Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast  (gelezen 4290 keer)

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Gepost op: 2006/09/03, 14:39:06 »
Hallo,

Het wil maar niet lukken met de installatie van ubuntu-6.06.1-desktop-amd64. Na een foutmelding over het ontbreken van de bcm43xx driver onder de kop 'loading hardware drivers' heb ik wireless uitgeschakeld. Vervolgens opnieuw gestart. Dan krijg ik de melding 'error receiving uevent message: no buffer space available'. opnieuw gestart om weer geconfrontreerd te worden met de bcm43xx driver error en vervolgens te blijven hangen na de kop 'starting Enterprise Volume Management System'.

Ik krijg er echt zin in; hoe nu verder?

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/03, 23:19:30 »
Moet ik, gezien het geringe aantal views en het uitblijven van enige reactie, concluderen dat Ubuntu ongeschikt is voor amd64?

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/03, 23:22:58 »
Zeker niet maar de meeste hebben een 32bits systeem en kunnen je dus ook niet direct helpen (ik incuis).
De meeste mensen met een 64bit nemen ook gewoon de 32 bit versie omdat er nog te veel programma's zijn die niet op 64 bit werken. Dat zal naar de toekomst toe zeker veranderen.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

Offline Soul-Sing

  • Lid
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/03, 23:23:11 »
nee, nee
ik lees alles, maar ik kan u met  uw vraag/problematiek  helaas niet
verder helpen :(  (niet bekend met de materie)
maar er zijn anderen die het vast kunnen, geduld nog even....:)

Offline bartek

  • Lid
    • http://bartek.blogsome.com
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/03, 23:35:42 »
ik heb ff zitten googlen naar je probleem maar ook niet direct iets bruikbaars gevonden.
Is dat een gedownloade cd? En aan welke snelheid heb je 'm gebrand?
Installatie cd's lopen snel vast bij 't minste schrijffoutje dus schrijven aan 8X is aan 't raden.
Probeer ook eens een 32 bit versie, die is niet trager dan de 64bit versie en meer progjes ter beschikking.
| Deliberando saepe perit occasio |

"Car la vie est un bien perdu quand on n'a pas vécu comme on l'aurait voulu"

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/03, 23:41:23 »
Ik weet het. Ik sta te popelen om eindelijk mijn 32 bits code te porten naar 64 bits. Van os'en weet ik helaas niets.  Zal de vraag op het unbuntu.com forum stellen.
[edit]@Bartek; ik heb de installatie cd gedownload en gebrand op 16x en daarna gecheckt; lijkt allemaal ok.[/edit]

socratux

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/04, 12:41:21 »
Ik draai de 64-bit versie zonder verdere problemen. Het is een server met mogelijke minimale grafische toepassingen, applicatie problemen heb ik dus niet.
Maar of dit nou meteen kennis schept over jou probleem, ik vrees van niet.

Wat ik aan kan raden is in de BIOS je Wireless adapter uit te schakelen, dan ben je iig 1 stapje verder.. hopelijk :)

Voor de rest zou ik zeggen dat de foutmeldingen niet direct gerelateerd zijn aan de 64-bit versie. Maar je weet het nooit en misschien draait de 32-bit versie wel zonder problemen.

Overigens, als je de desktop installatie wilt doen en de pc grafisch goed wilt gebruiken (multimedia e.d.) dan is de 32-bit versie aan te raden aangezien deze goed overweg kan met de 32-bit applicaties/onderdelen.

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/04, 17:10:11 »
Goed idee om de wireless adapter in de bios uit te schaskelen. Alleen: ik kan deze setting nergens vinden in de Phoenix Bios F.12 (Compaq Presario V6066EA).

socratux

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/04, 17:16:09 »
Ergens bij onboard devices?
Heeeel misschien een BIOS-update?

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/04, 17:59:06 »
Nee. Er zijn maar een paar dingen die je kunt instellen, zoals boot volgorde en password. Deze machine bezorgt me totnutoe alleen maar enorme hoofdpijn.

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/05, 13:45:37 »
Ik heb een bios upgrade doorgevoerd maar ik kan nog steeds niet het wireless apparaat uitschakelen. HP wijst er op dat ik een laptop voor consumenten heb aangeschaft. Dan blijft natuurlijk de vraag: waarom verkoopt HP een 64 bits machine waarop je geen 64 bits applicaties kunt draaien? Heeft iemand nog een idee hoe ik dit oplos?

socratux

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/05, 15:05:30 »
de 64-bit applicaties draaien wel, als ze er zijn....
alleen sommige 32-bit applicaties doen het niet onder een 64-bit kernel

Het is wel een erg simpel BIOS als je niet eens je onboard devices kan instellen.. helaas
Ik zou zeggen probeer het met de 32-bit versie, het prestatie verschil tussen de twee zul je niet zo snel merken.

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/05, 16:03:48 »
Het gaat mij helemaal niet om de prestaties. Die zullen ook theoretisch vrijwel gelijk zijn. Het mij om de 64 bits pointers waarmee ik geheugen van hiet tot tokio kan adresseren. Als compiler ga ik FPC gebruiken, maar volgens mij moet toch ook een 64 bits platform hebben om uiteindelijk een 64 bits build te krijgen, of niet?

installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #13 Gepost op: 2006/09/05, 16:42:49 »
Alles wat ik tot op heden gelezen heb komt het op hetvolgende neer.

Je installeerd die 64bit verzie van Ubuntu en het loopt als een trein.
Of het loopt niet en men krijgt het ook niet goed lopend.
Waar dit aan ligt ??
Hardware ?
Of zoals gezegd het branden van de cd.
Zo langzaam mogelijk is het devies, om fouten te voorkomen.
Zelfs bij de originele cd's van Ubuntu zitten missers tussen.
Het is echt heel erg gevoelig.

Maagoe
Waarom installeer je niet gewoon de 32 bits versie ??
En kijkt dan of je toch alle 64 bits kan adresseren ??
Ik denk namelijk dat je dit wel kan doen met het juiste proggie.
Echter je systeem programma's werken 32 bits, en dit staat los van dat proggie wat jij gebruikt.

testen is weten.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

socratux

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #14 Gepost op: 2006/09/05, 16:52:58 »
Citaat van: Gandyman
Waarom installeer je niet gewoon de 32 bits versie ??
En kijkt dan of je toch alle 64 bits kan adresseren ??
Ik denk namelijk dat je dit wel kan doen met het juiste proggie.
Daar zou ik heel erg benieuwd naar zijn, naar mijn weten was deze mogelijkheid er (nog) niet..

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #15 Gepost op: 2006/09/06, 12:38:05 »
Ook de 32 bits versie blijft hangen; afwisselend op "Loading hardware drivers" of "Loading manual drivers" of "Setting up LVM Volume Groups" of "Starting Enterprise Volume Management". Ook heb ik wel eens "mount: Function not implemented" gezien onder "Loading manual drivers".

socratux

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #16 Gepost op: 2006/09/06, 12:46:34 »
Deze inconsequente fouten doen me toch denken dat het een hardware probleem is. Heb je deze al eens met een tooltje gecheckt. (vooral de ramtest op het cdtje lijkt me wel nuttig) En heb je de live cd al eens geprobeerd?

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #17 Gepost op: 2006/09/06, 13:51:33 »
Ja, het geheugen had ik ook al getest; alles ok. Installalatie of live cd?  De helpfunctie zegt in ieder geval dat het een live cd is. ik neem aan dat ik daarmee ook op hd kan installeren.
Overigens bleef ie dit keer hangen op de melding "PCMCIA not present".

socratux

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #18 Gepost op: 2006/09/06, 14:23:42 »
Hmm, ja of het is echt je hardware, of het cd'tje. Probeer deze anders eens opnieuw te branden op lage snelheid en met een md5sum check en dataverificatie achteraf. Dan sluit je iig (voor 99,9 %, niks is zeker) uit dat het je cd betreft.

Ik zou ook even je overige hardware testen, vooral je controllers e.d., mischien hiermee, dit is een bootable cd'tje met allerlei diagnostic tools e.d.

Kwamen de foutmeldingen nou ook bij het live draaien van Ubuntu of was dit alleen bij de installatie? De cd kan idd voor beiden gebruikt worden.

Phaldmmor

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #19 Gepost op: 2006/09/06, 15:28:20 »
Lijkt er idd of er serieus iets aan de hand is met je hardware. Heb je al eens geprobeerd via de alternate cd een installatie uit te voeren? Misschien gaat dat beter? Werkt windows wel gewoon goed of heb je die nog niet geprobeerd?  Heb je dit probleem bij het draaien booten van de live cd of tijdens het installeren, na de installatie?

64-bits AMD versie van ubuntu werkt prima. Echter voor al je hardware dient wel een 64 bits driver aanwezig te zijn en hierop lopen veel mensen stuk. Als de driver er niet is werkt je hardware niet. 32-bits drivers werken niet op een 64-bits omgeving. Dit is niet alleen een probleem wat je met linux hebt, maar ook met Windows of elk willekeurig ander besturingssysteem.

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #20 Gepost op: 2006/09/06, 16:16:48 »
De md5sums kloppen. WinXP werkt. ik heb contact gehad met HP. Ik vroeg hun om aan te geven met welk os ik de 64 bits specificatie van de Compaq Presario V6066ea laptop kan draaien. Hun antwoord: Server 2003 64 of Vista Beta! Echt serieus. Zij vinden het geen gebrek dat je op een 64 bits machine geen 64 bits software kunt draaien. How low can you go?
Die vragen over live of installatie snap ik kennelijk niet goed. Het is dezelfde cd en die loopt in beide gevallen min of meer random vast.
Zal de alternative eens proberen.

installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #21 Gepost op: 2006/09/06, 16:25:36 »
Citaat
Die vragen over live of installatie snap ik kennelijk niet goed. Het is dezelfde cd en die loopt in beide gevallen min of meer random vast.
Zal de alternative eens proberen.
Hier word mee bedoelt wanneer je de cd erin doet en boot vanaf cd en dan opstart.
Dit moet allemaal vlekkelos verlopen.
Nadat hij klaar is kan je gewoon werken.
Dit werken noemt men LIVE.

Pas wanneer je op de knop klikt om te installeren word daadwerkelijk geinstalleerd op de HD.
nadien werk je niet meer LIVE.

Dus heb je die problemen al wanneer je opstart van de CD ??
OF
Heb je die problemen wanneer je opstart vanaf de Harddisk.

Stel dat het booten vanaf cd al moeizaam gaat en hij kontinu zo hier en daar blijft hangen voor een tijdje, het je een hardware probleem,
Indien ?
De cd goed is.
Meestal is de cd-rom player de boosdoener, of hij kan niet goed overweg met het merk Media wat je gebruikt.

De kwaliteit van de laser bepaald met welke media hij goed kan werken, en normaal gesproken heeft dit met de kleur te maken van het te branden oppervlakte.

SCCS

:D
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #22 Gepost op: 2006/09/06, 16:32:58 »
Ok, ook de live boot loopt vast. Zal de alternate op cd en dvd branden.

weerzin

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #23 Gepost op: 2006/09/07, 16:11:27 »
De installatie van de Alternate lijkt succesvol verlopen, maar nu blijft het systeem hangen bij Loading hardware drivers als ik opnieuw boot. Daarvoor zag ik nog meldingen waarvan 'There are differences between bootsector and its backup............. Not automatically fixing this' leesbaar naar menselijke maat waren.

Phaldmmor

  • Gast
installatie ubuntu-6.06.1-desktop-amd64 loopt ook vast
« Reactie #24 Gepost op: 2006/09/07, 16:33:38 »
Mmmz zit je niet mee he? Totzover ik het kan bepalen lijkt het erop dat je hardware misschien niet goed word herkent door ubuntu, of dat er een probleem is met de drivers... Je zou kunnen proberen eens alle hardware zover mogelijk uit te schakelen en dan nog eens een schone installatie te proberen. (geluidskaart, netwerkkaart, etc allemaal uitschakelen en je eventuele insteek kaarten verwijderen, etc). Weet niet of je SATA schijven gebruikt? Ik kan deze in IDE mode laten draaien via de bios, weet niet of dit bij jou mogelijk is, maar daarmee zou je misschien een probleem kunnen omzeilen als je SATA-controller niet goed word herkent, maar weet er niet het fijne van, dus dat is ook maar een wilde gok. Pas wel op, want als je gaat klooien met deze instellingen kan het zijn dat je data op je hd weg is, dus maak eerst een backup!


Je kan nog een keer de installatie van de alternate cd opnieuw proberen. Ik had een corrupte swap file de eerste keer na het installeren via de Alternate CD. Zelfde installatie nog een keer uitgevoerd toen liep het als een zonnetje.