Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe kan ik netwerklocaties zoeken? want hij vind de fileserver niet...  (gelezen 3671 keer)

het staat ook al in subject maargoed.. hoe kan ik zorgen dat ubuntu de fileserver kan vinden? want er staat behoorlijk wat data op (muziek fotos games etc,) het is btw een hardeschijf die aan het netwerk is aangesloten.. in windows kan ik er wel in komen maar in ubuntu niet:S

kan iemand mij hier mee helpen?

Offline Drummies

  • Lid
hoe kan ik netwerklocaties zoeken? want hij vind de fileserver niet...
« Reactie #1 Gepost op: 2008/08/19, 16:56:23 »
merijntjuh
link geeft nuttige info vwb webserver en een link http://www.apache.org.

http://tille.garrels.be/training/ubuntu/ch12s02.html
Gestopt als aktief Forumlid 17/10/2011

hoe kan ik netwerklocaties zoeken? want hij vind de fileserver niet...
« Reactie #2 Gepost op: 2008/08/19, 17:16:38 »
daar snap ik dus geen hond van... kan ik het niet gewoon ergens instellen in netwerklocaties or something?

hoe kan ik netwerklocaties zoeken? want hij vind de fileserver niet...
« Reactie #3 Gepost op: 2008/08/19, 19:43:50 »
Gaat eens een beetje rommelen met Locaties > verbinden met server. Vergeet niet het ip-adres van je schijf te onthouden / te gebruiken.
"If engineers built buildings the way Microsoft builds operating systems the first woodpecker to come along would bring civilization to its knees."

Offline elgl

  • Lid
hoe kan ik netwerklocaties zoeken? want hij vind de fileserver niet...
« Reactie #4 Gepost op: 2008/08/19, 20:45:37 »
Ik heb de engelse variant van ubuntu geïnstalleerd dus ik kan u er niet in het nederlands doorheen praten, maar ik zal de engelse namen van menu's erbij zetten

Je zal eerst moeten weten op welke manier de hardeschijf de mappen beschikbaar maakt op het netwerk. Dit is vaak te vinden op de verpakking ervan of door op de site van de fabrikant het model op te zoeken.
Als u dit weet en het IP adres hiervan kan je via  Places -> connect to server verbinding maken met de hardeschijf.

Bij Service Type kies je de manier waarop de hardeschijf de mappen beschikbaar maakt.
Bij Server vul je het IP adres in.

Als het gaat om ftp waarbij je niet moet inloggen met een gebruikersnaam en of wachtwoord kun je kiezen voor public ftp en dan kun je op connect klikken. Anders moet je voor ftp with login kiezen en de gebruikersnaam bij username invullen, om het wachtwoord wordt dan later gevraagd. Dan klik je op connect.

Als het gaat om een Windows Share, vul je bij share de naam van de gedeelde map in, bij user name de gebruikersnaam in. (om wachtwoord wordt dan later gevraagd) en bij domain name de naam van de werkgroep of het domein. In een thuissituatie kun je ervan uitgaan dat het gaat om een werkgroep naam. Vervolgens klik je op connect.

Dan zal een icoontje op het bureaublad verschijnen door daarop te dubbelklikken zal er een verbinding gemaakt worden wanneer alle ingevulde gegevens kloppen.

hoe kan ik netwerklocaties zoeken? want hij vind de fileserver niet...
« Reactie #5 Gepost op: 2008/08/20, 15:15:16 »
ik heb het al gevonden;) gelukkig

toch nog bedankt voor de hulp:P