Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geluid werkt niet op LG tv icm AMD Radeon R9 200 Series (ElementaryOS)  (gelezen 626 keer)

Offline zoexinix

  • Lid
Goedemiddag allen!

Ik heb zojuist het op ubuntu gebaseerde elementaryOS geïnstalleerd. En na een hoop gesteggel heb ik nu de videodriver en de catalyst control center aan de praat gekregen. Echter stuurt deze nu geen geluid door naar m'n LG tv.
Uiteraard heb ik eerst even gegoogled voordat ik hier een topic opende en het schijnt dat het te maken heeft met een verkeerde mute waarde in de spdif instellingen. Het probleem is dat ik er niet genoeg kaas van heb gegeten om deze instellingen te wijzigen.

Kortom, weet iemand hier of dit inderdaad met de spdif instellingen te maken heeft, en zo ja, hoe is dit op te lossen?

Mvg,

zoexinx


Offline zoexinix

  • Lid
Re: Geluid werkt niet op LG tv icm AMD Radeon R9 200 Series (ElementaryOS)
« Reactie #1 Gepost op: 2015/01/21, 17:30:27 »
Nog wat aanvulling: Ik heb via terminal alsamixer geopend en daar staat bij spdif en spdif def een 00. Ik kan dit niet verhogen, ik kan slecht's de 00 in mm veranderen. logischerwijs lijkt me dat dit mute is. Tevens staat auto-mute enabled, maar dit had geen effect toen ik dit naar disabled zette