Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Een commando om de tijd in te stellen van een bestand op een remote SFTP-server.  (gelezen 1791 keer)

Offline hansvl

  • Lid
Op een Ubuntu 18 system staat OpenSSH_7.6p1 Ubuntu-4ubuntu0.3, OpenSSL 1.0.2n  7 Dec 2017

In de logging van de remote SFTP-server staan messages met commando's als:
  open "/input/address.zip" flags WRITE,CREATE,TRUNCATE mode 0666
  close "/input/address.zip" bytes read 0 written 1806322
  set "/input/address.zip" owner 1143 group 1001
  set "/input/address.zip" mode 0666

Ik weet welke commando's in de SFTP-client deze logging in van de SFTP-server veroorzaakt.

In de logging van de SFTP-server is ik echter ook het onderstaande commando:
   set "/input/address.zip" modtime 20210328-16:28:04
 
In de SFTP-client vindt ik echter geen commando om de tijd van een bestand op de remote SFTP-server in te stellen.
Welk commando in de SFTP-client veroorzaakt een tijds instelling van een bestand op de remote SFTP-server en bij behorende message
in de logfile van de remote SFTP-server? 

Offline vanadium

  • Lid
In sftp kan je bij de commando's de optie -p meegeven: dan wordt de originele tijdsstempel van het bestand bewaard. Standaard wordt de tijdsstempel bijgewerkt zoals uit je log blijkt. Is dat wat je bedoelt?

Offline hansvl

  • Lid
Inderdaad met "sftp> put -p address.zip" wordt een message met 'set "/input/address.txt" modtime 20210203-09:59:02" in de logfile sftp.log geschreven en is de datum+time van de ge-uploade file gelijk aan de datum+tijd van de originele file.

Vanadium jij ben vaak degene die snel het juiste antwoord geeft.
Bedankt en mij complimenten daarvoor.

Offline vanadium

  • Lid
Vanadium jij ben vaak degene die snel het juiste antwoord geeft.
Bedankt en mij complimenten daarvoor.
Graag gedaan.  :) Vraag was me in het begin niet heel duidelijk, maar ik zat toch juist.