Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Beste Ubuntu voor games  (gelezen 5801 keer)

Unix_Jim

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Gepost op: 2008/06/02, 21:53:40 »
hallo.

ik wil gamen op mijn pc, welke ubuntu distro kan ik daarvoor het best gebruiken. die ook het snelst is. (mijn specs staan in mijn signature). ik weet dat xubuntu het snelste is, alleen maakt dat veel uit. ik heb liever het gemak van gnome, dan ietsiepietsie sneller dan xfce. iemand die me hier advies over kan geven?

Offline Math.

  • Lid
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/02, 22:06:54 »
Maakt verder niet veel uit. Zorg er met name voor dat je gewoon de laatste release draait (8.04 momenteel dus). Xubuntu is inderdaad sneller, maar voor een game maakt het niet zo veel uit. Is vooral fijn als je pc wat ouder is, maar zo te zien heb jij nog een prima pc.
Citaat
Asus M2N-VM moederbord / AMD Althon 64 X2 dual core 3800+ 2.0Ghz / Geforce 8600GT / 2gig DDR2 Kingston geheugen / 80 GIG HD / Samsung 2032MW /

Unix_Jim

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #2 Gepost op: 2008/06/02, 22:28:22 »
bedankt, dan klopt het wat ik dacht en is xubuntu alleen sneller als desktop omgeving en de programma's worden er niet (veel) snellerder op.

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #3 Gepost op: 2008/06/03, 01:52:01 »
Zet sowieso Compiz uit als je gaat gamen. Ook helpt het om alle andere programma's ook uit te zetten.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #4 Gepost op: 2008/06/03, 06:47:41 »
Leuke is in linux bestaan geen zware games zoals in Windows die zware vga nodig hebben.

Offline Math.

  • Lid
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #5 Gepost op: 2008/06/03, 07:11:55 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Leuke is in linux bestaan geen zware games zoals in Windows die zware vga nodig hebben.
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar volgens mij klopt dat niet helemaal...

Beste Ubuntu voor games
« Reactie #6 Gepost op: 2008/06/03, 07:26:20 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Leuke is in linux bestaan geen zware games zoals in Windows die zware vga nodig hebben.
Savage, america's army, unreal tournament... En ik ben niet eens een gamer (alleen af en toe een spelletje), en toch weet ik deze zo op te noemen ;)

En geloof me, op een 32 mb nvidiakaartje werken die spellen niet.
Op de chat te vinden als debiantux

Offline maxio1200

  • Lid
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #7 Gepost op: 2008/06/03, 09:14:47 »
hmmmm...... Maar de echte goeie en toffe games vind je toch op windows hoor.
Ik zou eerst kijken wat je wilt spelen voor dat je een van de buntu's instaleerd.
Mischien is het beter om in jou geval een duo installatie te doen, unix. En je windows alleen gebruiken om te spelen.

cheers arro.
acer 3690 laptop cerilon 2gb. geheugen 2gb.
10.04

Beste Ubuntu voor games
« Reactie #8 Gepost op: 2008/06/03, 10:25:14 »
ge kunt ook zware games spelen via wine. ik ben nu ook niet echt een gamer, maar af en toe speel ik wel eens iets, meestal lukt dat wel via wine en de nieuwere vragen toch alles van men laptop.

en inderdaad, van zodra ge wat zwaardere games gaat spelen, is het wel handig om compiz af te zetten. voor enemy territory en dergelijke doe ik de moeite niet.

Unix_Jim

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #9 Gepost op: 2008/06/03, 10:29:37 »
ik ga een game spelen die bij wine in de top 25 staat, die werkt dus :) een dualboot is niks voor mij. want ik heb al een windows pc waar ik op game. maar zou makkelijk zijn als ik niet steeds hoefde te veranderen van pc/os en volgens de wine website draait die game 100%

Beste Ubuntu voor games
« Reactie #10 Gepost op: 2008/06/03, 11:41:32 »
Via Wine een game spelen is niet echt aan te raden. Veel games werken nog niet goed. Cedega is denk ik beter dan, al heb ik daar nog geen ervaring mee. Binnenkort maar eens Cedega gaan gebruiken ;)

Unix_Jim

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #11 Gepost op: 2008/06/03, 15:23:32 »
cedega kost geld, en (vind ik) past niet echt bij de open source feeling

Dwarrel

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #12 Gepost op: 2008/06/03, 16:49:33 »
sorry om te zeggen maar ik vind cedega echt ver ondergeschikt aan wine... Bijna elk programma dat cedega kan draaien kan wine ook. Wine heeft makkelijker instaleren en meer instellingen. Wine is echt veel beter om in the gamen dan cedega, behalve als je toevallig net die paar spellen wilt spelen die het super doen in cedega.... hoewel ik er maar een paar heb gevonden die het wel in cedega doet en niet in wine.

Daarnaast is cedega inderdaat niet echt een fijn bedrijf (vind ik) ze hebben eerst groot gedeelte van wine code gebruikt en alle updates en dingen die hun hebben ontwikkeld delen ze niet met wine.

Beste Ubuntu voor games
« Reactie #13 Gepost op: 2008/06/03, 16:52:37 »
Dat wist ik niet. Alleen dat het betaald was en niet open-source wist ik.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #14 Gepost op: 2008/06/03, 17:26:57 »
Citaat van: kebabfish
Citaat van: kurosaki_ichigo
Leuke is in linux bestaan geen zware games zoals in Windows die zware vga nodig hebben.
Savage, america's army, unreal tournament... En ik ben niet eens een gamer (alleen af en toe een spelletje), en toch weet ik deze zo op te noemen ;)

En geloof me, op een 32 mb nvidiakaartje werken die spellen niet.
Na dat werkt met intel vga zelfs er zijn gewoon geen next gens voor linux

Beste Ubuntu voor games
« Reactie #15 Gepost op: 2008/06/03, 18:18:33 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Citaat van: kebabfish
Citaat van: kurosaki_ichigo
Leuke is in linux bestaan geen zware games zoals in Windows die zware vga nodig hebben.
Savage, america's army, unreal tournament... En ik ben niet eens een gamer (alleen af en toe een spelletje), en toch weet ik deze zo op te noemen ;)

En geloof me, op een 32 mb nvidiakaartje werken die spellen niet.
Na dat werkt met intel vga zelfs er zijn gewoon geen next gens voor linux
Oja, de nieuwe savage al eens geprobeerd? Mijn kaartje trekt dat niet :P En ja, ik heb de drivers goed geïnstalleerd.

ps. Het is een nvidia met 256 mb, ook niet 1 van de kleinsten.
Op de chat te vinden als debiantux

kurosaki_ichigo

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #16 Gepost op: 2008/06/03, 18:21:55 »
Heb soms gevoel dat linux niet optimaal gebruik maakt van vga maar goed.

Beste Ubuntu voor games
« Reactie #17 Gepost op: 2008/06/03, 19:14:19 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Heb soms gevoel dat linux niet optimaal gebruik maakt van vga maar goed.
Ik heb dat bij Windows en Ubuntu. Maar dat spel heeft ook een Windows versie, Ubuntu haalt een beter fps. Maar gewoon niet goed speelbaar ;)
Op de chat te vinden als debiantux

Quatroking

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #18 Gepost op: 2008/06/03, 19:35:41 »
Citaat van: kurosaki_ichigo
Leuke is in linux bestaan geen zware games zoals in Windows die zware vga nodig hebben.
klopt voor geen meter. Er zijn genoeg dingen die meer van je systeem vragen dan het gemiddelde mijnenveger.

kurosaki_ichigo

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #19 Gepost op: 2008/06/03, 19:44:59 »
Ik heb over dat je geen echte zware vga,s voor linux nodig hebt een intel gma is voldoende.

Wine zou Cedega eens moeten aan klagen wel wine code gebruiken maar wel geld vragen ziet wine daar wat van terug ?

Unix_Jim

  • Gast
Beste Ubuntu voor games
« Reactie #20 Gepost op: 2008/06/03, 20:08:29 »
dat is nou het nadeel van open source, GNU is dat je het mag kopieren en vernieuwen en beschikbaar maken. alleen moet dan wel erbij gezegt worden waarop het gebaseerd is.