Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?  (gelezen 4117 keer)

Offline glupper68

  • Lid
Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Gepost op: 2009/01/03, 23:59:34 »
Na een half jaar zonder ubuntu ben ik toch weer nieuwschierig geworden. Sinds ik dikke problemen had op mijn klaptop na de upgrade van 7.10 naar 8.04 heb ik het een tijdje in de ijskast gezet. Jammer, het draaide goed en ik was al redelijk "om".
Ik ben nu weer klaptop af en heb weer een ouderswetse desktop.

Nu zag ik ik op een torrentsite Super Ubuntu 8.10 staan. Heeft iemand daar ervaringen mee? De live DVD draaide goed, ik had beeld, geluid en internet.
Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline glupper68

  • Lid
Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #1 Gepost op: 2009/01/04, 00:12:59 »
Op WIKIPEDIA stond dit oa. over Super Ubuntu

Super Ubuntu features
 
Super Ubuntu in all its glory!

This page lists all things that have changed in Super Ubuntu (compared to the original Ubuntu).
Software Included

    * Adobe Reader 8.1.3
    * aMule 2.2.2
    * aMSN 0.97.2
    * Autopackage 1.2.5
    * Brasero 0.8.4
    * compizconfig-settings-manager (to configure the settings of Compiz and the desktop effects)
    * EnvyNG (command line version)
    * Firefox 3.0.4
    * Furius ISO Mount 0.11.1.0
    * GParted 0.3.8
    * GIMP 2.6.3
    * gufw (GUI for uncomplicated firewall) 0.20.6
    * MPlayer (media player)
    * NDISwrapper and ndisgtk
    * OpenOffice.org 3
    * Opera 9.63
    * padevchooser (the graphical interface for PulseAudio)
    * RealPlayer 11
    * SFS Technology 0.3.0.4
    * Smart Package Manager 1.1.1
    * Skype 2.0.0.72
    * StartUp-Manager 1.9.11
    * Mozilla Thunderbird 2.0.0.16
    * ubuntu-restricted-extras (Java runtime environment, codecs, MP3 support, support for DVD-video, flash player...)
    * Ubuntu Tweak 0.4.4
    * VLC Media Player 0.9.4
    * Wine 1.1.10
    * Wine-Doors 0.1.2
    * Zero Install 0.3.7
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #2 Gepost op: 2009/01/04, 00:33:04 »
Heb er geen ervaring mee maar ik zie niet echt zaken staan die je met een "normale" Ubuntu installatie achteraf niet kan toevoegen.
Mijn advies zou dus ook zijn om gewoon met Ubuntu te beginnen.

Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #3 Gepost op: 2009/01/04, 11:34:48 »
Hallo glupper68, gewoon lekker 8.10 nemen.

Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #4 Gepost op: 2009/01/04, 12:58:21 »
8.04 lijkt me een betere keuze omdat dit een LTS versie is.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

DarkEra

  • Gast
Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #5 Gepost op: 2009/01/04, 13:11:07 »
Zo heb je ook Ubuntu Ultimate en daar zit nog veel meer in maar van deze "custom build" versies zou ik afblijven. Deze zijn namelijk getweakt en aangepast en worden niet officieel ondersteund door Ubuntu zelf waardoor men in de problemen kan raken dat het systeem niet meer bruikbaar is. Ubuntu Ultimate bijvoorbeeld kan men niet zomaar updaten en moet men dus een speciaal toegevoegd upgrade script gebruiken. Dit haalt echt het hele systeem overhoop als men niet weet wat men moet doen.

Ook zitten in zulke custom build versies vaak het gevaarlijke Ultimatix (het voorheen bekende Automatix). Linke soep dus.

Afblijven is het advies en installeer gewoon de originele Ubuntu versie.


En ook sluit ik me aan bij Gandyman om gewoon Ubuntu 8.04 LTS te pakken daar Ubuntu 8.10 teveel gebreken vertoond daar het een experimentele versie is. Bepaalde dingen werken niet zoals Cheese bijvoorbeeld, het laden van de desktop verloopt niet soepel en duurt langer.
« Laatst bewerkt op: 2009/01/04, 13:21:18 door DarkEra »

Offline glupper68

  • Lid
Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #6 Gepost op: 2009/01/04, 15:18:52 »
Okay, heldere antwoorden, hier kan ik iets mee

Bedankt
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #7 Gepost op: 2009/01/04, 16:29:42 »
Bijkomend probleem vind ik ook dat je absoluut niet weet wat die gasten er nog meer ingestopt hebben ??

Ik doel op eigen codes, scripts en spyware......
Ik ben en blijf achterdochtig en vertrouw het nooit zo erg, vraag me altijd af waarom iemand zoiets aanbied. ??

Terwijl het allemaal officieel te downloaden is en de proggies in een oogwink te installeren zijn.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline Soul-Sing

  • Lid
Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #8 Gepost op: 2009/01/04, 16:43:31 »
van dit soort builds? altijd afblijven.  :evil:

Offline glupper68

  • Lid
Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #9 Gepost op: 2009/01/05, 23:11:05 »
okay bedankt allemaal,  ik heb inmiddels de officiele 8.04 gedownload
Intel Pentium  Core 2 duo 2.66 ghz, geheugen 4 gig, Grafische kaart  NVidia GeForce 7050, geluid  Realtek High Definition audio, Router Linksys 54 Mbps WRT54GL wireless

Ubuntu 11.04

Offline ledenjes

  • Lid
Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #10 Gepost op: 2009/01/31, 14:58:27 »
Zo heb je ook Ubuntu Ultimate en daar zit nog veel meer in maar van deze "custom build" versies zou ik afblijven. Deze zijn namelijk getweakt en aangepast en worden niet officieel ondersteund door Ubuntu zelf waardoor men in de problemen kan raken dat het systeem niet meer bruikbaar is. Ubuntu Ultimate bijvoorbeeld kan men niet zomaar updaten en moet men dus een speciaal toegevoegd upgrade script gebruiken. Dit haalt echt het hele systeem overhoop als men niet weet wat men moet doen.

Ook zitten in zulke custom build versies vaak het gevaarlijke Ultimatix (het voorheen bekende Automatix). Linke soep dus.

Afblijven is het advies en installeer gewoon de originele Ubuntu versie.


En ook sluit ik me aan bij Gandyman om gewoon Ubuntu 8.04 LTS te pakken daar Ubuntu 8.10 teveel gebreken vertoond daar het een experimentele versie is. Bepaalde dingen werken niet zoals Cheese bijvoorbeeld, het laden van de desktop verloopt niet soepel en duurt langer.
Hoe kom je erbij dat je Ubuntu Ultimate Edition niet kunt updaten zonder speciaal script. Dat klopt niet. Je kunt hem gewoon laten meelopen met de Ubuntu updates. Of heb je het over updaten naar een nieuwe versie, zoals van Hardy naar Intrepid? Trouwens, het is altijd beter om in plaats van te "updaten" (zoals jij dat bedoelt) de boel te formatteren en de nieuwe versie te installeren. Ook bij Ubuntu zelf. Dus je argument tegen UE vervalt hierbij, mijns inziens.

Offline Hanssun

  • Lid
Re: Super Ubuntu torrent, iemand ervaringen er mee?
« Reactie #11 Gepost op: 2009/01/31, 15:01:44 »
voor Ubuntu Ultimate is hier genoeg voor gewaarschuwd dus gewoon links laten leggen ;) ;)

Gr Hans,