Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: VPN connectie maken  (gelezen 1433 keer)

VPN connectie maken
« Gepost op: 2009/02/20, 16:24:43 »
Heeft iemand van julllie ervaring met het maken van een vpn verbinding?

Ik draai ubuntu 8.10 en wil een vpn verbinding maken naar window 2003 server.
Op mijn andere pc met vista geeft dit geen enkel probleem.

Ook in XP die ik draai via VirtualBox op Ubuntu werkt de vpn ook niet.

Wie kan mij helpen?

Arend
Ubuntu user # 30077

Offline elgl

  • Lid
Re: VPN connectie maken
« Reactie #1 Gepost op: 2009/02/21, 13:30:00 »
Wat voor VPN is dit? Ik ga er even van uit dat het om PPTP gaat... Aangezien je Vista pc er wel verbinding mee kan maken, ga ik ervan uit dat de server en de netwerk apparatuur goed geconfigureerd zijn.
Onder ubuntu kan je het pakket network-manager-pptp installeren. Als je dan met links op network manager klikt krijg je een menu VPN connections erbij. Daar kan je dan een nieuwe pptp verbinding aanmaken. De truuk hier is, dat network manager dan ook je netwerk verbinding moet beheren. Als je zelf nog wat hebt staan in /etc/network/interfaces krijg je het menutje niet erbij. In je /etc/network/interfaces mag dan niet meer staan dan dit:
# This file describes the network interfaces available on your system
# and how to activate them. For more information, see interfaces(5).

# The loopback network interface
auto lo
iface lo inet loopback

Verder zou je ook kunnen kijken of de router/firewall voor de Windows server een cisco is. Dan zou je daar een IPSec vpn op kunnen configureren. Dan kan je via de router op het netwerk komen en dan de windows server overnemen/diensten gebruiken. Dan heb je wel een ander pakket nodig, network-manager-vpnc. Voor je /etc/networking/interfaces geldt hier hetzelfde.

Re: VPN connectie maken
« Reactie #2 Gepost op: 2009/02/24, 17:43:40 »
Elgl,

Alles waar jij vanuit bent gegaan klopt. Ook had ik al network-manager-pptp geinstalleerd en dus het extra menuutje
"VPN Connections    >" gekregen.

Geteway ingevuld, username <domain\user> (domain toevoegen aan username heb ik ergens gelezen dat dat nodigis om de boel aan de praat te krijgen), GEEN password ingevuld (ook dit heb ik ergens gelezen).

Advanced: Alles aangevinkt behalve "allow stateful encryption"

IPv4 settings: Method Automatic (VPN)

DIT WERKT DUS NIET.

??????????
Eagleman

Ubuntu user # 30077

Offline elgl

  • Lid
Re: VPN connectie maken
« Reactie #3 Gepost op: 2009/03/07, 13:45:54 »
Ik weet niet zeker of dat klopt...
als ik een pptp verbinding maak naar een 2003 server, vul ik alleen connection name en gateway in. De rest laat ik gewoon staan. vervolgens als om een gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd wordt, vul ik een geldige gebruikersnaam + bijbehorend wachtwoord in en even later heb i verbinding.

Re: VPN connectie maken
« Reactie #4 Gepost op: 2009/03/07, 14:27:50 »
Elgl,

Heb nog van alles geprobeerd maar zonder enig succes.

Ik wacht wel op 9.04. Wellicht dat het dan wel werkt? Ik zie wel.
Jammer.

Dank voor jouw reacties.

Eagleman
Ubuntu user # 30077