Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Webcam filmt in spiegelbeeld  (gelezen 3886 keer)

Offline peter1977

  • Lid
Webcam filmt in spiegelbeeld
« Gepost op: 2008/07/01, 08:56:41 »
Beste mede-forumleden,

Ik heb twee weken geleden een webcam gekocht om te gebruiken voor aMSN. Ik had al op internet nagekeken welke webcams het goed deden onder Ubuntu 8.04 en zo kwam ik dus uit op de Logitech Quickcam Chat.

En inderdaad: deze deed 't gelijk "out-of-the-box". Alleen krijg ik (en de persoon aan de andere kant) mijn webcambeeld in spiegelbeeld te zien. Op zich niets ernstigs, maar ik zou dit graag anders willen.

Via wat gezoek op internet kwam ik uit op het programma EffecTV waarmee je een loopback kunt maken van je webcam (/dev/video0) naar bijvoorbeeld /dev/video1 met een toegevoegd effect. Ik krijg telkens wanneer ik het commando
"effectv -device /dev/video0 -vloopback /dev/video1" een fout dat hij het bestand /dev/video1 niet kan aanmaken. Ook met sudo voor het commando lukt het niet.

Als ik effectv intyp op de command line start er een gui op van effectv waar ik wel mee kan spelen. Dus het beeld spiegelen, etc. Deze output kan ik wel gebruiken voor aMSN. Maar dit houdt in dat ik 2 programma's moet starten en nog handmatig het beeld moet spiegelen.

Kan dit niet met 1 commando? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

 
Groet,

Peter

Webcam filmt in spiegelbeeld
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/09, 21:04:46 »
Als het goed is kunt u dat in aMSN zelf instellen. Daar staat een optie om alles in spiegelbeeld te laten zien. Overigens verschilt dit per webcam, mijn webcam heeft dit probleem niet.