Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Flash probleem ??  (gelezen 10071 keer)

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Flash probleem ??
« Reactie #25 Gepost op: 2012/04/14, 15:16:54 »
Ga eens naar Synaptic en verwijder daar adobe flashplugin ofwel flashinstaller (kies voor volledig verwijderen)
Dan klik je in de launchpad site op de link op bericht #5
Het staat daar aangegeven wat je moet doen (allee, als je wat Engels kunt moet het toch lukken)

edit: sorry maar je hebt gelijk, het bestand blijkt niet meer aanwezig of is verwijderd.
Als je de vorige versie van Flash wilt, stuur me een privé berichtje met je email adres dan stuur ik je het betreffende .so bestandje.
« Laatst bewerkt op: 2012/04/14, 15:21:51 door lacer »
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Re: Flash probleem ??
« Reactie #26 Gepost op: 2012/04/14, 15:56:03 »
Ik heb zojuist de allerlaatste versie binnengehengeld via de website van Adobe (versie 11.2.202.233), handmatig geïnstalleerd, en die lost het onstane probleem dus ook niet op. Tenminste: niet bij mij!

Normaal gesproken zou ik dit niet aanraden, maar voor diegenen die toch wel waarde hechten aan een goede werking van Flash websites zoals YouTube etc., die kunnen de laatst werkende libflashplayer vanaf DEZE locatie downloaden.

Het is een groot bestand van 174MB, maar daar zitten diverse installers in van diverse besturingssystemen. Degene die wij nodig hebben is het ingepakte mapje "flashplayer11_1r102_63_linux.i386.tar.gz". Ik heb deze net geïnstalleerd en getest, en deze werkt (bij mij althans!) prima!

Degene(n) die aan de laatste, NIET werkende flashplayer plugins van Linux hebben gesleuteld mogen - wat mij betreft - gearresteerd worden door de Linux :police:.   :evil: :evil: :evil:
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Suns

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #27 Gepost op: 2012/04/14, 16:06:14 »
Welke updates zouden dat geweest zijn en welke Ubuntu versie gebruik je ?


Ik heb vandaag 81 updates geinstalleerd maar welke er nou betrekking hebben op de Flashplayer dat weet ik niet ik kan het ook niet kopiëren ik heb 12.04 op me computer staan.







« Laatst bewerkt op: 2012/04/14, 16:17:43 door Suns »
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline waf007

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #28 Gepost op: 2012/04/15, 17:09:42 »
Marqeaux waar blijf ik met die .so file? ik heb dat wat je zei gedownload en uitgepakt. maar ik zie geen plugin map in de .mozzilla folder.. Iemand een idee of het met de file van Marqeaux opgelost is?

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Flash probleem ??
« Reactie #29 Gepost op: 2012/04/15, 17:14:11 »
Volgens die link naar Launchpad: replacing the existing /usr/lib/adobe-flashplugin/libflashplayer.so with the extracted one
Wel jezelf eerst rootrechten geven  ^-^
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Re: Flash probleem ??
« Reactie #30 Gepost op: 2012/04/16, 11:14:21 »
Precies! Net wat Lacer zegt: Jezelf eerst rootrechten geven, zodat je deze vervangende libflashplayer.so van je bronmap (daar waar het bestandje nu is dus!) in de bestemmingsmap (waar het bestandje naartoe moet!) kunt plaatsen. Dit doe je zo:

Sluit eerst je browser(s) volledig af, zodat de plugin niet gebruikt wordt. Druk vervolgens op Alt+F2 en typ de volgende code:

gksudo nautilus
Er wordt gevraagd naar een wachtwoord. Vul je wachtwoord in. Als je dat gedaan hebt, dan verschijnt Nautilus in de root-mode. Surf in nautilus naar de volgende locatie:

/usr/lib/adobe-flashplugin/
Kun je het mapje “adobe-flashplugin” niet vinden, dan heet het desbetreffende mapje bij jou waarschijnlijk “flashplugin-installer” (dat verschilt, afhankelijk van welke pakket van de flashplayer hebt geïnstalleerd!)  Daar zou de plugin kunnen staan, maar het kan ook in de volgende map staan:

/usr/lib/mozilla/plugins
Als je, naast “libflashplayer.so” daar nog meer bestanden ziet met de extensie “.so”, dan kun je je plugin daar plaatsen. Knip de vervangende libflashplayer.so uit de bronmap, en plak de vervangende libflashplayer.so in de bestemmingsmap. Je krijgt uiteraard een melding dat libflashplayer.so al bestaat, en of je deze over wilt schrijven. Bevestig dit, en vervolgens wordt deze overschreven. Sluit daarna Nautilus weer af.

Start je browser weer opnieuw op, surf naar een willekeurige pagina met Flash, en voilà... Flash zou weer moeten werken!

Ik adviseer je wel om de gedownloade plugin (dus die wel werkte voordat Adobe een brakke plugin uitbracht!) te bewaren. Mocht je bij een update van de flash plugin straks weer zitten met een niet werkende Flash, dan kun je deze procedure herhalen.

Wel even een kanttekening van mijn kant: Je moet voor jezelf uitmaken of je met een oude Flash-plugin wilt werken. Dit is uiteraard geen ideale situatie, maar hier zul je moeten kiezen tussen veiligheid en functionaliteit. De oudere plugin is per definitie onveiliger, maar laat Flash in ieder geval werken. De huidige, nieuwe plugins werken niet op iedere installatie, maar verkleinen het risico op veiligheidslekken. Houd dit in gedachte als je besluit om een oudere plugin te gaan gebruiken. De keuze is aan jou!
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Flash probleem ??
« Reactie #31 Gepost op: 2012/04/17, 11:04:46 »
Wel even een kanttekening van mijn kant: Je moet voor jezelf uitmaken of je met een oude Flash-plugin wilt werken. Dit is uiteraard geen ideale situatie, maar hier zul je moeten kiezen tussen veiligheid en functionaliteit. De oudere plugin is per definitie onveiliger, maar laat Flash in ieder geval werken. De huidige, nieuwe plugins werken niet op iedere installatie, maar verkleinen het risico op veiligheidslekken. Houd dit in gedachte als je besluit om een oudere plugin te gaan gebruiken. De keuze is aan jou!
Inderdaad, hier staat wat info erover:
http://www.adobe.com/support/security/bulletins/apsb12-07.html
Geld niet alleen voor Windows ...
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Offline DeBaas

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #32 Gepost op: 2012/04/17, 11:49:11 »
Even geprobeerd op een "andere" linux, de nieuwe flashplayer geeft bij mij (nVidia 8400GS) inverse kleuren.
Hardware versnelling uit, nu wel bruikbaar.

De oudere versie doet het, met hardware versnelling aan, wel goed. Dus ik doe op Ubuntu maar even geen flash update ;)
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline waf007

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #33 Gepost op: 2012/04/21, 19:43:59 »
@Marqeaux DANK U!!! Dat was de duidelijke uitleg die ik en wie weet hoeveel meer mensen nodig hadden!! Vooral het gedeelte dat als het geen adobe-flashplugin is dat je dan moet zoeken naar flash-plugin-installer deed het hem voor mij!! Geweldige info, de juiste stappen en bestanden erg duidelijk!

Waarom doet adobe/ubuntu hier niets aan?

Aan alle rest van de mensen die mee gedacht hebben ook bedankt!

Bij mij werkt het weer voor de volle 100% nogmaals dank!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Flash probleem ??
« Reactie #34 Gepost op: 2012/04/21, 19:58:30 »
Waarom doet adobe/ubuntu hier niets aan?
We hebben via de normale updates alweer een nieuwe versie van de Adobe Flash Player gehad.... Via de reguliere weg, dus.

Het zou beter zijn geweest als je daar even op zou hebben gewacht. In het oog springende tekortkomingen in zeer opvallende en veelgebruikte progjes als Adobe Flash Player, worden doorgaans snel ontdekt en hersteld door de ontwikkelaars.  :)

Re: Flash probleem ??
« Reactie #35 Gepost op: 2012/04/22, 03:45:46 »
Het zou beter zijn geweest als je daar even op zou hebben gewacht. In het oog springende tekortkomingen in zeer opvallende en veelgebruikte progjes als Adobe Flash Player, worden doorgaans snel ontdekt en hersteld door de ontwikkelaars.  :)

Helaas Pjotr, de laatste update heeft het probleem niet (bij mij althans!) opgelost. Ik heb zojuist weer even mijn oude machine met Ubuntu 10.04.3 LTS opgestart, maar de "latest and greatest" Flash plugin werkt nog steeds niet. Ik moest zojuist weer teruggrijpen op wederom de laatste plugin die wèl werkte. Ik baal ervan, want feitelijk moet ik hier een beveiligingsrisico nemen om de volledige functionaliteit te behouden.

Het probleem met de laatste twee Flash plugins is een bekend probleem, zie ik op andere sites op internet. Maar Adobe heeft het tot op heden niet opgelost. Heel vervelend....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline waf007

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #36 Gepost op: 2012/04/22, 11:11:18 »
Ik baal ervan, want feitelijk moet ik hier een beveiligingsrisico nemen om de volledige functionaliteit te behouden.

Het probleem met de laatste twee Flash plugins is een bekend probleem, zie ik op andere sites op internet. Maar Adobe heeft het tot op heden niet opgelost. Heel vervelend....

Ik ben het hier helemaal mee eens! Ik heb die update ook weer gehad een aantal dagen terug ook voor mij heeft het het probleem niet opgelost.

Ik heb nog een aanvullende vraag inmiddels het werkt allemaal wel weer alleen bij vele filmpjes krijg ik de melding:
s.ytim.com vraagt toestemming om gegevens op uw computer op te slaan
//Dit komt in een klein grijs schermpje te staan waar ik kan weigeren of toestaan. Echter zijn beide knoppen niet ¨klikbaar¨ iemand enig idee?

Offline waf007

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #37 Gepost op: 2012/04/22, 13:09:44 »
Ik heb mijn laatste probleem ook opgelost, misschien heeft iemand er nog iets aan.

Ga naar Adobe Flash Player Instellingenbeheer (Adobe Flash Player Settings Manager) Dit is een web based instellingen beheer systeem van adobe, daar heb ik verschillende instellingen kunnen aanpassen zodat alles nu weer naar behoren werkt.


Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Flash probleem ??
« Reactie #38 Gepost op: 2012/04/22, 13:17:50 »
Bedankt hiervoor waf007
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Flash probleem ??
« Reactie #39 Gepost op: 2012/04/22, 13:30:30 »
Probleem is wel, dat een oudere versie van Adobe Flash Player gevaarlijke veiligheidsgaten kan hebben. Die ook gevaarlijk zijn voor Linuxgebruikers.

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Flash probleem ??
« Reactie #40 Gepost op: 2012/04/22, 13:34:21 »
Probleem is wel, dat een oudere versie van Adobe Flash Player gevaarlijke veiligheidsgaten kan hebben. Die ook gevaarlijk zijn voor Linuxgebruikers.
Wat is het risico eigenlijk, waar moeten gebruikers met een verouderde versie van Adobe Flash Player zoal op letten ?
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Re: Flash probleem ??
« Reactie #41 Gepost op: 2012/04/22, 13:52:33 »
Probleem is wel, dat een oudere versie van Adobe Flash Player gevaarlijke veiligheidsgaten kan hebben. Die ook gevaarlijk zijn voor Linuxgebruikers.
Wat is het risico eigenlijk, waar moeten gebruikers met een verouderde versie van Adobe Flash Player zoal op letten ?
Hoe groot het risico daadwerkelijk is lijkt me onmogelijk in te schatten (dus wat de kans is op een aanval op jouw systeem en die bewuste software) naar als er exploits opduiken is er altijd de kans dat deze door een aanvaller gebruikt gaan worden. De nu.nl trojan die een tijdje geleden actief was mikte bewust op oudere versies van Adobe reader en Oracle Java JRE omdat daar de veiligheidslekken in bekend waren en men weet dat een hoop mensen verouderde versies draaien. Flash kan ook een populair aanvalsdoelwit zijn omdat zo veel mensen het geinstalleerd hebben.

Re: Flash probleem ??
« Reactie #42 Gepost op: 2012/04/23, 02:10:32 »
Probleem is wel, dat een oudere versie van Adobe Flash Player gevaarlijke veiligheidsgaten kan hebben. Die ook gevaarlijk zijn voor Linuxgebruikers.
Wat is het risico eigenlijk, waar moeten gebruikers met een verouderde versie van Adobe Flash Player zoal op letten ?
Hoe groot het risico daadwerkelijk is lijkt me onmogelijk in te schatten (dus wat de kans is op een aanval op jouw systeem en die bewuste software) naar als er exploits opduiken is er altijd de kans dat deze door een aanvaller gebruikt gaan worden. De nu.nl trojan die een tijdje geleden actief was mikte bewust op oudere versies van Adobe reader en Oracle Java JRE omdat daar de veiligheidslekken in bekend waren en men weet dat een hoop mensen verouderde versies draaien. Flash kan ook een populair aanvalsdoelwit zijn omdat zo veel mensen het geinstalleerd hebben.
Ja, dat klopt. Vandaar ook die waarschuwing onderaan mijn eerdere bericht. Ik ben er zelf ook allerminst gelukkig mee. De desbetreffende machine staat in mijn hobbykamer, en daar doe ik serieuze dingen mee. Vandaar dat ik daar ook alleen LTS-versies op installeer. Maar ondanks dat ik op die machine me qua veiligheid keurig "aan de regels" heb gehouden, baal ik er des te meer van dat ik vanwege een niet meer functionerende Flash plugin nu noodgedwongen moet kiezen voor een oudere, onveiligere, maar wèl werkende Flash plugin.

Welke opties zijn er dán voor diegenen waarbij het niet werkt? Gewoonweg het accepteren en helemáál geen Flash meer kunnen afspelen? Of (het helaas niet goed werkende) Gnash installeren? De veilige opties kiezen betekenen op dit moment dus het onherroepelijke verlies aan functionaliteit. Tja... of de nog op de PC staande Windows XP opstarten om toch weer van Flash gebruik te kunnen maken... nee, dat vind ik persoonlijk geen optie.

Dat anno 2012 het nog steeds voorkomt dat zoiets trivaals als Flash niet werkt is eigenlijk te zot voor woorden. Uiteraard is dit niet de schuld van Ubuntu of een andere Linuxdistro, maar van de maker, Adobe. Ik trek een fles champagne open op de dag dat het vermaledijde Flash dood en begraven verklaard wordt. Techniek die je - in figuurlijke zin dan - terug in de tijd slingert (naar pakweg 2005-2006) verdient het om dan ook maar snel tot het verleden te behoren.

Ondertussen wachten we maar op de volgende update van Flash, in de hoop dat die het wèl weer doet. Ik geloof er, voor wat betreft op deze specifieke machine waarop het niet werkt, niet meer in.....  :|
« Laatst bewerkt op: 2012/04/23, 02:23:37 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Suns

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #43 Gepost op: 2012/04/23, 07:41:13 »
Mensen ik heb me aangemeld bij Youtube voor de HTML5 test http://www.youtube.com/html5 , scroll helemaal naar beneden  en klik op de link ( Aanmelden voor de HTML5-test) en je heb geen verkleuring meer.
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Flash probleem ??
« Reactie #44 Gepost op: 2012/04/23, 10:13:42 »
@Marqeaux: op mijn machines heb ik geen problemen met de nieuwste Flash Player. Maar in jouw plaats zou ik toch blijven proberen om de nieuwste versie bruikbaar te maken, want veiligheid staat bij mij voorop....

Je kunt eens proberen of het helpt om 1) de visuele effecten uit te schakelen, en 2) de hardwareversnelling in de Flash Player uit te zetten:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Adobe-Flash-Player:-roze-beeld-of-vastlopers-van-Firefox

Re: Flash probleem ??
« Reactie #45 Gepost op: 2012/04/23, 13:26:51 »
Hoi Pjotr,
@Marqeaux: op mijn machines heb ik geen problemen met de nieuwste Flash Player. Maar in jouw plaats zou ik toch blijven proberen om de nieuwste versie bruikbaar te maken, want veiligheid staat bij mij voorop....

Bij mij normaliter ook, en zeker op de computer in kwestie. Al staat deze PC in mijn hobbykamer, ik gebruik het vooral voor serieuze, soms professionele aangelegenheden. Met dát in ogenschouw probeer ik het gebruik van de verouderde, nog wel werkende plug-in zoveel als mogelijk te beperken. Maar omdat zowat elke moderne site wel met Flash-onderdelen werkt ontkom ik er niet altijd aan als ik aan het browsen ben.
Citaat
Je kunt eens proberen of het helpt om 1) de visuele effecten uit te schakelen, en 2) de hardwareversnelling in de Flash Player uit te zetten:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Adobe-Flash-Player:-roze-beeld-of-vastlopers-van-Firefox

Bij mij staan standaard alle visuele effecten al standaard uit op deze machine omdat het beestje al aardig op leeftijd begint te raken, en ik alle resources liever optimaal gebruik voor taken die ertoe doen. Maar ik had alle mogelijkheden al geprobeerd om te kijken of dit effect had op het probleem. Maar helaas niet....

De hardwareversnelling uitschakelen biedt bij de problematische plug-in geen soelaas, omdat Flash helemaal niet werkt, en ik niet het menu krijg te zien die je normaal ziet als je rechts klikt op het gebied waar de Flash-content staat. In plaats daarvan zie ik alleen een zwart gebied op die plek. En met rechts klikken erop krijg ik het gebruikelijke standaard menuutje te zien die je normaliter ziet. Dus hiermee zijn er helaas ook geen instelmogelijkheden.

Ik begin steeds meer te vermoeden dat dit probleem zich voordoet bij oudere hardware. Er zit een Nvidia GeForce4 MX 440 AGP 8X in het bakkie, en dat is vandaag de dag geen hoogvlieger meer. Wellicht dat de eisen van de nieuwe Flash-plug-ins sinds kort hoger zijn dan het arme grafische kaartje aankan.

Hebben degenen met dit specifieke probleem dit toevallig ook op een oudere PC, of in ieder geval met een oudere grafische kaart? Zo ja, dan zou dit weleens de oorzaak kunnen zijn, en lijkt het me steeds waarschijnlijker dat mijn theorie over de grafische eisen van de Flash-plugin wellicht de reden is waarom deze van het één op het andere moment problemen oplevert bij sommigen. Waarom ik dit vermoed is omdat op al mijn andere machines, stuk voor stuk jonger dan 3 jaar, Flash wèl werkt zoals het zou moeten....
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Suns

  • Lid
Re: Flash probleem ??
« Reactie #46 Gepost op: 2012/04/23, 15:40:36 »
@Marqeaux: op mijn machines heb ik geen problemen met de nieuwste Flash Player. Maar in jouw plaats zou ik toch blijven proberen om de nieuwste versie bruikbaar te maken, want veiligheid staat bij mij voorop....

Je kunt eens proberen of het helpt om 1) de visuele effecten uit te schakelen, en 2) de hardwareversnelling in de Flash Player uit te zetten:
http://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Adobe-Flash-Player:-roze-beeld-of-vastlopers-van-Firefox


 
Ik heb de oplossing van Pjotr toegepast en het help ik heb nu geen Kleurvervorming meer in Youtube  , ik heb de visuele effecten uitgeschakeld door bij het inloggen Ubuntu 2D te selecteren dan kan je  de hardwareversnelling in de Flash Player uitzetten
« Laatst bewerkt op: 2012/04/23, 16:06:29 door Suns »
Geheugen 15,6 GiB ntel® Core™ i7-3770 CPU @ 3.40GH

Linux Counter - user #51039

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Flash probleem ??
« Reactie #47 Gepost op: 2012/04/23, 16:04:19 »
Mijn problemen met Flash weergave (zwarte video schermen) betreft enkel op de Acer (zie onderschrift) dus ik sluit me aan bij Marqeaux wat betreft oudere grafische kaarten als vermoedelijke oorzaak van de bug.
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550

Re: Flash probleem ??
« Reactie #48 Gepost op: 2012/04/23, 17:07:43 »
Hmmm.... ik lees "AMD Athlon XP -M2600" in je bijschrift. Dat is exact dezelfde processor die ik in mijn PC heb hangen. Dit, in combinatie met de grafische kaart doet mij vermoeden dat de specs van onze computers niet meer toereikend zijn voor de laatste Adobe Flash plug-ins.

Deze specs lees ik vanaf de Adobe website:

Linux:
  • 2.33GHz or faster x86-compatible processor, or Intel Atom 1.6GHz or faster processor for netbooks
  • Red Hat® Enterprise Linux (RHEL) 5.6 or later (32-bit and 64-bit), openSUSE® 11.3 or later (32-bit and 64-bit), Ubuntu 10.04 or later (32-bit and 64-bit)
  • Mozilla Firefox 4.0 or Google Chrome
  • 512MB of RAM; 128MB of graphics memory

In mijn geval is dit nu "kielekiele" (2.13GHz processor, 768MB RAM en 128MB grafisch geheugen), want als ik dit zo lees, dan blijkt dat mijn hardware zo goed als het maximum heeft bereikt voor wat betreft de hardware-eisen van Flash. Ook al kan ik dit niet 100% staven, ik vermoed steeds meer dat de laatste twee releases van de Flash plug-in gewoonweg té zwaar zijn geworden voor mijn PC en voor Lacer's laptop. Ben ik nu té voorbarig in het nemen van conclusies?  ???

Met andere woorden: het is geen bug, maar een feature! Aha..... 

« Laatst bewerkt op: 2012/04/23, 17:12:16 door Marqeaux »
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline lacer

  • Lid
    • dDbJn3Y
Re: Flash probleem ??
« Reactie #49 Gepost op: 2012/04/23, 22:17:56 »
Op mijn Dell 6000 met Intel Centrino processor 1,7Mhz, 2 Gb ram en grafische kaart van 32 Mb heb ik geen enkel probleem met Flash, hopelijk nog voor een tijdje.

Ik vind dat je steeds naar een werkbare en veilige oplossing moet kunnen terugvallen indien online-video niet meer te bekijken valt.
Ofwel, alleman naar html5 omschakelen, dat werkt nog wel op onze "oude" Acer  =D
« Laatst bewerkt op: 2012/04/23, 22:26:16 door lacer »
1* Ubuntu Mate18.04 op Dell E5540 (1) kernel 4.15.0 > HWE > 5.4.0
2* Ubuntu Mate 18.04 op Dell E5540 (2) kernel 5.0
3* Ubuntu Mate 22.04 + 24.04 op test pc Dell E5550