Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Tip: Tomato op je router  (gelezen 2361 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Tip: Tomato op je router
« Gepost op: 2012/01/04, 20:20:53 »
Vandaag heb ik een pagina gemaakt met een handleiding voor het installeren en instellen van Tomato op je router:
http://sites.google.com/site/computertip/tomato

Tomato is met name erg handig voor het verdelen van internet-bandbreedte over meerdere gebruikers.

Veel plezier ermee!  :)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: Tomato op je router
« Reactie #1 Gepost op: 2012/01/05, 15:58:23 »
Vandaag de Tomato-pagina flink uitgebreid. Bovendien de tekst hier en daar wat aangepast. Een en ander in overleg met een kennis van me, een professionele netwerkontwerper.

Re: Tip: Tomato op je router
« Reactie #2 Gepost op: 2012/01/06, 00:12:36 »
Je bent je gewicht weer in goud waard, Pjotr! Bedankt weer (en ik denk dat ik weer namens velen spreek!) voor je inspanningen. Je webstekkie wordt steeds uitgebreider, en het is volgens mij dé Nederlandse handleiding geworden voor de meeste *buntu-gebruikers. Bij iedereen die ik aan *buntu help, maak ik meteen een snelkoppeling aan in hun browser naar jouw site, zodat ze naslagwerk hebben, mochten ze ergens niet uitkomen.

Maar ik dwaal nu een beetje af van hetgeen ik eigenlijk voor reageer: Wellicht dat je nog even kunt benadrukken dat het flitsen van de router ALTIJD bedraad dient te gebeuren? Ik kan me voorstellen dat mensen daar niet zo snel bij stilstaan. Sterker nog: In het verleden dacht ik ook even niet aan de vanzelfsprekendheid van het bedraad flitsen van de router. De uitkomst van het draadloos flitsen liet zich raden: Halverwege kapte de flits ermee (uiteraard geen verbinding meer, duh!), en de router kon meteen de prullenbak in. Ik baal er, twee jaar na dato, nog steeds van dat ik, als redelijk ervaren computergebruiker, zo'n oliedomme actie uithaalde. Ha ha ha....

Maarreh... keep up the good work. It's much appreciated!  ;)
I'm just a simple guy who uses open source software. What's your excuse?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Tip: Tomato op je router
« Reactie #3 Gepost op: 2012/01/06, 11:19:35 »
Wellicht dat je nog even kunt benadrukken dat het flitsen van de router ALTIJD bedraad dient te gebeuren?

Goede tip! Dat ga ik meteen even doen.... Dank voor je compliment, trouwens.  :)

Re: Tip: Tomato op je router
« Reactie #4 Gepost op: 2012/01/07, 14:29:07 »
Je bent je gewicht weer in goud waard, Pjotr! [...........]

Ben ik volledig mee eens.    :D
Miscere utile dulci. (Ter leering ende vermaeck)
http://henk.oegema.com  (On RaspberryPi2)
Registered linux user 520520.  In gebruik: Ubuntu  22.04.3 Hobby's: Radio Amateur callsign: PA2HO.  Interesses: Raspberry Pi & Arduino & Jetson Nano (voor AI & ML)