Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuwere versie van Ubuntu 11.10 installeren  (gelezen 631 keer)

Nieuwere versie van Ubuntu 11.10 installeren
« Gepost op: 2012/01/15, 23:24:04 »
Hardware: HP Pavillion met AMD Quadprocessor.

Er staat een werkende versie van Ubuntu 11.10 op, met Linux kernel 2.6.38-11.
Er staan ook twee nieuwere Linuxkernels op (3.0.0-12 en nog een nieuwere)
Met de twee nieuwste versies opstarten lukt  niet, met de 2.6.38-11 versie wel.

Om helemaal bij te geraken, dacht ik een nieuwe UbuntuLive-CD te maken, met een vers gedownloade Ubuntu-versie. Als ik probeer te booten met deze CD lukt me dat niet. Even krijg ik de illusie dat alles goed gaat... het scherm wordt paars en middenonder verschijnt het Ubuntu-logo... Maar dan na nog een vertrouwenwekkend Ubuntu-geluidje gebeurt er niks meer. Ook nog eens geprobeerd met een bootable USB... zelfde verhaal.

Iemand een idee wat te doen in deze situatie?

Offline Tom

  • Lid
Re: Nieuwere versie van Ubuntu 11.10 installeren
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/16, 11:15:46 »
Er staat een werkende versie van Ubuntu 11.10 op, met Linux kernel 2.6.38-11.

Die gewoon blijven gebruiken en eventueel in April de nieuwe LTS proberen ,zo lang duurt dat niet meer.
De 11.10 is ook nog tamelijk vers twee en een halve maand uit ,dus u kunt daarmee ook nog veilig verder.
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Nieuwere versie van Ubuntu 11.10 installeren
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/16, 11:44:18 »
Zou gedonder kunnen zijn met het ATI-stuurprogramma voor jouw videokaart in de nieuwere kernels, denk ik.... Advies van Wanda is daarom goed.

Volgende keer dat je een flaptop koopt: videokaarten van Nvidia en Intel geven vrijwel nooit problemen in Linux.

Re: Nieuwere versie van Ubuntu 11.10 installeren
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/16, 22:48:08 »
Dank Wanda en Pjotr.
Het idee van Wanda lijkt inderdaad best leefbaar.
Ik zou dan liefst de jongere kernels van de laptop halen, of minstens zorgen dat GRUB automatisch de kernel die wel werkt selecteert.

Dus iemand instructies over ofwel:
1) Het verwijdere van jongere kernelversies (als ik dat via synaptic doe, en ik kies voor definitief van systeem verwijderen, wil hij 'nogal veel' verwijderen, vraag me af of het niet 'te veel' is... bv. 'generic headers' van Linux zonder opgave van kernelversie...
2) Aanpassen automatisch geselecteerde versie binnen GRUB?

Tot de volgende...

Offline wsjohn

  • Lid
Re: Nieuwere versie van Ubuntu 11.10 installeren
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/17, 15:25:26 »
Je hebt een programma genaamd 'grub customizer' dat je kunt installeren (zie : https://launchpad.net/~danielrichter2007/+archive/grub-customizer ).
Hierin kun je aangeven welke kernel versie hij bij het opstarten automatisch moet nemen.
There's no place like 127.0.0.1
Check mijn website: http://www.wsjohn.nl