Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu op 2 gigabyte SD-kaart  (gelezen 1251 keer)

xubuntufan01

  • Gast
Ubuntu op 2 gigabyte SD-kaart
« Gepost op: 2008/06/13, 19:17:43 »
IK heb geprobeerd om Xubuntu op een 2 gigabyte SD-kaartje te zetten. Het is mij gelukt, maar het opstarten kwam niet verder dan het Grub-menu. Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik dit moet veranderen. Ik heb Grub overigens op de SD-kaartje gezet. Wie kan mij verder helpen.

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01

Sancho

  • Gast
Ubuntu op 2 gigabyte SD-kaart
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/13, 19:59:29 »
Ik zou niet weten wat je er aan kan doen, maar ik wou wel even mededelen dat een SD kaart maar een max aantal keer kan beschreven worden.

Denk dat het een paar 1000 is, maar telkens als je iets opslaat enzo ben je één kwijt :)

grtz

Ubuntu op 2 gigabyte SD-kaart
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/13, 21:00:58 »
Citaat van: Sancho
Denk dat het een paar 1000 is, maar telkens als je iets opslaat enzo ben je één kwijt :)

grtz
volgens mij is dat meer dan 1000 keer ze denk eerder naar de 10'000 toe of vergis ik me nu zo erg ?

Offline Gerwin

  • Lid
    • M'n Website
Ubuntu op 2 gigabyte SD-kaart
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/13, 23:06:07 »
Je moet de boot regel in grub wijzigen( om in het grub menu te komen esc gebruiken als je er niet standaart in komt ) dit doe je met de e van edtit en nog een paar letters (ik weet zo niet welke) je moet dan waarschijnlijk de opstart hardeschijf wijzigen (ik gok in hd0,0). Ik hoop dat dit je verder helpt.

Ubuntu op 2 gigabyte SD-kaart
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/13, 23:17:14 »
dat valt te zien welk type flash geheugen. MLC geheugen 10.000 keer en SLC rond de 100.000 keer. (bron: C'T magazine)

ARvid

Ubuntu op 2 gigabyte SD-kaart
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/14, 12:33:39 »
wel een leuk idee. Zie ook dit forum voor (zelfmaak) blokkendoosversie van woteb: mini-ubuntu
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

xubuntufan01

  • Gast
Ubuntu op 2 gigabyte SD-kaart
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/14, 14:27:14 »
Citaat van: Gerwin
Je moet de boot regel in grub wijzigen( om in het grub menu te komen esc gebruiken als je er niet standaart in komt ) dit doe je met de e van edtit en nog een paar letters (ik weet zo niet welke) je moet dan waarschijnlijk de opstart hardeschijf wijzigen (ik gok in hd0,0). Ik hoop dat dit je verder helpt.
Ik zal mijn probleem uitdrukkelijker naar voren brengen. Ik kreeg de volgende Grub-foutmeldingen:
Error 11
Error 17
Error 25


Wie weet wat dit allemaal betekent.

PS: Is er een overzicht van de diverse grub-foutmeldingsnummers

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01

Ubuntu op 2 gigabyte SD-kaart
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/14, 17:04:49 »
Citaat van: xubuntufan01
Ik zal mijn probleem uitdrukkelijker naar voren brengen. Ik kreeg de volgende Grub-foutmeldingen:
Error 11
Error 17
Error 25


Wie weet wat dit allemaal betekent.

PS: Is er een overzicht van de diverse grub-foutmeldingsnummers

Vriendelijke groet,

Xubuntufan01
ja die is er

http://computertip.googlepages.com/grubfoutmeldingen