Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wat moet ik met mijn problemen?  (gelezen 1178 keer)

Wat moet ik met mijn problemen?
« Gepost op: 2011/03/18, 16:28:40 »
Ik heb een Acer Aspire One 521 met Ubuntu Netbook Edition 10.10
Na installatie ben ik verschillende problemen tegen gekomen.

-Bij het opstarten wordt soms wel en soms niet het Grub menu getoond.
-Bij het opstarten komt de tekst 'Cannot reserve MMIO region' in beeld.
-Ik heb het idee dat ik niet het normale opstartscherm op mijn scherm krijg bij opstarten(foto's volgen).
-Er is een probleem met de driver van de ATI Radeon Mobility HD 4225 bij gebruik met Unity. (beschrijving volgt)
-De headphone en mic jacks aan de zijkant van mijn netbook werken niet(geen signaal via de jacks en geen jacksense)
-Geen correcte hibernation en suspension.(Uitleg volgt)


Mijn vraag is: kan iemand mij helpen wat duidelijkheid te krijgen over het vinden van een oplossing en/of het bijdragen aan de ontwikkeling van een oplossing? Ik ben natuurlijk opzoek gegaan naar berichten op internet met betrekking op mijn problemen. Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/18, 16:30:58 door Impocta »

Offline Tom

  • Lid
Re: Wat moet ik met mijn problemen?
« Reactie #1 Gepost op: 2011/03/18, 16:52:18 »
Slaapstand en pauze stand werken niet goed: uw computer raakt van slag of zelfs in coma Dit komt bij sommige hardware voor, en  helaas.... er is nog geen oplossing voor. Schakel deze beide standen daarom liever uit, als ze bij uw computer niet werken:
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
Tik in (kopieer en plak, dit is één regel):

gksudo gedit /usr/share/polkit-1/actions/org.freedesktop.upower.policy

Druk op Enter.
Nu opent kladblokje Gedit een tekstbestand. In dat tekstbestand komt u twee keer de volgende regel tegen (in het tekstblokje voor "suspend"  en voor "hibernate" ).

<allow_active>yes</allow_active>

Verander yes in no. In beide tekstblokjes, want het komt twee keer voor!
De regel wordt dan:

<allow_active>no</allow_active>

Sla het tekstbestand op en sluit het kladblokje.
Herstart uw computer (volledige herstart).

Soms wel soms niet een Grub menu < Staat hij op automatisch aanmelden of moet u elke keer inloggen.
Normaal bij automatisch  aanmelden ziet u geen grub menu.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/18, 16:56:07 door Wanda »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Wat moet ik met mijn problemen?
« Reactie #2 Gepost op: 2011/03/22, 22:36:06 »
Hey, ik heb net dezelfde netbook en zelfde problemen, plus dat interne microfoon ook niet werkt, (echt kut, want ik kocht dit netbook net om op reis te skypen onder andere...) en buggy beeldscherm (lettertjes dansen, venstertjes diagonaal doorgeknipt, linkse balk met knoppen verdwijnt soms en dan nog crashes, alles paars en er gebeurt niets)
Maar ik heb wel al een en ander nuttigs gevonden:
- die mioo melding (ook bij mij) kan geen kwaad, heb ik ergens gelezen (wat het ook mag zijn)
- http://sites.google.com/site/computertip/snelheid
- http://sites.google.com/site/computertip/directdoen#TOC-Verlaag-de-swapneiging-zeer-belangr
 een lijstje met dingen om te doen na installatie.

Voor het microprobleem heb ik totaal nog niets gevonden dat echt helpt. mega irritant. als ik iets zo vinden, laat k het wel weten.

succes!

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Wat moet ik met mijn problemen?
« Reactie #3 Gepost op: 2011/03/22, 23:51:46 »
De speciale netboek-werkomgeving, Unity, veroorzaakt in 10.10 een berg problemen. Instabiele prut. Onder de motorkap rammelt Unity aan alle kanten; dat wordt pas beter bij 11.04 (andere "motor").

Log eens uit als huidige gebruiker (Afmelden), klik dan op je gebruikersnaam in het aanmeldscherm, en klik dan onderin op Gnome als werkomgeving om in te loggen (rechtsonder). Die is wel stabiel.
« Laatst bewerkt op: 2011/03/22, 23:55:14 door Pjotr »

Offline vanadium

  • Lid
Re: Wat moet ik met mijn problemen?
« Reactie #4 Gepost op: 2011/03/23, 09:13:13 »
Ik vrees dat het hier vooral gaat over correcte hardware herkenning, en bij correcte hardwareherkenning, correcte aanspreking van de randapparatuur.  Helaas blijft het een realiteit dat dit een probleem kan zijn bij linux. Dergelijke problemen kan je als gewoon gebruiker meestal niet zelf oplossen. Het enige wat je kan doen, is met de gebreken leven (zie bijvoorbeeld tip Wanda).

We hebben drie laptopjes thuis. De eerste twee, een Dell en een HP: geen enkel probleem. De laatste, een Acer, wel problemen. Met webcam, met geluid, net die dingen waarvoor velen een computertje in huis halen...