Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hoger in zoekmachines komen?  (gelezen 1848 keer)

Offline vragen

  • Lid
Hoger in zoekmachines komen?
« Gepost op: 2012/01/08, 15:11:26 »
Via Google heb je bepaalde ad words om bovenaan in Google te komen. Zo wil ik graag dat je zorgboerderij Groningen intikt dat je dan bij de website van de zorgboerderij uit komt. Volgens mij is het dan handig dat je dan domeinnaam website hebt met zorgboerderij en Groningen in zich opneemt.

Graag ontvang ik van jullie tips/ideeën om beter in Google naar voren te komen.


Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/08, 15:23:41 »
Een relevante domeinnaam helpt inderdaad wel, ja.... Is mijn ervaring. Verder kun je de woorden zorgboerderij en Groningen, redelijk wat keren in de inhoud van de webstek laten terugkeren.

Voor het overige gaat het vooral om verwijzingen naar jouw website, op andere websites. Hoe meer er daarvan zijn, hoe hoger je scoort. Wees dus actief bezig met het plaatsen van webkoppelingen naar jouw website, op andere websites.

Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/08, 15:36:54 »
Daarbij is het ook belangrijk dat de sites waar de links op komen ook hoog in de resultaten staan. Het beste blijft echter gewoon een site met de meest relevante inhoud wat betreft het onderwerp, dan zullen de links door anderen vanzelf volgen. Google past continu hun algoritme aan om fraudeurs (denk aan 'linkboerderijen') te dwarsbomen.

Offline 10o

  • Lid
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/08, 16:24:07 »
Naast verwijzingingen/links naar de website vanuit andere (relevante en door Google geïndexeerde) websites werkt onderstaande meestal snel in je voordeel. En i.t.t. AdWords nog gratis ook!

Title tag
Vul de title-tag met woorden die website en pagina duiden en waarop je geïndexeerd wenst te worden. Uiteindelijk is de inhoud van de title tag zichtbaar in de vensterbalk van de browser.

Bijvoorbeeld:

Home pagina:
<head>
<title>Zorgboerderij Groningen</title>
</head>

Contact pagina:
<head>
<title>Contact | Zorgboerderij Groningen</title>
</head>

Heading tag
Gebruik in de voor de bezoeker zichtbare en terugkerende header van je webpagina's:
<h1>Zorgboerderij Groningen</h1>
<h2>Paginatitel<h2>

Sitemap en Google Webmaster Tools
Verder is het zinvol een sitemap aan te maken als de website gereed is. Bijvoorbeeld via http://www.xml-sitemaps.com/
Upload sitemap.xml naar je website en meld de website incl. sitemap aan bij Google Webmaster Tools.
« Laatst bewerkt op: 2012/01/08, 18:20:56 door 10o »
Workstation:  i7-5820K 16GiB - GeForce GTX 960 2GiB - 4K  (Ubuntu 16.04.1)
Server: Asus E35M1-I Deluxe - AMD Fusion APU E-350 (Ubuntu Server 16.04.1)

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/08, 21:00:03 »
Je kunt in je header ook woorden zetten die de zoekmachine gebruikt maar let op dat je niet te veel woorden gebruikt want hoe meer hoe minder belangrijk ze zijn.

Links in tekst en niet in plaatjes dus werk op je site met zo veel mogelijk tekst in plaats van afbeeldingen.
Naam van de afbeeldingen ingeven met website naam en een cijfer bijvoorbeeld.

Er is software voor maar dat kost geld en ik zou er geen geld voor betalen.
Heb zo'n pakket op Youtube gewonnen en het werkt maar als je de tips volgt die allemaal al gegeven zijn dan stijg je vanzelf.
Maak veel reclame voor je site want als je site veel bezocht word, dan stijg je ook.

Offline sjarel

  • Lid
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #5 Gepost op: 2012/01/08, 23:16:16 »
Ik dacht dat je een afkappingsteken ' voor en na je zoekterm moet plaatsen.Deze woorden worden dan letterlijk gezocht en niet ik doe een gok
Xubuntu 12.04 Lts

Offline vragen

  • Lid
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #6 Gepost op: 2012/01/09, 00:52:22 »
gaat om eigendraads.nl

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #7 Gepost op: 2012/01/09, 08:44:17 »
Ik heb de site bekeken en ik zo nergens de naam "zorgboerderij Groningen".
Als je op die naam hoog wilt scoren dan moet je ten eerste in je HTML/PHP voor de zoekmachines die naam erin hebben staan.
Dit alleen is niet voldoende omdat de zoekmachines heel je site bekijken of die naam ook in de tekst voor komt en hoe vaker het voor komt, hoe belangrijker je zoekwoord is en dus hoe belangrijker Google dat woord voor je website vind en dus je automatisch hoger in hun zoekresultaten zet.

Nog een tip, zorg dat je zo veel mogelijk tekst gebruikt, ook in links want tekst in een plaatje word door Google niet herkend en kun je dus ook niet op zoeken.
Die 4 soort postits zijn leuk maar daar mis je al wat zoekwoorden voor gevonden te worden.

Maar ik heb gezocht op "zorgboerderij Groningen" en de site kwam als 3de eruit.
Met een paar keer het zoekwoord extra vermeld in teksten op je site kom je een heel eind.
Verder zou ik de tekst die je nu onder je link in de zoekmachine ziet wat aanpassen waarbij je ook weer de naam terug laat komen.

Offline vragen

  • Lid
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #8 Gepost op: 2012/01/22, 19:16:46 »
bedankt voor de zeer goede bruikbare tips!

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #9 Gepost op: 2012/01/22, 19:44:31 »
bedankt voor de zeer goede bruikbare tips!

Het is niet zo eenvoudig allemaal. Er zijn zoveel dingen die kunt doen .  Hieronder een site die ik zelf doorgespit heb.

Je kunt ook zoeken op SEO. Veel succes het is een lange adem.

http://www.karelgeenen.nl/17/gratis-zoekmachine-optimalisatie-tips/

Heb de broncode van de voorpagina  zorgboerderij Groningen even neergezet.
Bij Bijvoorbeeld keywords en meta staan dingen die je aan moet  passen om meer verkeer te krijgen

<meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=utf-8" />
  <meta name="robots" content="index, follow" />
  <meta name="keywords" content="" />
  <meta name="title" content="Voorpagina" />

« Laatst bewerkt op: 2012/01/22, 19:47:08 door BorisM »
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #10 Gepost op: 2012/01/23, 00:10:52 »
In dit geval is het niet moeilijk, hij staat al 3de en de concurrentie is zeer klein en met een paar kleine aanpassingen staat hij boven aan.

Tevens is het toch standaard code die je er altijd in zet?
En als ik zo kijk staat het er bij hun ook in maar moeten ze wat termen toevoegen en meer niet.

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #11 Gepost op: 2012/01/23, 00:24:49 »
In dit geval is het niet moeilijk, hij staat al 3de en de concurrentie is zeer klein en met een paar kleine aanpassingen staat hij boven aan.

Tevens is het toch standaard code die je er altijd in zet?
En als ik zo kijk staat het er bij hun ook in maar moeten ze wat termen toevoegen en meer niet.


Beste, mijn fout, ik googelde even op zorgboerderij Groningen en pakte de 1e met die naam in de koptekst.
Was de verkeerde.

Heb nu eigendraads bekeken

Ik weet niet wat je met de standaard code bedoelt, maar de code s  gaan automatisch met de editor, de invulling daarvan zoals eerder vermeld is wel belangrijk. Bijvoorbeeld de naam eigendraads niet noemen in keywords of meta.
Het is wel leuk om daar eens in te duiken (alshobby)
Deze is in php geschreven. Ik ben meer van de html
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline emiel1976

  • Lid
Re: Hoger in zoekmachines komen?
« Reactie #12 Gepost op: 2012/01/23, 02:12:04 »
Maakt niet uit hoor of je HTML of PHP gebruikt.
Je gebruikt HTML als basis en een paar dingen zijn aangepast.
Al die zoek dingen kun je gewoon gebruiken en ik gebruik ze standaard op mijn sites.
Handig om ook een korte uitleg over de site te geven in zoekmachines en het helpt om hoger in de resultaten te komen.

Alleen opletten dat je onder de 10 zoek termen blijft. Hoe meer woorden je er in zet hoe minder efficiënt het is.
De zoekmachine vind dan de worden minder belangrijk omdat er meerdere zijn en je moet dan op meerdere woorden gezocht worden om hoger te komen. Met maar een paar woorden zijn die woorden belangrijker voor de zoekmachine en kom je hoger te staan als ze er op zoeken.

Maar als je een site bouwt dan zet je die dingen er standaard in en als je het goed doet, dan zorg je dat je zo veel mogelijk in tekst doet, je afbeeldingen namen geeft die te maken hebben met de site.
Een ander ding wat je kunt doen is er voor zorgen dat iedere pagina zijn eigen titel krijgt vernoemt naar waar het over gaat.
Zoek woorden verwijzen naar alle pagina's helpt ook.

Daarna is het wachten tot de zoekmachine je pagina opneemt en verwerkt.
Na wat aanpassingen duurt het even voor ze verwerkt zijn en je stijgt.