Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Film van mini dv camera capturen, omzetten en branden op dvd  (gelezen 2421 keer)

Offline Remco

  • Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
Film van mini dv camera capturen, omzetten en branden op dvd
« Gepost op: 2007/08/31, 02:47:44 »
Ik heb een panasonic nv gs27 digitale videocamera. Hierop heb ik een mini dv bandje vol gefilmd (1 uur). Het beeldmateriaal heb ik via firewire (met  Kino) naar mijn pc  gecaptured in een map die nu dus bestaat uit 143 bestanden met de extensie .dv
(capture1.dv, capture2.dv enz. tm. capture 143) ter grootte van 14 GB.

Ik heb een berg programma's geïnstalleerd zoals K9copy en manDVD, maar ik kan steeds maar één bestand tegelijk selecteren om te bewerken.

Mijn vraag is:  Hoe en met welk programma kan ik heel de map met videobestanden in één keer selecteren en passend maken voor een DVD bestand. branden gaat wel lukken maar ik zoek de tussenstap.

Ik werk met Ubuntu Feisty.

Offline wutnubu

  • Lid
Film van mini dv camera capturen, omzetten en branden op dvd
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/31, 06:33:28 »
Wil je ze samenvoegen, dat kan wel met mencoder.

Succes

Offline Remco

  • Lid
    • http://remcovs.blogspot.com/
Film van mini dv camera capturen, omzetten en branden op dvd
« Reactie #2 Gepost op: 2007/08/31, 12:08:33 »
Dank voor de reactie, ziet er nogal ingewikkeld uit, ik zoek meer iets grafisch. Ik heb nu alle bestanden uit de map in kino  geopend dmv "sleur en pleur", dat gaat dus wel, in plaats van 143 bestanden een voor een handmatig toe te voegen. Daarna de export functie gebruiken, mijn pc is nu bezig de bestanden om te zetten naar één mpeg bestand, nog 9:57h te gaan. Tijd voor een wat snellere PC geloof ik :-)

Film van mini dv camera capturen, omzetten en branden op dvd
« Reactie #3 Gepost op: 2007/08/31, 15:17:20 »
Met kino kun je ze ook gelijk renderen naar bijv mpg. Kies daarbij wel de juiste instellingen... PAL etc... Dan hou je een bestand over wat je branden kunt naar CD/DVD.