijn dat ik gewoon pech heb.

Jeroen

Offline Bobbie

  • Lid
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #14 Gepost op: 2008/05/04, 11:48:09 »
Meschien toch nog een idee om eens hier in de documentatie te kijken

http://computertip.googlepages.com/ubuntulinux     mogelijk dat je nog iets over het hooft ziet, ondanks dat je er veel aan gedaan hebt, om je laptop aan de gang te krijgen.

gr

Offline erik0808

  • Lid
Firefox geeft alleen zwart/wit weer bij spelletjes op spele.nl
« Reactie #15 Gepost op: 2008/05/09, 17:09:42 »
Ik heb het zelfde alleen anders, eerst had ik ubuntu 7.01 en nu 8.04 onder 7.01 werkt alles wel goed, kon ik gewoon op youtube films bekijken, en nu krijg ik dat het geluid wel loopt maar het beeld niet,
Ook op spele.nl krijg ik soms de eerste deel van het spel wel en laaste deel van het spel niet te zien, nu vind ik dit niet zo erg, maar mijn kids wel, die willen graag op spele spellen,.. ook heeft mijn vriendin er last van op haar hyves dat ze niet alle media bestanden en slideshows niet kan zien,

Ik hoop dat hier echt een oplossing voor is te vinden. anders moet ik de laptop van mijn vriendin weer terug zetten op xp.. sad


Groetjes Erik0808