Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Websites, die IE vereisen, misleiden  (gelezen 1082 keer)

Offline Roel1963

  • Lid
(OPGELOST) Websites, die IE vereisen, misleiden
« Gepost op: 2009/07/02, 22:09:04 »
Sommige sites (bijvoorbeeld van een bepaalde online boekhoud-applicatie) werken met geen enkele andere browser dan IE6 t/m IE8.

Voorheen is er een optie binnen Opera geweest om zich te gedragen als IE, maar die optie heb ik nergens meer gevonden.

Is er ergens een foefje om deze eigenschap van een website te omzeilen? Ik werk voor een bepaalde klant regelmatig met de betreffende online-applicatie en ik baal er lichtelijk van om alléén voor deze app van OS te wisselen.
« Laatst bewerkt op: 2009/07/09, 07:34:37 door Roel1963 »

Offline Dave

  • Lid
Re: Websites, die IE vereisen, misleiden
« Reactie #1 Gepost op: 2009/07/02, 22:26:05 »
meende stellig dat met versie 8 de webstandaard beter aangehouden zou worden.
Blijkbaar zitten er nog steeds trucs in dus.


Offline CasB

  • Lid
    • Mijn geekblog
Re: Websites, die IE vereisen, misleiden
« Reactie #2 Gepost op: 2009/07/02, 22:36:09 »
Dat ligt niet aan de standaarden, maar aan (java)scripts die kijken welke browser je gebruikt en je dan een melding voorschotelen of een compleet andere pagina laten zien.

Re: Websites, die IE vereisen, misleiden
« Reactie #3 Gepost op: 2009/07/02, 23:20:08 »
Elke keer dat je contact maakt met een webpagina geef je bepaalde (beperkte) informatie over jezelf weg. Een van die waarden is de 'user-agent'. Daarin staat bijvoorbeeld welk type browser je gebruikt en je besturingssysteem. Je kan hier natuurlijk over liegen, in Firefox kan je vrij eenvoudig je user-agent informatie veranderen in about:config. Maar het is misschien verstandiger en makkelijker om hiervoor een addon te installeren zoals bijv. deze. Als de site écht alleen maar werkt in Internet Explorer helpt het natuurlijk niet, maar als ze het voor de veiligheid hebben geëist dan is dat een oplossing. (ik lees nu pas goed dat je Opera schreef, daar zal dit zeker ook mogelijk zijn).
« Laatst bewerkt op: 2009/07/02, 23:22:59 door Kelderkeuken »

Offline ptb

  • Lid
Re: Websites, die IE vereisen, misleiden
« Reactie #4 Gepost op: 2009/07/03, 01:13:07 »
identificeren als IE onder opera kun je vinden onder extra>snelvoorkeuren>sitevoorkeuren>netwerk.Ik zit in opera 10 maar in voorgaande versies is dat volgens mij ook zo.

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Websites, die IE vereisen, misleiden
« Reactie #5 Gepost op: 2009/07/03, 10:39:43 »
Ik heb Opera eerlijk gezegd na de laatste schone installatie niet meer geïnstalleerd... ik ga beide mogelijkheden eens proberen, thanks!

Het gaat trouwens om de site http://www.exactonline.nl/ en dan rechts bovenin "Inloggen in uw administratie".

Re: Websites, die IE vereisen, misleiden
« Reactie #6 Gepost op: 2009/07/03, 13:16:28 »
Die add-on werkt echt goed als ik silverlight wil installeren stuurt ie me een exe bestand toe:D

Re: Websites, die IE vereisen, misleiden
« Reactie #7 Gepost op: 2009/07/03, 13:19:12 »
Ik weet dat het kan in Firefox met User Agent Switcher. https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/59

Offline Roel1963

  • Lid
Re: Websites, die IE vereisen, misleiden
« Reactie #8 Gepost op: 2009/07/09, 07:34:13 »
Gelukt, met de User Agent Switcher :)