Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: hoe gebroken symlink automatisch herstellen  (gelezen 632 keer)

shirinovitch

  • Gast
hoe gebroken symlink automatisch herstellen
« Gepost op: 2008/12/04, 22:12:12 »
Dank zij de Ubuntu-forums ben ik erin geslaagd om in mijn Operabrowser mijn emails en feeds uit mijn windowsmap te lezen en te gebruiken door gebruik te maken van een 'symlink'.

Echter,
Na elke nieuwe opstart van Ubuntu 8.10 lukt het me niet.  Die symlink geeft dan aan dat het 'een gebroken symlink' is.

Als ik dan gewoon dubbelklik op Lokaal station, dan is die symlink gewoon weer perfect werkend.

Hoe komt dat ?  Wordt mijn Lokaal station (verwijzing naar de windowspartitie) soms niet automatisch gemount ?
Is er een commando of uitvoerbaar script waardoor dit automatisch kan gebeuren ?

Met dank bij voorbaat,

Offline joop905

  • Lid
Re: hoe gebroken symlink automatisch herstellen
« Reactie #1 Gepost op: 2008/12/04, 23:05:37 »
Probeer het eens met Grafisch mounten dat kan met pysdm
zit in Synaptic ,Systeem - Beheer - Synaptic pakketbeheer
 terug te vinden onder Systeem>Beheer>Storage Device Manager.

Gr905

shirinovitch

  • Gast
Re: hoe gebroken symlink automatisch herstellen
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/05, 18:46:04 »
Hallo,
bovenstaand optie haalde niets uit, maar wel een andere manier van symlink.

Graag deel ik deze oplossing met als titel :

Opera synchroniseren met de Windows-operamap

1. start terminalvenster als root
2. tik : ln -s "juiste pad tussen aanhalingstekens" "linknaam tussen aanhalingstekens" bijv.
           ln -s "/media/sda2/Program Files/Opera/Mail" "symlinkoperamail" (Dit is de operamap in de windowspartitie)
3. Open het bestand opera6.ini en plak onderstaande erin :

[Mail]
Mail Root Directory=/home/xxx...xxx/symlinkoperamail (pad naar de plaats waar je de symlink hebt geplaatst)
Handler=1
External Application=""""

4. Sla op en start opera (een operaversie waar nog geen emailaccounts zijn aangemaakt)
5. Het kan dat je niet direct iets ziet.
6. Voeg dan gewoon het emailpaneel (onder uiterlijk) toe en klik op halen/zenden
7. De eerste keer geef je dan je paswoorden in en voortaan bekijk je je mails vanuit ubuntu of windows.
8. Sluit je ubuntu af en ga je (uitzonderlijk) toch nog eens naar Windows dan tref je hier hetzelfde aan als je zonet in ubuntu hebt gezien (inclusief) nieuw aangekomen mails, verwijderde, enz.

Veel succes !

Offline vanadium

  • Lid
Re: hoe gebroken symlink automatisch herstellen
« Reactie #3 Gepost op: 2008/12/05, 21:04:33 »
Je schijf automatisch bij opstart mounten via /etc/fstab was de meest fundamentele en gemakkelijkste oplossing geweest. psyDM is daar een grafisch hulpmiddel voor, maar ik voeg liever rechtstreeks een lijntje toe aan /etc/fstab.