Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: .mozilla in 11.04 gebruiken  (gelezen 614 keer)

Offline TopGear

  • Forumteam
.mozilla in 11.04 gebruiken
« Gepost op: 2011/06/08, 17:07:14 »
Hallo mensen,

Na veel gezeur eindelijk weer Linux op men pc gekregen. Nu zit ik met een paar problemen:
1. Als ik de closed-source nVidia drivers aanzet, krijg ik geen geluid meer :( En de drivers uitzetten is geen optie, anders is mijn pc net "ready for liftoff" - ongelofelijk veel herrie uit die graka. Opgelost. Monitor stuurt geen geluid meer door als in HDMI mode -_-
2. En door die drivers is het font van mijn loginscherm erg groot. Dat was ook al zo bij de normale desktop, maar daar heb ik nu een DPI van 96 afgedwongen (eerst was het driehonderd-nogwat bij driehonderd-nogwat) Opgelost!
3. Ik heb de /home/peter/.mozilla van mijn kapotte install gekopieerd naar Kubuntu. Maar mijn FF doet er niets mee. Ik krijg niet mijn tabs, history etc. terug. Beiden FF4.

Voor nu was dat het (XD), ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
« Laatst bewerkt op: 2011/06/09, 17:57:32 door TopGear »

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Kubuntu 11.04: geen geluid en andere vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2011/06/09, 15:39:30 »
Voor de mozilla, volgens mij had je dan backups moeten maken (is een speciale addon voor, ben de naam even kwijt).
Voor de closed drivers: Welke wil je installeren? Voo welke graka? Probeer eens via synaptic het pakket 'nvidia-current' erop te zetten?

Offline TopGear

  • Forumteam
Re: .mozilla in 11.04 gebruiken
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/09, 17:57:54 »
Dat is febe denk ik, maar die nie werk nie met FF4.

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: .mozilla in 11.04 gebruiken
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/09, 17:59:40 »
Die bedoelde ik idd... Dan weet ik het ook niet meer :(

Re: .mozilla in 11.04 gebruiken
« Reactie #4 Gepost op: 2011/06/10, 15:31:43 »
Je moet de instellingen van de ene Firefox-installatie zo in een andere kunnen gebruiken. Zolang het over de eigen spullen van Mozilla gaat en niet over extensies, werkt dat zelfs tussen Windows en Linux.

Wat voor directory's staan er precies in die .mozilla? Heb je daar een directory firefox in met daarin een bestandje profiles.ini? En wat staat daar in? Als daar onder meer een Path in wordt gespecificeerd, bestaat dat als subdirectory van .mozilla/firefox en bevat die subdirectory ook alles wat je van je kapotte install hebt gehaald?
« Laatst bewerkt op: 2011/06/10, 15:33:33 door grizzler »