Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Heel groot bestand versturen  (gelezen 4767 keer)

Offline Henkp

  • Lid
Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #25 Gepost op: 2015/02/15, 14:30:56 »
@jvecht, ik heb hem even binnen gehaald in 4 minuten tijd, en hij is bij mij nu 1,1gig groot. Het ziet er allemaal keurig uit.

Maar je schrijf ook dat je een YouTube video kunt downloaden via Facebook, dat heb ik ook gedaan maar ik kan die nergens meer terug vinden.
Dus mijn vraag is nu, waar slaat Facebook dat bestand op?, ik zie het niet in de download map, en ook niet bij de video map enz.

Edit: Ik ben er al uit. Hij slaat het in Facebook zelf op, zo dat je het nog een keer kunt bekijken of delen met anderen.
Maar daar heb ik niet zo veel aan. vandaar dat ik het met die SMplayer  doe, ik kopieer de link, en zoek hem dan in die SMplayer op en sla hem daar op. Hij maakt daar voor vanzelf een map in je video map aan genaamd YouTube.
« Laatst bewerkt op: 2015/02/15, 14:44:57 door Henkp »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #26 Gepost op: 2015/02/15, 15:08:52 »
Ja, dat Facebook verhaal is niet wat het zelf zegt.

Ik heb hem eens opgehaald met youtube-dl. Inderdaad is het bestand nu 1,1 GB. Het ziet er ook goed uit. Maar een reductie van 1/7e kan niet anders dan ten koste van de kwaliteit zijn gegaan, lijkt mij.

Niu, dat weten we ook weer.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #27 Gepost op: 2015/02/15, 15:22:13 »
Tja bij YouTube heb je meestal wel kwaliteit verlies, daar zij geweldig veel comprimeren, ongeacht hoe groot je video bestand ook is.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #28 Gepost op: 2015/02/16, 09:37:39 »
Ik heb hem eens bekeken op hetzelfde scherm als het originele bestand van 7, 2 GB. Erg knap werk van YouTube! Alleen als je ze naast elkaar zet zie je het verschil.

Vannacht - na het bekende nachtje slapen - viel het kwartje. Bij een bestandsgrootte van 1,1 GB kan ik deze video wél verzenden via WeTransfer. Die gaat tot 2 GB. Het is dan wel een omweg, maar zo is het probleem helemaal opgelost!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #29 Gepost op: 2015/02/16, 11:43:07 »
@jvecht, prachtig dat het ook zo kan. Dus het blijkt maar weer, problemen zijn er om op gelost te worden!!  =D

Offline DeBaas

  • Lid
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL


Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #32 Gepost op: 2015/02/17, 22:41:57 »
Ik heb vandaag een tweede video afgemaakt en op Youtube gezet. Ditmaal nog wat groter: 8,4 GB en 51 minuten speelduur. Wat een beest, hè? Die heb ik daarna met youtube-dl weer gedownload als een 1,2 GB groot mp4 bestand in iets meer dan 2 minuten en via Wetransfer als download aangeboden.

[Off-topic]
De tweede helft heb ik zitten editen op een 8 jaar oude laptop met een Core Duo processor en 2 GB RAM. En geen enkel hikje, geen enkele crash, niks, met dat KDEnLive op zo'n licht ding. Ja, het renderen kost wat extra tijd. Dat snapt iedereen wel.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #33 Gepost op: 2015/02/23, 18:52:59 »
Het ziet er ook goed uit. Maar een reductie van 1/7e kan niet anders dan ten koste van de kwaliteit zijn gegaan, lijkt mij.
Ik heb hem eens bekeken op hetzelfde scherm als het originele bestand van 7, 2 GB. Erg knap werk van YouTube! Alleen als je ze naast elkaar zet zie je het verschil.

Ja Jvecht, soms is het erg verrassend. Met wav files heb ik daar veel ervaring in.
Het is een keuze. Bij sommige codes is het verlies aan resultaat verwaarloosbaar ten opzichte van de soms onvoorstelbare winst aan kleiner bestandsgroote.
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #34 Gepost op: 2015/02/23, 19:01:40 »
Ja Jvecht, soms is het erg verrassend. Met wav files heb ik daar veel ervaring in.
Het is een keuze. Bij sommige codes is het verlies aan resultaat verwaarloosbaar ten opzichte van de soms onvoorstelbare winst aan kleiner bestandsgroote.

Bij de tweede video van 8,4 GB zie ik helemaal geen verschil meer. Erg knap van Youtube.
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #35 Gepost op: 2015/03/25, 15:48:36 »
Om even op een ouder topic terug te komen.

Weet iemand wat er gebeurt met zo'n ge-uploadde video bij Youtube?
Mijn video werd teruggebracht tot een kwart van het origineel.

Hoe comprimeert het bestand ineens zoveel?
En is dat ook haalbaar op je eigen pc? Dat zou het uploaden versnellen.
Of gaat Youtube dat bestand later alsnog weer comprimeren?

Ja ja, 5 vragen ineens.
Ken je Inkscape al? Vectortekenprogramma. Mijn cursus: 
https://cursusinkscape.nl

Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #36 Gepost op: 2015/03/30, 16:42:24 »
Wat er bij Youtube precies gebeurd is mij niet bekend. Zij zullen een hele goede compressie-codec gebruiken aangezien zij inderdaad schitterende resultaten behalen.

Wel weet ik dat je in videoproggies zelf ook diverse codecs in kunt stellen.
Zo heb ik toevallig gisteren nog (met openshot) een video van 500mb omgezet naar eenzelfde kwaliteit doch slechts 150mb, en er ook nog een mobiele versie van gemaakt van 10mb (wel met verlies).
Beetje stoeien met de keuze van codecs en dan zie je al snel welke kleinere bestanden opleveren en welke eventueel onwenselijke verliezen opleveren.

Mijn ervaring met youtube is dat in elk geval het bestand door hen toch weer gecomprimeerd wordt naar hun wens, en ook om diverse compressies beschikbaar te hebben voor bijvoorbeeld pc/hd/mobiel/etc.
Maar dat je ook eea aan handelingen/verbeteringen zelf kunt kiezen toe te passen (of niet).
« Laatst bewerkt op: 2015/03/30, 16:53:15 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #37 Gepost op: 2015/03/30, 16:51:32 »
Ik heb de door mij geüploade originele video's (joekels) en de via YouTube weer gedownloade, en heel erg veel kleiner geworden bestanden, inmiddels al een paar keer back-to-back afgespeeld. Geen enkel verschil te zien!

Knap werk van dat YouTube!



Mijn Kdenlive Video Blog: https://werkenmetkdenlive.wordpress.com: Project Spoorzone, voorbeeld, download alle bestanden om de kunst af te kijken!
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Henkp

  • Lid
Re: Heel groot bestand versturen
« Reactie #38 Gepost op: 2015/03/30, 17:10:52 »
Ik heb de door mij geüploade originele video's (joekels) en de via YouTube weer gedownloade, en heel erg veel kleiner geworden bestanden, inmiddels al een paar keer back-to-back afgespeeld. Geen enkel verschil te zien!

Knap werk van dat YouTube!



Mijn Kdenlive Video Blog: https://werkenmetkdenlive.wordpress.com: Project Spoorzone, voorbeeld, download alle bestanden om de kunst af te kijken!

Tja dat is de manier om je eigen video's lekker te laten comprimeren, en ze dan zelf weer downloaden voor eigen gebruik. =D

Dat werkt ook heel goed met Foto's bij Googel!  =D