Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: uninstall van Grub  (gelezen 16920 keer)

Offline siegi

  • Lid
uninstall van Grub
« Reactie #25 Gepost op: 2008/04/30, 23:35:45 »
CD-rom in je pc
opstarten van cdrom.
Dan kun je kiezen voor installatie.

Je ziet hier ook alleen maar de problemen. Als je weet hoeveel ubuntu gebruikers er zijn. Dan weet je dat waarschijnlijk de meerderheid van de installaties zonder problemen gaat.

erjalijr

  • Gast
uninstall van Grub
« Reactie #26 Gepost op: 2008/05/01, 09:54:06 »
Beste Siegi,

Maar zet hij zich dan automatisch over de 7.04 versie heen of heb ik er dan twee ubuntus opstaan.

Erik

erjalijr

  • Gast
uninstall van Grub
« Reactie #27 Gepost op: 2008/05/01, 11:40:00 »
Aan Siegi en andere geintersseerden,

Siegi Ik had het problleem dat hij de driver van de wlan niet had in 7.04, nu hen ik de 8.04 versie via de cd zonder installatie laten draaien en heb ik wederom het probleem dat hij de wlan voor internet niet vindt. Hij geeft echter wel aan dat er nieuwe driver voor zijn. Na installtie van deze geeft hij de nalogende melding:

Broadcom B43 wirelss driver.

An error accured: Eb43-fwcutter, subproces post installatie gaf een forward 1 terug. Komt dit misschien omdat ik op de cd werk.

Kun je me bij gelegenheid ook antwoordt geven op de vraag of hij zich vanzelf over de 7.04 zet en/of ik daar nog speciale handelingen voor moet doen?

Bedankt Erik

king2008

  • Gast
uninstall van Grub
« Reactie #28 Gepost op: 2008/05/01, 23:38:25 »
Citaat van: siegi
CD-rom in je pc
opstarten van cdrom.
Dan kun je kiezen voor installatie.
Je ziet hier ook alleen maar de problemen. Als je weet hoeveel ubuntu gebruikers er zijn. Dan weet je dat waarschijnlijk de meerderheid van de installaties zonder problemen gaat.
okeh ik neem aan dat het bij een heleboel mensen goed gaat - ik weet nog gewoon te weinig van linux - inmiddels heb ik wel gelezen dat windows het mbr gewoon doorblaast als het andere regels bevat dan normaal - vanaf cd-rom kan ik booten - ik kan de boot-volgorde ook aanpassen in het bios - geen probleem installatie heb ik al een paar keer gedaan zowel van gutsy gibbon of van hardy heron toen die nog beta was dat lukt allemaal - ik heb zelfs een hele schijf beschikbaar voor ubuntu nu van 152 gigabyte alleen ik wil mijn eerste schijf met xp en vista ultimate behouden omdat mijn echtgenote daar mee werkt dus kan ik die niet opdoeken ! alles wat ik wil is een dual boot loader die mij laat kiezen of ik windows xp of windows vista of ubuntu wil starten. als je leest hoeveel mensen er problemen hebben met grub ! bij mij werkt de super grub disk NIET en ook de auto_super_grub_disk_1.0 NIET ... koop ik een tijdschrift linux starter mét schijf gutsy gibbon installeren gaat fantastisch "maak een dual boot" staat op de voorkant ja mooi mis in het hele blad staat NIET uitgelegd hoe je dat moet doen - opnieuw opstarten ? grub weigert - errormelding en zwart scherm verder niks je kunt toetsen zoveel je wilt NIKS...NIKS..
hoeveel ubuntu-gebruikers zijn er eigenlijk ? groetjes

Offline siegi

  • Lid
uninstall van Grub
« Reactie #29 Gepost op: 2008/05/02, 00:04:22 »

uninstall van Grub
« Reactie #30 Gepost op: 2008/05/02, 02:28:34 »
@king2008

Waar jij waarschijnlijk tegenaan loopt is dat die 1e HD vol zit.
Je installeerd Ubuntu op de 2e HD, wat totaal geen probleem is.
Echter omdat de ruimte ontbreekt op de 1e HD kan de bootloader er niet opgezet worden.

En dus word waarschijnlijk van de 1e HD de mbr overschreven,
Dit is immers de maste HD waar alles opstart, echter Grub snapt niet dat de bootloader op de 2e HD staat.

Ik heb dit al eens meegemaakt en toen opgelost door op die 1e HD een stuk vrij te maken van ongeveer 200 a 300 MB.
Dan komt die bootloader daar te staan en werkt het zaakje wel.

In jouw geval kan je ook nog iets anders doen, zoek maar eens rond op het forum.

In vista schijn je ( ik ken vista niet dus vandaar de ??) de eigen boot screen gebruiken, om te kiezen tussen diverse OSén.

In dat geval boot je met de vista bootloader en kies je daarin welk OS je wilt opstarten.
Ik geef slechts een hint want kan je niet precies vertellen hoe je dit moet doen.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

king2008

  • Gast
uninstall van Grub
« Reactie #31 Gepost op: 2008/05/02, 14:05:16 »
@gandyman bedankt voor je antwoord - die eerste schijf heeft nog zo'n 60Gb aan ruimte dus dat is geen probleem. ik ben ook hier op mijn werk aan het zoeken op het forum en dit antwoord schrijven - niet verder vertellen alsjeblieft. Je kunt inderdaad in vista aangeven waarmee je wil opstarten - ik heb dat ook aangeduid, maar opstarten met hardy heron doet ie toch nog niet. misschien moet ik de inhoud van de eerste schijf in haar geheel overzetten op de tweede schijf en de eerste schijf gebruiken voor ubuntu 8.04 - ik heb ook ontdekt dat ik zelf een ultimate boot cd kan maken, maar ja dat is niet zo eenvoudig. misschien moet ik wel fouten zoeken in de wubi-loader als je ubuntu wilt in actie zien in een windows-omgeving ?

Fransdob

  • Gast
uninstall van Grub
« Reactie #32 Gepost op: 2008/05/02, 17:26:45 »
FDISK is een DOS programma, makkelijk als je een opstartdiskette maakt met win 98 win 95 of dos. kopieer fdisk, format commando erop en je kunt altijd nog wat zelf klussen zoal opstarten in dos en doscommando's gebruiken.


Citaat van: DickStomp
Het ontGrubben van de Windows XP was niet eenvoudig. Fdisk wordt door XP niet geaccepteerd, zelfs niet in de "veilige modus". Maar een oude opstartdiskette van Windows98SE had inderdaad Fdisk aan boord en die heeft de GRUB-MBR teruggezet naar een standaard MBR.
Daarna met PartitionMagic 20Gb teruggepakt en weer onder NTFS gezet.
't Waren leerzame weken, dat wel! Dit was overigens de 8ste poging in 10 jaar om Linux aan de praat te krijgen en met Ubuntu was het dit keer wel de eenvoudigste!
Dick

erjalijr

  • Gast
uninstall van Grub
« Reactie #33 Gepost op: 2008/05/02, 22:50:37 »
Hoi het installeren van de 8.4 is eindelijk geliukt hen de 7.4 met Vista via partities verwijderen en dan weer samenvoegen met de hoofdschijf ervanaf gekregen, echter het probleem dat ik met ubunti internet op kan blijft bestaan. Ik de livecd geeft hij aan dat hij een update voor mijn Broadcom B43 wirelss driver, echter als ik deze wil installeren geeft hij onderstaande foutmelding. NA volledige installatie vraagt hij niet meer om een update, echter hij werkt niet aan laat ook gen beschikbare netwerken zien. In het opstarten met de livecd geeft hij wel snel aan dat ik ergens naar httP/wirelss/usersof iets dergelijks moet gaan?

An error accured: Eb43-fwcutter, subproces post installatie gaf een forward 1 terug. Komt dit misschien omdat ik op de cd werk.

Wie o Wie kan me helpen deze laatste hindernis te overbruggen, svp wel makkelijke uitleg ben een beginnende beginner
Bedankt Erik

erjalijr

  • Gast
uninstall van Grub
« Reactie #34 Gepost op: 2008/05/03, 10:18:24 »
Hoi,
Heb ineternetverbinding, heb me een pcmia kaartje geleend, die vond hij wel meteen, hier verbinding tot stand gebracht, en vervolgens onder hardware de b43 aangevinkt toen hij vorige om opnieuw op te staren genegeerd en vervolgens de updatchecker laen draaien, deze gaf echter aan dat hij up to date was, vervogens onderaan op check update geduwd en toen haalde hij zich twee bestande binnen. En je raadt het al nu werkt alles perfect, zelfs de NVDIA heeft hij binnegehaald.

Zo nu nog even het adres van micosoft achterhalen dan krijgen ze hun licentie van Vista terug?